היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מעמד המורה ומוטיבציה ללמידה

עבודה מס' 064873

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: השפעת העצמת המורה לאפקטיביות ההוראה והישגי תלמידיו.

5,005 מילים ,25 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

מקור המילה מוטיבציה (motivation) הוא במילה תנועה (motion). מוטיבציה היא מושג המתאר מניעים (motives) להתנהגות, ותיאוריות מוטיבציה מתיימרות להסביר תהליכים המניעים את האדם להתנהג באופן מסוים. אנו מייחסים מוטיבציה להתנהגות הכוללת בחירה בין אלטרנטיבות של מטרות ואמצעים. כלומר, התנהגויות שלהן אנו מיחסים מוטיבציה הן אלו שאנו מניחים שאפשר לשלוט בהן ולכוונן למטרה כלשהי (עשור וקפלן, 2001). המוטיבציה קיימת כחלק ממבנה היעדים של האדם וכחלק מאמונותיו אודות חשיבותם של נושאים מסוימים. המוטיבציה קובעת האם יבחר האדם בדרך מסוימת לקראת מטרה מסוימת (פייכנפלד, 2003 ).

בעבודה זו בוצעו ראיונות עומק בקרב מורים המלמדים בשני בתי ספר יסודיים ממלכתיים. בבתי ספר אלו לומדים תלמידים בגילאי 6-12.
שני בתי הספר הם בינוניים בגודלם (350-400 תלמידים). בתי הספר נמצאים בשתי ערים שונות במרכז הארץ, האוכלוסייה בבתי הספר הטרוגנית משכבה חברתית כלכלית בינונית ומעלה.
לצורך המחקר נבחרו באופן אקראי 5 מורים מכל בית ספר, סה"כ 10 מורים (6 מורים, 4 מורים).
במחקר הנוכחי נעשה שימוש בשיטת המחקר האיכותית. הגישה האיכותית הנה בעלת אופי פנומנולוגי, במובן זה שהיא שואפת לפרש תופעה וניסיון על פי זוויות הראייה האישיות והשונות של הנחקרים עצמם, ומתוך ייחוס חשיבות רבה למשמעות, שהם עצמם מעניקים לדברים (Biklen & Bogder, 1982) . במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק.

תוכן העניינים:
פרק ראשון : הנעה (מוטיבציה )
פרק שני : מעמד המורה
פרק שלישי :השפעת מעמד המורה על המוטיבציה ללמידה
השערות המחקר
שיטה
ממצאים
דיון
ביבליוגרפיה
נספח - שאלות לריאיון עם המורים

קטע מהעבודה:

על פי Towse ועמיתיו (2002) קיימים מספר גורמים המשפיעים על אפקטיביות ההוראה של המורה וביניהם המוטיבציה (Students generally perform better if taught by well qualified, trained and motivated teachers ) Goldhaber ועמיתיו (2000) הוסיפו גם כי תוארו האקדמי של המורה משפיע גם הוא על הישגי תלמידיו.
על פי Ping-Yu Wang. (2005) כל תהליך של העצמת המורה ועליית מעמדו משולב בסופו של דבר בתהליך העלאת רמת החינוך. העצמת המורה היא תהליך המשנה תפיסות חברתיות ומשפיע על הכבוד שרוחש התלמיד, משפחתו והחברה למורה.

תגים:

הישגים · מעמד · הוראה · רמת · חינוך · מוטיבציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מעמד המורה ומוטיבציה ללמידה", סמינריון אודות "הקשר בין מעמד המורה ומוטיבציה ללמידה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.