היישום אינו מחובר לאינטרנט

פועלו של אלקוין מיורק וחשיבותו לתרבות של ימי הביניים

עבודה מס' 020521

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: יועצו הרוחני של קרל הגדול, חשיבותו לפריחת התרבות ולחינוך של ימי הביניים, חידושיו והדברים העיקריים שבשלהם הוא זכור.

2,936 מילים ,7 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

אחת מזכויותיו הגדולות ביותר של קרל הגדול היא שהשתמש בהשפעתו העצומה כדי לסייע בתחית החיים הרוחניים ביבשת אירופה השקועה בבערות. מפעל התחיה הקרולינגי גרס כי אין הספרות אלא שליחת האמונה, ובזה עיקר ערכה. החכמים והמלומדים שנמשכו ובאו אל חצרו לא נתבעו לגלות אמיתות חדשות לתועלת האנושות.
באותה תקופה לא היה אז כל מושג על המדע, לא הסתכלות מקרוב בעולם ובטבע, ולא חוש לתגליות. צורך השעה הראשון היה לא להמציא חדש, אלא להשיב את אשר אבד ולהחזיק במה שנמצא ולשוב וליצור חברה משכילה בלב הברבריות.
קרל לקח לו יועץ רוחני מיורק, אלקוין. אלקוין היה מגזע האצילים בנורתא הומבריה, נולד והתחנך בעיר זו, ונתנה לו ההזדמנות החינוכית הגדולה ביותר שנזדמנה לאיש אנגלי באותם ימים: עליו הוטל לפקח על הצרכים הרוחניים של כל הממלכה הפרנקית, שלמותר לציין כי תושביה לא היו נאורים. מעשי אלקוין בתפקיד זה נבעו מתוך אופי אהוד ונלהב, מרץ נפשי רב שהלהיב גם את נפש זולתו וכשרון ספרותי נמלץ. הוא חיבר חרוזי הודיה לטיניים, מאמרי מוסר וחינוך ותשובות מקיפות על טענות המינים הספרדיים שאמרו כי ישו הוא בן אדם שאלוקים אימץ לו לבן. הוא היה אחד מאותם אנשים מועילים שאף אם לא יצר דבר חדש הרי יצר בתוקף מרצו אוירה שרכש כדי לסייע להתקדמות הרוחנית והכללית. בית האולפן שהוא יצר בחצר המלך יצר רמה תרבותית חדשה והוא שהניח את כל התשתית להעתקת כתבי היד, הגהתם ושמירתם, שהיא התרומה הטובה ביותר שהתקופה ההיא מסוגלת לתרום להקלת מצבו של האדם.
מטרת עבודתי זו היא לסקור את פועלו של אלקוין ולהראות מה היתה חשיבותו לפריחת התרבות ולחינוך של ימי הביניים, מה היו חידושיו, אם בכלל, ומה הדברים העיקריים שבשלהם הוא זכור.

ראשי פרקים
1. מבוא והצגת העבודה
2. חייו ועבודתו ביורק
3. אלקוין בחצר קרל הגדול
4. שיטותיו של אלקוין
5. הרביזה שלו לכתבי הקודש
6. הרטוריקה של אלקוין
7. השפעתו ותרומתו לחינוך בימי הביניים
8. סיכום
9. ביבליוגרפיה

מקורות:

שחר שולמית ,מורשת ימי הביניים, האוניברסיטה המשודרת, 1984.
DUCKET ELEANOR, ALCUIN, FRIEND OF CHARLAMANGE,HAMDEN , CONNECTICUT,1965.
FICHTENAU HEINRICH, THE CAROLINGIAN EMPIRE, NEW-YORK, 1964.
GANSHOF F., THE CAROLINGIAN AND FRANKISH MONARCHY, LONDON, 1971.
GODAM P., ALCUIN, THE BISHOF, KINGS AND SAINT OF YORK, OXFORD, 1978.
WALLACH L., ALCUIN AND CHARLAMANGE , CORNELL UNIVERSITY, N.Y.,1959.
WILBUR SAMUEL H., THE RHETORIC OF ALCUIN AND CHARLAMANGE, N.Y. 1965.

תגים:

ממלכת · קרל · הגדול · מלך · חינוך · אירופה · אנגלה · הוראה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פועלו של אלקוין מיורק וחשיבותו לתרבות של ימי הביניים", סמינריון אודות "פועלו של אלקוין מיורק וחשיבותו לתרבות של ימי הביניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.