היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות במשפחה - גילוי עריות

עבודה מס' 070725

מחיר: 189.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם בהכרח ישנו קשר בין גילוי עריות למצב סוציו אקונומי נמוך?

5,102 מילים ,18 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מצב סוציו אקונומי הינו "מעמד חברתי". בעזרת מושג זה, רואים סוציולוגים, כלכלנים והיסטוריונים את החברה כמחולקת למערכת היררכית המבוססת על עושר.
בניתוח הזה אתייחס בעיקר לשלושה מעמדות מרכזיים: המעמד הגבוה של בעלי רכוש שהם יזמים ובעלי מפעלים (הבורגנות הגבוהה), המעמד הבינוני שהינם בעלי מקצועות חופשיים כמו פקידים, ובתחתית הפירמידה ישנו את מעמד הפועלים הנמוך.
בעבודה זו ננסה להבין את מהות התופעה והאם אפשר בהכרח להצביע על קשר למצב סוציו אקונומי מסוים בחברה, ננסה לנתח ולהבין את גודל ההשפעה על קורבן שעבר התעללות מינית על ידי בני משפחתו מי שבעצם אמור להקנות לילד ערכים, חום, אהבה והגנה, התמודדות הקורבן עם התעללות זו בו והשלכותיה על אופן ניהול חייו.
ננסה להבין מהו הגורם המשפיע על אותו מתעלל אשר מביא אותו לפגוע בקורבן חסר אונים- האם זה פסיכולוגי, ביולוגי או בכלל סוציאלי ?
איך החברה רואה ומתייחסת לתופעה זו ?

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מהו גילוי עריות והיקף התופעה
3. הגורמים לגילוי עריות
תיאוריות
4. מאפייני גילוי עריות
5. מאפייני הקורבן
6. טיפול
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

ישנו קושי להגדיר מהו גילוי עריות, מפני שההגדרות המשפטיות והפסיכולוגיות רחוקות זו מזו. ההגדרה המשפטית צרה מאוד ולא מתייחסת למעגל הרחב אלא רק למי שיש בניהם קרבת דם.
אך מבחינה פסיכולוגית גילוי עריות הינה קשת הרבה יותר רחבה, גילוי עריות הוא לאו דווקא פגיעה גופנית, אלא גם פסיכולוגית, יכול להיות כי קורבנות של גילוי עריות פסיכולוגי לא חוו נגיעות בגופם, אבל הרגישו היטב מהי חדירה לפרטיות על ידי משפחה, לדוגמא כאלה שהציצו להם בזמן שהיו במקלחת או בחדרם, יש האומרים כי "מצב זה פוגע בגרעין של הילדותיות". (פורווארד ס' 1990. הורים מרעילים).
גילוי עריות הינו יחסי מין אסורים בין קרובים מדרגה ראשונה אב, אם, אח ואחות,
אך איסור זה חל גם על יחסי מין ונישואין עם קרובי משפחה מדרגות נוספות כמו סבים ודודים. (הבריטניקה החדשה לנוער, 1996).

תגים:

אלימות במשפחה · גילוי עריות · עבירות מין · אונס · מצוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות במשפחה - גילוי עריות", סמינריון אודות "אלימות במשפחה - גילוי עריות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.