היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעבר ממעמד שכיר למעמד עצמאי

עבודה מס' 070881

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם במצב הכלכלי של ימינו קיימת האפשרות להתעשר מפתיחת עסק עצמאי?

5,205 מילים ,18 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לבחון האם ניתן כיום להתעשר בצעד הכה דרמטי בחיי הפועל במעברו משכיר לעצמאי תוך הגשמת החלום לעסק עצמאי מניב ומצליח. כלומר, עבודה זו תעסוק בחקר מקרים ותופעות של מעבר אדם מהיותו שכיר בארגון או מפעל, לאדם הפועל בעסק עצמאי אותו הוא הקים מתוך כוונת רווחיות והגשמת החלום "לעשות לביתו".
העבודה הינה עבודה עיונית. העבודה תעסוק בחקר תופעת המעבר של אדם משכיר לעצמאי ע"י סיקור מחקרים קודמים בנושא, בחינת תופעות ומקרים דומים וכן גיבוש ממצאים מתוך החומר התיאורטי הרב שנאסף על נושא מחקר זה.
שאלת המחקר הינה: האם במצב הכלכלי של ימינו קיימת האפשרות להתעשר מפתיחת עסק עצמאי? לאור שאלה זאת השערות המחקר אותן בחנתי הן:
כל אדם חולם על עסק עצמאי מצליח בשל כלשהו בחייו.
הרבה עסקים חדשים נסגרים כעבור זמן קצר.
במצב הכלכלי של היום עדיף להיות שכיר ולא עצמאי.
המחקר הנוכחי מציג את מגמות העסקים העצמאיים בארץ ובעולם בעשור האחרון וכן את חסרונות הקמת עסק עצמאי בישראל וזאת אל מול חלום ההגשמה העצמית של הקמת עסק עצמאי מצליח. המחקר בנוי ממספר חלקים:
בחלק הראשון תוצג הספרות התיאורטית שעוסקת בסוגיה מיהו עצמאי על פי הגדרות שונות. בנוסף מוצגת תופעת פתיחת עסקים בישראל בשנים האחרונות וכן מדד סגירתם של עסקים אלו באותן השנים. בהמשך הסקירה מוצגת הדילמה העומדת בפני העצמאי האם להמשיך להיות שכיר או להגשים את חולם פתיחת העסק העצמאי. כהמך ישיר לכך, מוצגים תיאוריות שונות לסיבה מדוע אנשים נוטים שלא לממש את חלומם לעצמאות כלכלית וכן הסכנות הטמונות בצעד בעל משמעות כה רחבה לפרט ולסביבתו הקרובה. בחלק השני של המחקר יתבצע ניתוח לסקירה הספרותית וידונו הממצאים אשר נמצאו בסקירה זו. הדיון יעסוק במתן מענה לשאלת המחקר והשערותיה וכן יוצגו עיקרי המסקנות אשר עלו מתוך הספרות בנושא הנבחן.
המחקר אותו בחרתי לעשות הינו מחקר עיוני.
כלל השלבים הנ"ל אותן פירטתי לעיל מטרתם לאפשר לי לנסות ולענות על שאלת המחקר אשר הובילה אותי במחקר זה והיא: האם במצב הכלכלי של ימינו קיימת האפשרות להתעשר מפתיחת עסק עצמאי?

תוכן עניינים
1. תקציר
2. מבוא
3. מתודולוגיית המחקר
4. סקירת ספרות
4.1 מיהו עובד עצמאי
4.2 עסקים עצמאיים בארץ
4.2.1 נתונים מספריים
4.3 ישראל ביחס לעולם
4.4 דילמת הגשמת החלום
4.5 אליה וקוץ בה
4.5.1 סיכונים
4.5.2 תנאים סוציאליים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 תרומות המחקר
5.3 מגבלות המחקר הנוכחי
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

כאמור, קשה להגדיר את המונח "עובד עצמאי". בסקר האירופי החמישי בנושא תנאי עבודה, The fifth European Working Conditions Survey (2010), שערכה הקרן האירופית לשיפור תנאי המחיה והתעסוקה (Eurofound) בשנת 2010 , נקבעו ארבעה משתנים שבאמצעותם אפשר להבחין בין העובדים העצמאים לעובדים השכירים, והם מידת התלות של העובד המסוים בלקוח בודד: ההנחה היא כי עובד עצמאי המעוניין להגדיל את רווחיו יספק שירותים או מוצרים ליותר מלקוח אחד, קיומו או אי קיומו של מקור הכנסה לא קבוע, האפשרות להעסיק עובדים בעת הצורך והיכולת להחליט החלטות מרכזיות בעסק (אתר ביטוח לאומי, 2014).
Pedersini, R. and Coletto (2010) מציינים כי בדוח האיחוד האירופי הדן בנושא תנאי העבודה של עובדים עצמאים לשנת 2010 מצוין שאפשר להצביע על חמישה סוגים עיקריים של עובדים עצמאים הנפוצים בספרות המחקרית, והם:

תגים:

עצמאיים · שכירים · עבודה · תעסוקה · שוק העבודה · אבטלה · עסק · משבר · כלכלה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעבר ממעמד שכיר למעמד עצמאי", סמינריון אודות "מעבר ממעמד שכיר למעמד עצמאי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.