היישום אינו מחובר לאינטרנט

פסילות של מעגלים חשמליים

עבודה מס' 066971

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת אחוז הפסילות בתהליך הייצור של מעגלים מודפסים באמצעות רגרסיה רבת משתנים.

2,688 מילים ,2007

תקציר העבודה:

מפעל פי.סי.בי. מתמחה בייצור מעגלים מודפסים. בתהליך הייצור של מעגלים מודפסים קיים שיעור של מנות שנפסלות. מטרתי העיקרית בעבודה זו הייתה לנסות ולהעריך את הגורמים המשפיעים על אחוז הפסילות ואת משקלו של כל גורם.
למטרת ניתוח מהיר ויעיל של בסיס נתונים הכולל אלפי רשימות פותחו שיטות סטטיסטיות מתקדמות הנקראות שיטות לכריית נתונים (Data Mining Methods), או בשמן הנוסף: Knowledge Discovery in Database.
השיטות לכריית נתונים מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים:
1. שיטות למיון נתונים (Classification Methods).
2. שיטות רגרסיה (Regression Methods).
3. שיטות לקיבוץ נתונים (Clustering Methods).

לצורך ביצוע תחזיות בחרתי להשתמש בשלב הראשון בבדיקת הקורלציה בין מכלול הגורמים השונים המשפיעים על אחוזי הפסילה. הקורלציה מחשבת את מקדם המתאם בין שני משתני מדידה כאשר המידות בכל משתנה מובחנות עבור אחד מ-N הנושאים. מקדם המתאם, בדומה לשונות המשותפת, הוא השיעור שבו שני משתנים "משתנים יחדיו". שלא כמו השונות המשותפת, מקדם המתאם בנוי כך שהערך שלו אינו תלוי ביחידות המבטאות את שני משתני המדידה. (לדוגמה, אם שני משתני המדידה הם משקל וגובה, הערך של מקדם המתאם אינו משתנה אם המשקל עובר המרה מליטרה לקילוגרם.) הערך של כל מקדם מתאם חייב להיות בטווח שבין 1- ו-1+, כולל.

בשלב השני אשתמש ברגרסיה מרובה על-מנת לנסות ולחזות את אחוזי הפסילה הצפויים בתהליך הייצור. תחזית זו (בתנאי שתהיה לה מובהקות סטטיסטית מספקת) עשויה לספק למנהל מחלקת ההנדסה מקדם ייצור אופטימאלי עבור כל מנה אשר מתקבלת במפעל.
רגרסיה רבת משתנים הינה חישוב הסטטיסטיקה של קו מסוים בשיטת "הריבועים הפחותים", לחישוב לקו הישר המתאים ביותר לנתונים, והחזרת מערך המתאר את הקו.

בסיס הנתונים עליו אני עובדת נלקח לאורך ציר של זמן שתחילתו בינואר 2003 ועד אפריל 2007. מאגר נתונים זה גדול דיו בכדי שניתן יהיה להתבסס עליו ולהגיע באמצעותו להחלטות ומסקנות.
ראשית עלינו "לנקות" את הנתונים שברשותנו ולהביא נתונים אשר אין.

תוכן:
מבוא
בדיקת הקורלציה ורגרסיה רבת משתנים
סיכום ומסקנות
נספח 1

קטע מהעבודה:

לשם נרמול הנתונים, הוסרו המנות בעלות המאפיינים הבאים:
1. מנות אשר שיעורי הפסילה בהם גבוהים מ-60 אחוז. קרוב לודאי כי מנות אלה הן חריגות וחל שיבוש במהלך הייצור שהביא לפסילה כה גבוהה.פסילות חריגות אלה אינן מאפיינות את הפסילות הרגילות אותן אנו מעוניינים לתקוף.
2. מנות import- אלו הן מנות ייבוא שנשלחות לייצור בסין (pcb שולחת עבודות בעלות מורכבות טכנולוגית נמוכה לייצור בסין ולוקחת עמלת תיווך מהלקוח).
3. מנות חוזרות -אנו לא מעוניינים לבדוק מנה שעלתה לייצור פעם שנייה לאחר שנפסלה כבר. אנו בוחנים מנות שעלו בפעם ראשונה לייצור ובודקים את התנהגות הפסילה שלהן.
(בפעם השנייה שמנה עולה לייצור השיקולים בקביעת מקדם ייצור מוטים וקיימות השפעות של פחד מאיחור נוסף-מקדם ייצור גבוהה מאוד).
4. מנות אשר שטחן אפס- מנות אשר עשו בהן תיקונים ידניים או לחילופין טעות בהזנת הנתונים.
5. מספר מעגלים על לוח שווה לאפס- ככל הנראה טעות בהזנת הנתונים.
6. מספר לקוח שווה 308- כאשר הלקוח הינו PCB- לא רלוונטי .

תגים:

רגרסיה · מרובה · רגרסיה · רבת · משתנים · קורלציה · בסיס · נתונים · מיון · נתונים · נרמול

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פסילות של מעגלים חשמליים", סמינריון אודות "פסילות של מעגלים חשמליים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.