היישום אינו מחובר לאינטרנט

תכנית חסכון לכל ילד - בחירת הצרכנים

עבודה מס' 071055

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי העדפת ההשקעה של הצרכנים בתכנית חסכון לכל ילד - בנקים או קופות גמל ובאיזה רמות סיכון?

6,636 מילים ,13 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את התפתחות חוק חסכון לכל ילד בישראל כמגמה כלכלית-חברתית עתידית לשפר את מצב הילדים היותר עניים או בעלי מצב סוציו קונומי נמוך במדינת ישראל. כמו כן, המחקר בוחן מהם אפיקי ההשקעה השונים ומהם רמות הסיכון המועדפות על ההורים בישראל וזאת באמצעות מדגם מייצג של 40 משתתפים.
בשנים האחרונות מדינות רווחה מבקשות להדגיש את ההשקעה החברתית כמוקד עיקרי לפעילותן. אותן מדינות שואפות לקדם מטרות של פיתוח חברתי, התמודדות עם אי שוויון ועוני ושגשוג עתידי של תושביהן בכלים מגוונים. אחד האמצעים ההכרחיים למימוש תפיסה זו הוא הגדלת ההון החומרי והאנושי שבידי כלל אזרחי המדינה. כדי להבטיח כי אזרחי המדינה אכן יוכלו לממש את היכולות והכישורים שלהם, ועל ידי כך גם לשפר את מצבם ולתרום לחברה, על המדינה להבטיח שתהיה לצעירים שעומדים על סף חייהם כבוגרים נגישות למערכות חיוניות, ובהן מערכות ההשכלה וההכשרה המקצועית, כלים להשתלבות מיטבית בשוק העבודה ומשאבים לרכישת דיור ולהקמת משפחות. במציאות הנוכחית עד שנת 2017 ישנם צעירים רבים המסיימים את שלב הלימודים התיכוניים ו/או השירות הצבאי או הלאומי אזרחי ונאלצים להתחיל את חייהם הבוגרים ללא משאבים כלכליים ראשוניים למימוש יכולותיהם. תכניות חיסכון לילדים אשר עלתה לראשונה לשולחן הממשלה ב-5 לאוגוסט 2015, החלה את התפנית וישומה בחודש ינואר 2017 מהווה למעשה אמצעי מהותי להתמודדות עם מציאות זו. תכנית זו מבקשת להבטיח כי בידי כל צעיר בתחילת חייו הבוגרים יהיו משאבים בסיסיים שיאפשרו לו להשתלב באופן מיטבי בחברה ובמשק. לפיכך, קיימת החשיבות הרבה של חקר נושא זה אשר טרם נחקר בעבר במדינת ישראל וטרם נבחנו השלכותיו הכלכליות על הפרט ועל המשק בטווח הקצר והארוך.
המחקר בנוי באופן הבא: תחילה מוצגת סקירת הספרות אשר סוקרת את מהי תכנית חסכון לכל ילד, כיצד החלה בישראל וכיצד היא באה לידי ביטוי במספר מדינות בעולם. כמו כן סוקרת הסקירה את תכנית החסכון לכל ילד בקופות הגמל השונות ובבנקים ונערכת השוואה בין הגופים השונים. בחלק השני של המחקר מוצג פרק השיטה אשר מיצג את מדגם המחקר, הליך המחקר, כלי המחקר ושיטות סטטיות לניתוח השערות המחקר.
החלק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה את המאפיינים השונים של משתתפי המחקר, את כמות המשקיעים בבנקים ובקופות גמל וכן את רמות הסיכון השונות שבחרו המשתתפים. לאחר מכן מוצגים ניתוחים סטטיסטיים לבחינת השערות המחקר. החלק הרביעי הינו פרק הדיון אשר מהווה מעין סיכום של הממצאים הספרותיים בשילוב הממצאים האמפיריים, מציג את תרומת המחקר, מגבלותיו והצעות למחקרי המשך נוספים העוסקים בסוגיית המחקר הנוכחי.
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות- משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 רקע
2.2 המצב בישראל
2.3 תכנית חסכון לכל ילד במדינות נבחרות
2.4 השקעה בקופות גמל
2.5 השקעה בבנקים
2.6 השוואה בין תכניות ההשקעה השונים
2.7 תפיסת הציבור
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 תיאור שיטת הדגימה
3.4 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטת ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.2 בחינת השקעות הורים
4.2.1 בתי השקעות
4.2.2 סוג בנק
4.2.3 סוג קופת גמל
4.2.4 גורם הבחירה
4.2.5 רמות סיכון
4.3 בחינת השערות המחקר
5. ניתוח ודיון
5.1 דיון
5.2 מסקנות מתבקשות
5.3 תרומת המחקר הנוכחיבתחום התיאורטי
5.4 תרומת המחקר הנוכחי בתחום היישומי
5.5 המלצות למחקרי המשך
5.6 מגבלות המחקר
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תכנית חסכון לכל ילד החלה את דרכה לפני כ-20 שנים עם התפיסה החברתית-כלכלית הגוברת של הצורך בבנית נכסים ארוכי טווח אשר ישרתו את החוסכים בטווח הארוך ולא בטווח הזמן המיידי. בניית נכסים אלה נועדה למעשה לאפשר כלים להתמודד עם עוני ואי שוויון לאפשר למשפחות בטווח הארוך לצמצם פערים כלכליים אל מול שכבות אוכלוסיה חזקות יותר מבחינה סוציו-אקונומית. שיפור משפחות מבחינה סוציו-אקונומית מאפשר למעשה השקעה רחבה יותר בחינוך הילדים, בשיפור דיור ומקום עבודה וכן בהיבטים חברתיים ותרבותיים שונים (Sherraden, 2014).

תגים:

ישראל · צרכנות · השקעות · תכנית חסכון · קופות גמל · בנקים · מיסים · סיכון · בתי השקעות · ריבית · ילדים · קטינים · חיסכון · התנהגות צרכנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תכנית חסכון לכל ילד - בחירת הצרכנים", סמינריון אודות "תכנית חסכון לכל ילד - בחירת הצרכנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.