היישום אינו מחובר לאינטרנט

השימוש ברכבים חשמליים והעדפות הצרכן

עבודה מס' 071003

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת עמדות הציבור כלפי שימוש ברכב חשמלי.

5,391 מילים ,15 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

רכב חשמלי הינו רכב המונע באמצעות מצבר הניתן להטענה (שטול-טראורינג, 2012). על אף שלרכבים אלו תאוצה ומהירות מקסימלית גבוהות, צפיפות האנרגיה הנמוכה של מצברים נטענים הנפוצים מסחרית בשנת 2010 בהשוואה לזו של דלקי מאובנים גורסת כי רכבים אלו זקוקים למצברים גדולים המהווים נתח נכבד ממסת הרכב, וזאת עדיין על מנת לספק טווח נסיעה יחסית קצר בין ההטענות (Crockett, 2012). טעינה מחדש עלולה אף היא לקחת זמן רב. עבור נסיעות יומיות קצרות, פתרון הרכב החשמלי יכול להיות פרקטי כאשר טעינת המצברים מתרחשת, לדוגמה, בלילה או בזמן החנייה. נסיעות ארוכות יותר אפשריות כיום בשיטת החלפת המצברים על ידי התקנת תחנות ייעודיות כפי שמתבצע במספר מוקדים בעולם כגון ישראל וטוקיו (ויניאר והדר, 2012).
לרכב החשמלי פוטנציאל להורדה ניכרת בכמות פליטת המזהמים העירונית מכיוון שאינו פולט גזים רעילים.‏ הפחתת פליטות גזי החממה מרכבים על ידי שימוש ברכבים חשמליים תלויה באופן ייצור החשמל. לדוגמה, בארצות הברית מעבר כלל האוכלוסייה לשימוש ברכבים חשמליים יוביל להפחתה של כ-30% מפליטות הפחמן הדו-חמצני מרכבים (לפי תמהיל הדלקים הנוכחי המשמש לייצור חשמל).‏ לפי תמהילי הדלקים הנוכחיים במדינות אחרות, ניתן לחזות כי מעבר לרכב חשמלי יוביל להפחתת פליטות דומות של כ-40% באנגליה, כ-19% בסין ורק כ-1% בגרמניה. רכבים חשמליים מונעי מצבר צפויים להשפיע באופן ניכר על תעשיית הרכבים עקב יתרונות כגון הפחתת הזיהום העירוני והכללי, הפחתת התלות בנפט ובעליית מחירי הנפט הצפויה. לפי אחת התחזיות, רכבים חשמליים יהוו כשליש מכלל מכירות הרכבים החדשים בשנת 2020 (Boston, 2006).‏
המחקר הנוכחי הינו מחקר אמפירי אשר יתבסס על מאמר מוביל שנכתב על רכבים חשמליים ע"י החוקר Walter F. Deal בשנת 2010. המחקר בוחן את העדפת השימוש ברכב חשמלי בקרב מדגם של כ-53 נשאלים. בחינת הנושא נעשתה ע"י חלוקת שאלון אשר נבנה בשני חלקים: חלק ראשון הבוחן משתנים אישיים וחלק שני הבוחן העדפות נסיעה ברכב חשמלי או בנזין. לפיכך, שאלת המחקר הינה: מהי מגמת השימוש ברכבים חשמליים בקרב אוכלוסיית הנהגים בעשור הקרוב?
שלבי המחקר הם כדלקמן: בחלק הראשון של המחקר יוצג סקר הספרות המבוסס על המאמר המוביל במחקר זה. סקר ספרות זה יעסוק ברקע להתפתחות הרכבים החשמליים בעולם, בסוגי הרכבים החשמליים השונים וכן ביתרונות ובחסרונות הבחירה ברכב חשמלי על פני אלטרנטיבות אחרות. בחלק השני של המחקר תוצג שיטת המחקר בה נעשה שימוש, כלומר יוצגו השערות המחקר, אוכלוסיית המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש ושיטת עיבוד הנתונים. בחלק השלישי יוצגו ממצאי תשובות משתתפי המדגם על ידי טבלאות ומלל מסביר ולבסוף בחלק האחרון יוצג הדיון בדבר הממצאים שהתקבלו.
מדגם המחקר כלל 53 משיבים אשר מלאו שאלונים בנושא הידע ועמדותיהם כלפי שימוש והעדפות שימוש ברכב חשמלי, וכן נתונים דמוגרפיים שונים על מנת לאמוד את הקשר הנבחן במחקר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 הקדמה
1.2 תרומות המחקר
2. סקירת ספרות - עפ"י Going Green with Electric Vehicles /Walter F. Deal
2.1 הקדמה
2.2 סוגי רכבים חשמליים
2.3 הגדרות כלי רכב חשמליים היברידיים
2.4 תמריצים לנהיגה ירוקה
2.5 חסרונות הרכב החשמלי
2.6 יתרונות הרכב החשמלי
2.7 עתיד הרכבים החשמליים
3. פרק המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 משתני המחקר
3.7 שיטות סטטיסטיות
3.8 הליך המחקר
4. ממצאים
4.1 הענות משתתפי המדגם
4.2 משתנים אישיים של משתתפי המדגם
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 מבחני t בין אוכלוסיות
4.5 בחינת רגרסיות במחקר
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
7. נספח- שאלון העדפות שימוש ברכב חשמלי

קטע מהעבודה:

המגבלות העיקריות של כלי רכב מבוססי מצבר נעוצות בטווח הנסיעה הקצר, בעלות הרכב, ובזמן הטעינה הארוך. נקודת החולשה העיקרית בכלי רכב אלו היא טווח המוגבל. טווח הנסועה הריאלי של רוב המכוניות החשמליות המשפחתיות ב-2014 עומד לכל היותר על כ-200 ק"מ בתנאי מעבדה, לעומת טווח נסועה של בין 500-600 ק"מ למכונית בנזין, ובין 700-800 ק"מ למנוע דיזל. אף שישנם מספר מכוניות בעלות טווח נסועה גדול, כמו למשל טסלה שיכולה להגיע עד 400 ק"מ הוא איננו נגיש לציבור הרחב. ישנן פתרונות ביניים כמו הצמדת מנוע עזר בנזין שיטען את הסוללות תוך כדי נסיעה, או הצעה להשתמש במכוניות לתחומי העיר (הדר, 2007).

תגים:

תחבורה · רכבים · חשמל · איכות הסביבה · זיהום אוויר · מכוניות · מיסים · גזים · נפט · בנזין · נסיעה · היברידי · משבר האקלים · טכנולוגיה · קיימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השימוש ברכבים חשמליים והעדפות הצרכן ", סמינריון אודות "השימוש ברכבים חשמליים והעדפות הצרכן " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.