היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמד סוציו-אקונומי נמוך ותפיסת המציאות בעתיד

עבודה מס' 063913

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם המעמד הסוציו אקונומי של התלמיד משפיע על תפיסת המציאות שלו והאם היא שונה מתפיסת המציאות המשותפת, הכללית.

2,804 מילים ,4 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

השכלה פורמלית היא אחד מהגורמים החשובים ביותר בעיצוב העתיד של הילד. השכלה זו נרכשת בעיקר במערכת החינוך הציבורית. כתוצאה מכך למדינה יש אפשרויות רבות להשפיע על התפלגות ההשכלה והזדמנויות החיים שניתנים לילד. אבל, כפי שטוען סבירסקי (1990) "בית ספר ממלא תפקיד חשוב ביצירתו ובהשרשתו של אי השוויון בחברה הישראלית". כלומר, למערכת החינוך בארץ תפקיד חשוב בגיבושה של המבנה המעמדי במדינת ישראל.
בשנות ה-60 וה-70 התרחבה מאוד מערכת ההשכלה העל תיכונית ובעיקר במסלולים המקצועיים. עד לשנות ה- 50 מערכת החינוך הייתה בעיקרה מערכת חינוך עיונית שבה הרוב סיימו ללמוד בכיתה ח' ואז יצאו לשוק העבודה, ומעטים המשיכו הלאה ללימודים תיכוניים גבוהים. עם גל העלייה ההמונית לארץ והצורך בקליטה מהירה של המוני תלמידים בעלי רקע השכלתי נמוך וכאלה שאינם יודעים את השפה החלו מתפתחים מסלולי הסללה. הטענה הייתה שההסללה פותחת הזדמנויות ללמידה. כאשר המסלולים השונים מובילים ליעדים השכלתיים ותעסוקתיים שונים.
לרוב הסללה הייתה וגם כיום היא בין תלמידים במסלולים המקצועיים/ הטכנולוגיים והעיוניים. הטענה היא שההכשרה המקצועית בעיקר מעניקה כישורים חיוניים ומקדמת את סיכויי החיים של מי שלא יכולים או רוצים להמשיך ללמוד.

אך השאלה הנשאלת היא האם המעמד הסוציו אקונומי של התלמיד משפיע על תפיסת המציאות שלו והאם היא שונה מתפיסת המציאות המשותפת, הכללית? או במילים אחרות האם הוא נותן פרשנות שונה לתחומי הלימוד והעתיד האקדמי הלימודי? והאם זה משפיע על הדימוי העצמי שלו? אדון בשאלות אלו תוך כדי התייחסות לנושא מעמדות בחברה הישראלית וכיצד מתרחש שיעתוק המעמדות בבית הספר. כלומר, כיצד השייכות המעמדית יוצרת תחושה של קיפוח וחוסר יכולת להתקדם בסולם המעמדות כפי שזה בא לידי ביטוי בבית הספר ביהוד.

תוכן עניינים
מבוא
האתר - בית הספר
סקירה תיאורטית
ניתוח הראיונות
סיכום
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: הראיונות עצמם אינם נכללים בעבודה.

קטע מהעבודה:

יש לשים לב כי בעצם החלוקה למגמות המערכת הבית ספרית שאמורה להיות שוויונית יוצרת היררכיה. והשאלה היא האם ההיררכיה במגמות הלימוד משפיעה על תלמידים ממעמד סוציו אקונומי נמוך בדרך הסתכלותם על העתיד האקדמי שלהם. האם יש להם פרשנות שונה על המציאות החברתית?

מקורות:

סבירסקי, שלמה (1990). חינוך בישראל: מחוז המסלולים הנפרדים. תל-אביב: ברירות
קשתי י. ויוסיפון מ. חינוך כמיקוח חברתי. עמ' 20-86, 99-116. תל אביב: הקיבו. המאוחד
Freire P. 1973. Chapter On. In: Pedagogy of the Oppressed. Pp. 20-44, 151-53. New York: Seabury Press.
Shavit, Y. 1990. Segregation, tracking, and the educational-attainment of minorities: Arabs and oriental Jews in Israel. American Sociological Review 55(1): 115-126 Feb 1990

תגים:

מגמות · שוויון · בחינוך · סבירסקי · הסללה · מארקס · פריירה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמד סוציו-אקונומי נמוך ותפיסת המציאות בעתיד", סמינריון אודות "מעמד סוציו-אקונומי נמוך ותפיסת המציאות בעתיד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.