היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש ברכבים חשמליים בקרב הציבור

עבודה מס' 071074

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הצרכן הישראלי תומך בשימוש ברכבים חשמליים תוך התחשבות בפרמטרים כלכליים וסביבתיים?

5,985 מילים ,7 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

שימוש ברכבים חשמליים הינה מגמה של העשור האחרון. רכבים חשמליים מצטיירים כרבים בעלי איכות גבוהה, מערכות בטיחות מתקדמות ובעיקר מערכות הנעה בלתי מזהמות אשר מהוות לצרכן חווית נסיעה שקטה ונקיה. אולם, יצורן של רכבים אלה כרוך בזיהום לא מועט. יצור סוללות נטענות ויצור החשמל להטענת הרכבים כרוך בזיהום נוסף הנגרם כתוצאה מיצור החשמל עצמו ברמות גבוהות מהנהוג כיום.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון האם על אף הממצאים הסביבתיים והכלכליים של שימוש ברכב חשמלי על ידי הפרט, יעדיף הפרט לרכוש ולנהוג ברכב זה על פני רכבים המונעים בגז ובסולר. לפיכך, בחרתי לעסוק ולבחון את שאלת המחקר הבאה: האם הצרכן הישראלי תומך בשימוש ברכבים חשמליים תוך התחשבות בפרמטרים כלכליים וסביבתיים?
המחקר הינו מחקר אמפירי הבוחן את הנושא באמצעות תיאוריות שונות של שימוש ברכב חשמלי, סיקור היתרונות והחסרונות של הרכב החשמלי על פני שימוש ברכבי בנזין וסולר, ובחינת היתרונות הכלכליים של שימוש ברכב חשמלי וכמה מוכנים לשלם צרכנים עבור שימוש ברכב חשמלי על פי מאמר מוביל הנקרא "Willingness to pay for electric vehicles and their attributes". מתודלוגית המחקר בנויה באופן הבא: חלקה הראשון של העבודה מציג את פרק סקירת הספרות. חלק זה מפרט תיאוריות שונות בדבר שימוש ברכב חשמלי לרבות היתרונות והחסרונות של רכבים חשמליים. בנוסף מציג חלק זה את המאמר המרכזי במחקר זה.
חלקה השני של העבודה מציג את פרק השיטה מפרט כיצד למעשה נערך המחקר, מהם הכלים שנעשה בהם שימוש לבחינת הסוגיה הנבחנת, מהם ההשערות ומהם השיטות הסטטיסטיות השונות. חלקה השלישי הינו פרק הממצאים המציג באופן תיאורי וכמותי את הניתוחים הסטטיסטיים השונים אשר בחנו את שאלת המחקר והשערות המחקר השונות של עבודה זו.
חלקה הרביעי של העבודה הינו פרק הדיון אשר מסכם את הממצאים האמפיריים והספרותיים שהתקבלו, מציג את מגבלות המחקר השונות וכן הצעות למחקרי המשך אפשריים אשר יכולים לתרום לתוצאות המחקר שהתקבלו בעבודה זו.
בחירת נושא המחקר הנוכחי נבעה מהסיבות הבאות: ראשית, תחום הרכבים החשמליים הינו תחום שכיח בעולם הטכנולוגיה הירוקה אשר צובר תאוצה ועניין רב בקרב צרכנים ומשקיעים רבים. חברות רבות מתחרות כיום על יצירת הרכב החשמלי בעל טווח הנסיעה הרחב ביותר תוך שמירה על איכות הסביבה בשימוש ברכב. שנית, כחלק ממחקר העוסק בהיבטים כלכליים וסביבתיים, אני מוצא כי תחום זה עונה על הנדרש ומהווה נושא מחקר כלכלי-סביבתי פורה שחוקרים רבים עוד חלוקים עליו בדעותיהם.
כלי המחקר המרכזי בעבודה זו הוא השאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 יתרונות מול מגבלות של רכב חשמלי
2.3 ניתוח מאמר מרכזי
2.3.1 תמצית המאמר
2.3.2 הקדמה ועיקרי הממצאים
2.3.3 מסקנות המאמר
3. פרק השיטה
3.1 מודל המחקר
3.2 משתני המחקר
3.3 כלי המחקר
3.4 מדגם המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם
4.3 תיאור משתנה המחקר החדש
4.4 בחינת השערות המחקר 3-4
4.5 בחינת השערות המחקר 5-6
4.6 ניתוח רגרסיה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 הצעות למחקרי המשך
5.3 מגבלות המחקר
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר
7.2 פלטי SPSS

קטע מהעבודה:

כאמור, הרכבים החשמליים כרוכים בפחות זיהום אוויר, הם שקטים יותר ולכן גם ירוקים יותר. חשוב לציין כי גם מכוניות חשמליות הן אינן מכוניות ירוקות "טהורות". לייצור החשמל משתמשים בתחנות חשמל הפועלות על דלקים ובמובן זה, הן עדיין מזיקות לסביבה. עם זאת, מכוניות חשמליות נחשבות ידידותיות לסביבה הרבה יותר מרכבים מונעים בנזין או דיזל, שכל קשר בינם לבין איכות הסביבה הוא אקראי לחלוטין. בנוסף, רכבים חשמליים צורכים פחות דלק, אם בכלל. עלות הטענת הסוללות נמוכה משמעותית ממחיר הדלק ובמציאות בה מאגרי הנפט הולכים ומצטמצמים ומחירי הדלק הולכים ומאמירים, אין ספק כי רכב חשמלי חסכוני יותר בטווח הארוך (Hidruea et al, 2011).

תגים:

תחבורה · רכבים · חשמל · איכות הסביבה · זיהום אוויר · מכוניות · מיסים · גזים · נפט · בנזין · נסיעה · היברידי · משבר האקלים · טכנולוגיה · קיימות · עמדות · טכנלוגיה · משבר האקלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש ברכבים חשמליים בקרב הציבור", סמינריון אודות "שימוש ברכבים חשמליים בקרב הציבור" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.