היישום אינו מחובר לאינטרנט

תעסוקה בגיל פרישה בישראל

עבודה מס' 071137

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד תנאים פנסיוניים משפיעים על החלטה לעבוד בגיל פרישה?

5,348 מילים ,23 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

הפרישה משוק העבודה מהווה עבור רבים, גברים ונשים כאחד, נקודת מפנה משמעותית בחייהם. השלכות הפרישה חורגות מעבר להפסקת עבודה וירידה ברמת החיים. הפרישה משפיעה על חיי המשפחה בכלל, על הזוגיות בפרט, על חיי החברה, על כמות הזמן הפנוי שנוסף ועוד. הפרישה מעולם העבודה, בכל גיל בו היא מתרחשת, מחייבת את הפורש להסתגל לתנאים החדשים שנוצרו לאחר הפרישה בהיבטים כלכליים, חברתיים ופסיכולוגיים. הסתגלות זו תלויה בגורמים שונים, פנימיים לפורש, חיצוניים לו ושילוב של שניהם ובעיקר תלויה ברמת החיים אשר הפנסיה שלו תאפשר לו עת פרישתו ממעגל התעסוקה.
פנסיה מהווה עבור העובדים קרן בטחון כלכלי עתידי בהגיעם לגיל פרישה. כיום, כל עובד מפריש לקרן הפנסיה שלו סכום כסף כאשר המעסיק מפריש לו סכום כסף נוסף המורכב מקרן פרישה וקרן פיצויים. אלה, מטרתם לאפשר לעובד עם הגעתו לגיל הפרישה יכולת הזדקנות בכבוד.
מקורה של מדיניות הפרישה משוק העבודה מעוגנת בתפיסה חברתית מודרנית רחבה המביאה בחשבון את הצורך להכיר בירידת הכישורים של העובד המבוגר אך גם את תרומתו למקום העבודה בעבר. הפרישה אם כן נתפסת כביטוי לאחריותה של החברה לדאוג לרווחת עובדיה המזדקנים מתוך הנחה כי כוחותיהם נחלשים ומתוך שיקולים חברתיים וכלכליים כמו הצורך בשמירה על פריון עבודה והצורך לפנות מקומות עבודה לעובדים צעירים יותר.
על צורך מהותי זה של מדיניות פרישה, רבים מן הגמלאים בישראל מעוניינים להמשיך ולעבוד מתוך אינטרסים וסיבות רבות ומגוונות אולם מחקר זה יתמקד ויבחן כיצד תנאים פנסיוניים שונים משפיעים על ההחלטה של הגמלאי לעבוד לאחר גיל פרישה מעבודה.
על מנת לתת מענה על סוגיה מחקרית זו, המחקר בנוי במספר שלבים בצורת משפך כאשר הפרק הראשון של הסקירה סוקר מהי פרישה מעבודה, מהן הגורמים לפרישה מעבודה וכיצד פרישה מעבודה משפיעה על הפרט. פרק שני של הסקירה עוסק בנתוני הגמלאים בישראל על מנת להבין לעומק מיהי האוכלוסיה הנבחנת במחקר זה. פרק שלישי בסקירה סוקר את מערכת הפנסיה בישראל בכלליות תוך התמקדות ברבדיה השונים ובשינויים שחלו בה בעקבות המשבר הפיננסי העולמי של 2008.
פרק רביעי בסקירת הספרות סוקר את תפיסת החיסכון הפנסיוני בקרב עובדים כאשר חלק זה מתמקד למעשה בגורמים המשפיעים על הפרט לחסוך לקראת גיל פרישה, גורמים אישיותיים וגורמים בלתי תלויים חציוניים. פרק חמישי ואחרון סוקר כיצד כלל הגורמים השונים שמשפיעים על החיסכון הפנסיוני יוצרים אצל גמלאים רבים צורך להמשיך ולעבוד גם לאחר גיל פרישתם הרשמי ממעגל התעסוקה.
כלל השלבים נועד לבסוף לתת מענה על שאלת המחקר הבאה: כיצד תנאים פנסיוניים משפיעים על החלטה לעבוד בגיל פרישה?
השערת המחקר הנובעת מתוך השערה זו הינה: תנאים פנסיוניים הצפויים לגמלאי בגיל פרישה מעודדים המשך תעסוקה בגמלאות.
בחרתי לעסוק ולחקור את נושא הפנסיות בישראל כי זה תחום שנוגע לכולם, כאשר קיים בנושא זה אי וודאות ועמימות בקרב ציבור רחב והכספים אשר 'מפסידים' אנשים רבים ניתנים לשימוש בגיל פרישה עם הידע והכלים המתאימים. כמו כן, התמורות הרבות שחלו בפנסיות בישראל יוצרות עניין מחקרי רב כאשר הסוגיה המעניינת ביותר היא האם התנאים הפנסיונים הקיימים כיום במשק מאפשרים לגמלאים שונים, שכירים בעלי שכר ממוצע, להמשיך ולהתקיים בכבוד גם בגיל פרישה?

בחינת הנושא באמצעות מחקר איכותני.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 פרישה מעבודה
2.2 נתוני הגמלאים בישראל
2.3 מערכת הפנסיה בישראל- רקע
2.4 תפיסת החיסכון הפנסיוני בקרב עובדים
2.5 עבודה לאחר גיל פרישה
3. דיון
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תהליך הזדקנות האוכלוסייה הוא כלל עולמי. במדינות המפותחות היחס בין האוכלוסייה בגיל 65 ומעלה לבין זו שבגיל 20-64 צפוי להיות בשנת 2020 למעלה מ- 30% ובשנת 2050 קרוב ל- 50% (Gruber & Wise ,1997). תחזית המוסד לביטוח לאומי היא שבישראל יהיה יחס של 23 אחוז בשנת 2020 (בהשוואה ל- 18 אחוז בשנת 1995 ו- 33 אחוז בשנת 2045 כאשר בעת ובעונה אחת מתרחש תהליך של הקדמת גיל הפרישה. בהתאם לחוק הישראלי, עומד גיל הפרישה אצל גברים מועסקים על 67 ובקרב נשים על 65. לפיכך צפוי גידול באחוז המבוגרים שאינם נמצאים בכוח העבודה, הן בגלל עליית שעורם באוכלוסייה, והן בשל הקדמת גיל הפרישה (קלינוב, 2002).

תגים:

ישראל · הוראה · מורה · פנסיה · שכר · זקנה · פרישה · גמלאות · חברה · תנאים · הכנסה קבועה · העסקה · עבודה · קרן פנסיה · תעסוקה · גילנות · גרונטולוגיה · פנסיונרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תעסוקה בגיל פרישה בישראל", סמינריון אודות "תעסוקה בגיל פרישה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.