היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת העסקת עובדים זרים על האבטלה במשק הישראלי

עבודה מס' 071078

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם העסקת עובדים זרים במשק הישראלי פוגעת בתעסוקה במשק הישראלי?

8,328 מילים ,24 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

הגירת עבודה, תופעה סוציו-כלכלית המתבטאת בהגירתם של אנשים המבקשים למצוא את פרנסתם במדינה שאינם אזרחיה או תושביה הקבועים. הגירת עובדים איננה תופעה ייחודית לישראל, אלא מהווה חלק מתופעה גלובלית של הגירת עובדים בין-לאומית אשר הולכת ומתרחבת בעת האחרונה. יש הטוענים כי תהליכי הגלובליזציה והתחרות הגלובלית על השווקים בשנים האחרונות מאיצה את קצב האוטונומיה ובכך את האבטלה וכן את הצורך בעובדים הזרים. נהוג לדבר, כשדנים בנושא זה, על גורמי משיכה מזה וגורמי דחייה מזה. גורם הדחייה העיקרי המניע אנשים לעזוב את ארצותיהם הוא אבטלה כרונית - חוסר אפשרות להתפרנס. על זאת אפשר להוסיף במקרים מסוימים מצב פוליטי מעורער, חוסר ביטחון אישי, אפליה על רקע דתי או אתני, ועוד. גורם המשיכה העיקרי הוא התקווה למצוא עבודה ששכרה בצדה, וכן התקווה להשתלב באורח החיים העשיר והמגוון של העולם המפותח, והסיכוי להעניק לצאצאים עתיד טוב יותר.
על אף הרצון לתמוך בהגירה בעידן גלובליזציה ולאפשר למיעוטים ממדינות עוני שונות חיים טובים יותר במדינה זרה, להגירה זו ישנן השלכות רבות על המדינה אליה היגרו. מחקר זה יעסוק בבחינת השפעת העובדים הזרים על המשק הישראלי בהיבטים של תעסוקה בענפים שונים ויבחון את תפיסת האזרח כלפי העסקת עובדים זרים במונחים מוניטריים. לפיכך, בחלק הראשון של מחקר זה בחרתי לסקור תחילה מהי אבטלה, כיצד נמדדת ומהי מגמתה בארץ בשנים האחרונות. בחלקה השני של הסקירה אסקור את תופעת העובדים הזרים בארץ, את השתלבותם והשפעתם על ענפי החקלאות הבניין והסיעוד ולבסוף אציג את השפעת עובדים זרים אלה על אבטלה במשק הישראלי.
בחלקו השני של המחקר אציג את שיטת המחקר בה נעשה שימוש לרבות מדגם המחקר, כלי המחקר, הליך המחקר ושיטות סטטיסטיות בהן נעזרתי לבחינת שאלת החקר והשערותיה. בחלק השלישי אציג את פרק הממצאים אשר מציג את אוכלוסיית המחקר באמצעות סטטיסטיקה תיאורית, את הכלים הסטטיסטיים בהם נעשה שימוש לבחינת השערות המחקר וכן את תוצאות מבחנים אלה.
לבסוף, מוצג דיון הסוקר את התיאוריות השונות אותן ציינתי בפרק הסקירה בשילוב הממצאים האמפיריים אשר עלו מתוך מחקר זה. פרק זה בעבודה מציג גם את מגבלות המחקר אשר השפיעו על תוצאותיו ומסקנותיו וכן הצעות למחקרי המשך אשר יכולים לשפוך אור נוסף על ממצאי מחקר זה.
עקב תיאור מציאות בעיית העובדים הזרים בישראל ומתן הרקע בנושא, בחרתי להתמקד בשאלת מחקר האם העסקת עובדים זרים במשק הישראלי פוגעת בתעסוקה במשק הישראלי?

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות-משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה (ראה נספח 1). שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אבטלה בישראל- הגדרות ומונחים
2.2 אבטלה לאורך שנותיה של המדינה
2.3 הגורמים העיקריים לאבטלה בישראל
2.4 השלכות האבטלה על הפרט והחברה
2.5 הגירת עובדים זרים
2.6 הקשר בין עובדים זרים ואבטלה
3. שיטת המחקר
3.1 מודל המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 משתני המחקר
3.5.1 משתנה תלוי
3.5.2 משתנים בלתי תלויים
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 שיטות סטטיסטיות
4. פרק ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.3 תיאור משתני המחקר החדשים
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 רגרסיית המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטי SPSS

קטע מהעבודה:

בשנות השבעים התאפיין המשק הישראלי בשיעורי אבטלה נמוכים יחסית. שיעור האבטלה הכללי המוצע במשך העשור היה 3.3% כאשר בקרב הגברים שיעור האבלה עמד על 2.7% ואילו אצל הנשים 4.3%. אולם כבר ב-1980 החלה עלייה כמעט רצופה בשיעורי האבטלה במדינה. הנתונים מצביעים על עלייה חדה מ-2.9% בלבד ב-1979 ל-4.8% ב-1980. שיעורי האבלה המשיכו לעלות במשך כל שנות השמונים, למעט ירידות זמניות ב-1983 וב-1987. עיקר הגידול במדדי האבטלה התרחש במחצית השנייה של העשור, כך שהממוצע השנתי הגיע ל-6.1% במשך כל שנות ה-80 (5.4% בקרב גברים ו-7.1% בקרב הנשים) (קלינוב, 1993).

תגים:

מדינת ישראל · הגירה · פרנסה · שכר · אבטלה · מיעוטים · מהגרים · עובדים זרים · חקלאות · סיעוד · בנייה · משק · כלכלת ישראל · תעסוקה · עובדים זרים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת העסקת עובדים זרים על האבטלה במשק הישראלי", סמינריון אודות "השפעת העסקת עובדים זרים על האבטלה במשק הישראלי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.