היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניבוי ערכי הבורסה

עבודה מס' 071140

מחיר: 359.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי השפעת שינוי ריבית בישראל על המדד תל אביב 125?

3,535 מילים ,11 מקורות ,2023

תקציר העבודה:

הניסיונות לחזות את ערכי הבורסה והמגמות הנו אחד מהדברים אותם החוקרים בתחום וגם משיקים מנסים לעשות מזה עשורים, שכן מציאת מודל החוזה באופן מדויק למדי את הנושא תשפיע על קבלת החלטות של משקיעים רבים ותסייע להם להגדיל את ערך סל הנכסים שבידם.
עם זאת, כיוון שמדובר בתחום בו מעורבים אנשים ובני אדם לא תמיד פועלים מתוך הגיון קר, נראה כי מראש קיימת מעין הסכמה שלחזות זאת במדויק לא ניתן. יחד עם זאת נעשים ניסיונות לחזות במידה מסוימת את השינויים בבורסה.
אחד המשתנים הנפוצים המתייחס לניבוי ערכי הבורסה הינו שינוי ריבית. בשנים האחרונות, מאז היציאה ממשבר הקורונה (בשלהי 2022), ישנה עליית ריבית משמעותית ברוב מדינות המערב, ובפרט בישראל, וזאת כדי להתמודד עם שיעורי האינפלציה כחלק מסל הכלים שעומדים לרשות הבנקים המרכזיים. לפיכך עבודה זו תבחן את השפעת הריבית על הבורסה, תוך התמקדות במדד תל אביב 125.

המדגם מתייחס לתקופה שבין 13/7/2021 ל-13/7/2023. תקופה זו נבחרה מכיוון שבתקופה זו חלה התאוששות איטית ממשבר הקורונה, כמו כן בתקופה הרלוונטית חלו עליות המדד בישראל, כאשר התקופה המתייחסת למדגם הנה רחבה יותר, על מנת לבחון את השפעת אי שינוי הריבית גם כן.
המדגם כולל התייחסות לארבעה משתנים בלתי תלויים ומשתנה תלוי אחד - המדד תל אביב 125 כמשתנה תלוי, שיעור הריבית, ממד מחירים לצרכן (חודשי) בתור מדד לאינפלציה, שער הדולר ושיעור האבטלה.
נקודה חשובה נוספת כי לשם נוחות שיעורי הריבית ואבטלה הוצגו כמספרים, דהיינו ההצגה היא באחוזים. במיילים אחרות, אם שיעור הריבית הנו 0.25%, המספר שהוכנס הנם 0.25. יש להדגיש כי לדבר אין משמעות כאשר מתייחסים למובהקות סטטיסטית בבחינת קשרים בין משתנים, לכן כאמור הדבר נעשה מתוך נוחות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. רקע תיאורטי
2.1 מדד תל אביב 125
2.2 שינויים בריבית בעשורים האחרונים
2.3 השפעת הריבית על שינוי הבורסה
2.4 השפעת גורמים נוספים על הבורסה
2.5 שינוי ריבית בארצות הברית
שאלת המחקר
3. שיטת מחקר (כמותית)
3.1 הצגת המדגם
3.2 הצגת מתודולוגיה
4. ממצאים
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

מדד תל אביב 125 הינו מדד תשואה כוללת אשר עוקב אחר 125 מניות הנסחרות בבורסה לניירות ערך, כאשר שווי השוק שלהן הינו הגבוה ביותר. עד 2017 נקרא מדד תל אביב 125, מדד תל אביב 100. בדומה לשאר המדדים בארץ, גם מדד זה מושפע ממצב המניות המרכיבות אותו, אך לא רק, ישנם גם השפעות "מקרו" כלומר גם הסנטימנט בבורסות בכל העולם ובעיקר בארה"ב. זו הסיבה שעלול להיווצר מצב שבו המניות אשר מרכיבות את המדד יהיו חזקות מאוד, אבל בעקבות ירידות חדות בבורסות בעולם גם מדד זה ירד יש לציין כי עלול אף להיווצר מצב הפוך כלומר עליה, כפי שראינו בשנים האחרונות, שמדד ת"א 100 ישמור על חוזקו, בעיקר בזכות כך שהכלכלה חזקה, ואף בזכות חוזקן של המניות מהן הוא מורכב, על אף חולשתן של הבורסות בעולם. המדד הוקם ב-1992 ולאחר כ-25 שנים הורחב כאמור לתל אביב 125.(1)
באופן רשמי יותר, מדד ת"א-125 הוא מדד הבנצ'מרק (נקודת ייחוס) והחשוב ביותר של הכלכלה הישראלית. היקף המוצרים המחקים את המדד הוא הגדול ביותר מבין מדדי הבורסה. במדד זה נכללות 125 מניות אשר נכללות במדדים ת"א-35 ות"א-90.(2)

תגים:

מניות · שוק ההון · אקונומטריקה · ניירות ערך · בורסה · השקעות · משקיעים · ריבית · מחקר כמותי · חיזוי · קורונה · התאוששות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניבוי ערכי הבורסה", סמינריון אודות "ניבוי ערכי הבורסה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.