היישום אינו מחובר לאינטרנט

חשיבות שולחנות היצירה להתפתחות הילד בגן הילדים

עבודה מס' 065545

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הצגת דעות לגבי התפתחות הילד, חשיבות עיצוב גן הילדים ותאור התנסויות מגן ילדים בו הועברה פעילות באמצעות שולחנות יצירה.

13,960 מילים ,36 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

גן הילדים מחולק, על פי רוב, לחדר גדול המכיל את חלקו העיקרי של הגן וחצר הגן. חצר הגן גדלו, על פי רוב כגודל הגן עצמו והילדים מבלים בו מספר שעות ביום. אי לכך נודעת חשיבות רבה לארגונו ולאובייקטים הנמצאים בו.
גן הילדים הוא מקום עיצוב של הילד בתקופת התפתחותו. בארץ ישראל רוב הילדים מבקרים מגיל צעיר במעונות יום, ורובם ככולם מבקרים בגן טרום חובה ובגן חובה. ישנם ארצות- כדוגמת ארה"ב- שבהן לא כל ילד מבקר בגן ילדים או במעון. לפיכך בין היתר קיימת היום בספרות המקצועית בארה"ב התעניינות רבה בשאלה כיצד משפיעה שהותו של הילד במסגרות כאלה על מהלך התפתחותו.
הנושא זכה להתעניינות ציבורית נרחבת לאור ההנחה שתכניות חינוכיות מיוחדות לילדים בגיל הגן תוכלנה לעזור לילדים משכבות חברתיות נחשלות יותר בהסתגלותם לבית הספר. לדעת החוקרים שהייתו של הילד במעון או בגן יכולה לעודד אותו בפיתוח מיומנויות חדשות שמעלות את רמת הדימוי העצמי שלו. יתר על כן, בבואו הביתה הילד זוכה להערכה בעיני הורים, וזו מצידה מעודדות אותו לחתור להישגים נוספים.
חלק מהפעילות בגן הילדים מתבצעת בתוך הגן- על גבי שולחנות יצירה. שולחנות היצירה הם שולחנות המיועדים ליצירות שונות- יש בהם מקום לצבעים, לכלי כתיבה, ועוד. על השולחן, שהוא לרוב מרובע, מניחים חומרי יצירה וכלים שונים.

לאור החשיבות הרבה של נושא היצירה והדמיון של הילדים, בחרתי לכתוב על שולחנות היצירה בגני הילדים.
העבודה הינה אמפירית ותיאורטית כאחד. בחלק התיאורטי יובאו מסקנות פדגוגים לגבי היצירה וחשיבותה. כמו כן יובאו דעות לגבי התפתחות הילד וחשיבות עיצוב גן הילדים. חלק זה יסתמך על מחקרים שעסקו בנושא אולם בעיקר על ספרות קלאסית כגון פיאזה וברונר.
בחלק האמפירי אתאר התנסויות שהיו לי בגן מסוים בו העברתי פעילות באמצעות שולחנות היצירה. הבדיקה תעשה באמצעות תצפית על התנהגות הילדים בגן (תצפית בלתי משתתפת). מתצפית זו אנסה להסיק מסקנות לגבי התנהגות הילדים סביב שולחנות היצירה, וכן על החשיבות של השולחנות כתרומה להתפתחותם של הילדים ולהגברת עניינם בגן.

ראשי פרקים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא
1.2 מטרת העבודה
2. רקע עיוני
2.1 התפתחות הילד
2.2 חשיבות משחקים להתפתחות הילד
2.3 תפקידו של הדמיון להתפתחות הילד
2.4 יצירתיות
2.5 ציורי ילדים
2.6 רקע פסיכו פדגוגי
3. החלק המעשי
3.1 תאור הגן הנחקר
3.2 ציור בצבעי אצבעות
3.3 ארגון פעילויות הציור בצבע גואש
3.4 תכנון הפעילות
4. סיכום
5. ביבליוגרפיה

*הערת מערכת: עבודה זו אינה כוללת תמונות/דוגמאות של שולחנות יצירה.

קטע מהעבודה:

על פי אריקסון האישיות הולכת ומתפתחת בהדרגה לפי 8 שלבים החל מהלידה. התהליך מלווה במעברים משלב אחד של ארגון נפשי לשלב אירגוני חדש גבוה יותר. בתהליך זה קיימים יחסים עומדים בין הגורמים ההתפתחותיים הפנימיים המוגדרים ומוכתבים באופן גנטי תורשתי, לבין הכוחות וגורמים סביבתיים כגון תהליכי למידה וטיב היחסים עם האובייקטים המשמעותיים. המשך התפתחות מותנה בכיוון הכוחות הפועלים (אדר, 1995). השלבים הראשונים במחשבתו דומים לתאוריה של פרויד אולם בשלב הבגרות, השלב החמישי, מתפתחת הזהות, וכאן הוא מפתח תאוריה אודות רכישת הזהות.

תגים:

גיל · הרך · ילד · התפתחות · גננת · ציור · הדבקה · זהות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חשיבות שולחנות היצירה להתפתחות הילד בגן הילדים", סמינריון אודות "חשיבות שולחנות היצירה להתפתחות הילד בגן הילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.