היישום אינו מחובר לאינטרנט

'הרי לא תשאל אותי לשמי': הקבלה בין טאבו גילוי-העריות לבין פרשת "וישלח"

עבודה מס' 068402

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון ב"טאבו" וגילוי עריות, וניתוח של מספר ציורים.

3,798 מילים ,26 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

העבודה דנה במושג הטאבו ומחברת בין המושג המודרני של טאבו גילוי-עריות לבין מושג טאבו בכורות שהתקיים בתקופת פרשת "וישלח". מתוך ההקבלה מתחברת דמותו של יצחק לדמותה של אם המצויה בתוך משפחה בה יש גלוי-עריות ודמותו של עשו לדמות שעברה גילוי-עריות.
בנוסף, העבודה בוחנת עד כמה הציורים הנדונים נאמנים לסיפור המקור אם בכלל, ואם לאו, מדוע.

עבודה זו מציגה את הנושאים הבאים:
הצגת תערוכת ציורים שהוצגה בשם "הרי לא תשאל אותי לשמי"
מושג הטאבו בהקשר של התערוכה ושל פרשת "וישלח"
הקשר בין "אהבה" לבין הפרת טאבו
אפשרות ההחלמה שניתנת עבור מי שחווה הפרת טאבו
ביטוי חיי היומיום בשלוש תמונות נרטיביות

קטע מהעבודה:

בתערוכה, שהתקיימה לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים בסוף שנת 2003, הוצגה תערוכתה של יפעת רובינשטיין בגלריית "אנטיאה - מקום לאומנות נשים" ב"קול האישה" בירושלים. בתערוכה הוצגו אחד-עשר ציורים, כולם מצוירים בצבעי-מים, והיא נקראה "הרי לא תשאל אותי לשמי".
התערוכה בכללה התמקדה בחוויה הפרטית של מי שעברה גילוי-עריות מידי אביה, כשהנושא המרכזי היה "הוצאה מן הסגור" וממה שמוגדר כטאבו, אל אויר העולם, אל "הרגיל", אל הפתוח לכל.
על מושג הטאבו נכתבו מאמרים רבים, אך כאן אפתח את הקישור שנעשה בין תוכן התערוכה לבין שמה של התערוכה, אשר מהווה הכוונה לפרשת "וישלח", אשר בספר בראשית, בה מובא סיפור מאבקו של יעקב ב"איש":

תגים:

שולחן ערוך · פרויד · אברמוביץ · שטראוס · בראשית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "'הרי לא תשאל אותי לשמי': הקבלה בין טאבו גילוי-העריות לבין פרשת "וישלח"", סמינריון אודות "'הרי לא תשאל אותי לשמי': הקבלה בין טאבו גילוי-העריות לבין פרשת "וישלח"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.