היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מעמד נמוך להזנחה הורית

עבודה מס' 071182

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם יש קשר בין מעמד סוציו-אקונומי ובין הזנחה הורית?

5,198 מילים ,25 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית הייתה לבחון כיצד מעמד סוציו אקונומי נמוך עלול להשפיע על דפוסי הזנחה הורית. בחינת הסוגיה נעשתה באמצעות ניתוח תיאורטי הנשען על מחקרים קודמים העוסקים הן במצבים סוציו-אקונומיים נמוכים בקרב משפחות, הן בהזנחה הורית והן בקשר שבין משתנים אלה.
מהסקירה עלה כי הזנחה היא צורת התעללות בקטינים, שמתבטאת באדישות לגבי גורל הילד, פסיביות וחוסר מעש במלאכת ניהול חייו. אופי ההזנחה מתבטא באופנים שונים, קורה בעקבות גורמים מסוימים אך בדרך כלל מתייחס למכלול אירועים מתמשכים, שבהם הילד לא מקבל את כל צרכיו או זוכה ליחס מבזה שלא מתחשב בצרכיו הבסיסיים ביותר. הזנחה למעשה מונעת מהילד לקיים שגרת חיים שתאפשר לו לממש את זכותו הבסיסית לחיים בביטחון ובכבוד על פי ההגדרה הבין לאומית המקובלת לזכויות הילד.
בחינת הקשר בין מעמד סוציו אקונומי והזנחה הורית העלה כי מצב סוציו-אקונומי נמוך מאפיין בעיקר משפחות מועטות יכולת בעלות מאפיינים דמוגרפיים שכיחים של העדר השכלה אקדמית, ריבוי ילדים, אבטלה או משרה חלקית וכן לעיתים גם משפחות מפורקות מבחינת שלמות התא המשפחתי כגון חד הורים, גרושים וכדומה. ניסיון התמודדותם של ההורים ממעמד סוציו אקונומי נמוך להמשיך ולתפקד מבחינה כלכלית פוגע באופן משמעותי ביכולת התפקוד שלהם מבחינה משפחתית כאשר מעט מאוד קשב מופנה לצרכי הילדים ואילו מרבית הקשב מופנה לצרכים תעסוקתיים ומחייתיים.
לפיכך, מהעבודה עולה כי קיים קשר מהותי בין מצב סוציו אקונומי נמוך ובין הזנחה הורית. למעשה, עוני משפיע על יכולת ההורים לספק את הצרכים הבסיסיים של ילדים ועלול להוביל להזנחה הורית בילדיהם כאשר הורים אלה נשאבים לפרנסת הבית בדוחק ולא מסוגלים להתמודד ולהכיל את צורכי ילדיהם השונים.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. סקירת ספרות
הזנחה הורית - הגדרה
הזנחה לעומת התעללות
סוגי הזנחה
היקפי הזנחה
גורמים להזנחה
תוצרי הזנחה
מחקרי הזנחה
3. דיון ומסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בישראל חיים כשניים וחצי מיליון ילדים, שהם כשליש מכלל האוכלוסייה כאשר כ-%‏15 מהם (כ-‏000,‏330 ילדים) נמצאים במצבים של סכנה, הזנחה והתעללות. בשנת ‏2010 כ-‏408,‏8 מהילדים האלה הופנו למסגרות השמה מחוץ לביתם, רובם לפנימיות לילדים בסיכון הפועלות בפיקוח משרד הרווחה ומיעוטם למשפחות אומנה (יבלון, 2015). ההזנחה שחווים ילדים בישראל איננה תופעה שולית ופעוטה, שניתן להתעלם ממנה או להדחיקה. זוהי תופעה חברתית קשה ומורכבת, שתוצאותיה עשויות להותיר צלקות עמוקות בנפשותיהם של ילדים צעירים ושל בני נוער. בפועל, רק אחוז קטן מן הילדים הסובלים מהזנחה מאותרים, מדווחים לרשויות וזוכים לסיוע מקצועי להם ולמשפחותיהם. מסך עבה של קשר שתיקה מקשה על איתור הילדים ונראה כי כל חלקי החברה לוקחים חלק, במידה זו או אחרת, בקשר שתיקה זה: הורים, קרובים, שכנים, בני משפחה, מורים, עובדים סוציאליים ועוד. יחד עם זאת, בשנים האחרונות חלה התקדמות מסוימת בתוכניות מניעה והתערבות בקרב ילדים ובני נוער ובתוכניות להכשרת מטפלים בתחום (הורביץ, בן יהודה וחובב, 2007).

תגים:

מעמד · חברה · מעמד חברתי · משפחה · הזנחה · טיפול · הורה · ילד · קטין · סוציו אקונומי · התעללות · זכויות · בטחון · צרכים · בסיסי · כבוד · עוני · צרכים · מודעות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מעמד נמוך להזנחה הורית", סמינריון אודות "הקשר בין מעמד נמוך להזנחה הורית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.