היישום אינו מחובר לאינטרנט

גז טבעי ונפט גולמי בישראל

עבודה מס' 071036

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם התרומות של שימוש בגז טבעי על פני נפט גולמי בהיבטים סביבתיים וכלכליים בטווח הארוך משפיעים על העדפותיו של האזרח בישראל?

5,708 מילים ,7 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

כדור הארץ עשיר במקורות אנרגיה ממגוון סוגים, לדוגמא, גז טבעי, נפט גולמי, אנרגיית רוח וכדומה. בחרתי לדון בנושא זה שכן בתור כלכלן לעתיד אני חש זיקה עמוקה למקורות אנרגיה המשפיעים על נושאי המאקרו כלכלה בישראל.
עבודה זאת באה לדון בנושא כיצד הפקת גז טבעי ונפט (במידה וימצא בארץ) ישפיעו על המשק המקומי מבחינת מספר אספקטים כלכליים שונים כגון: סובסידיות בעליות החשמל ,צמצום התלות ביבוא אותם משאבים למדינה ,יצוא למדינות אחרות , צימצום אבטלה ע"י יצירת מקומות עבודה חדשים וצמיחה כלכלית באופן כללי (תמ"ג).
במסגרת עבודה זאת, הסתמכתי על מאמר שחקר ובדק כיצד מציאת והפקת אותם משאבים השפיעה על הכלכלה בארה"ב ובמדינות המתמחות בהפקת משאבים אלו (major energy producing states) , ומאמר נוסף על "קשיים להפקת גז טבעי ונפט במזרח התיכון וצפון אפריקה". אני משער כי שימוש יעיל במשאבים אלו ישנו את מדינתו באופן ניכר גם בתחומים שאינם נבדקים במסגרת עבודה זאת כגון התחום הפוליטי-מדיני , ביטחוני , איכות סביבה ועוד. מעבר לכך כל אחד ואחד מאיתנו יוכל להנות מהם. והם אף יכולים להשפיע על כל אחד ואחד מאיתנו בפן באישי.
מטרת העבודה הזאת היא להבין כיצד ניתן ליישם את אותם מסקנות לגבי הפקת גז טבעי ונפט במדינת ישראל וכיצד זה ישפיע על המדינה בכלל ועלינו , כאזרחים בפרט ,ולכן עבודה זאת הינה בעלת חשיבות רבה בעיקר בעקבות מציאת מאגר "לוויתן" ומאגר "תמר" אשר התגלו לאחרונה בחופי ישראל.
לשם כך, המחקר בנוי באופן הבא: תחילה מוצגת הספרות המחקרית בנושא גז טבעי ונפט גולמי והקשרם והשפעתם על איכות הסביבה בישראל ותרומתם לכלכלת משק בארץ. בחלק הבא של הסקירה, מוצג המאמר המרכזי של המחקר המציג את ההשלכות הכלכליות וסביבתיות של שימוש בגז טבעי ונפט גולמי בארה"ב.

בחלק השלישי של המחקר מוצג פרק השיטה אשר מציג את שאלת המחקר והשערותיו, השיטה בה נעשה שימוש לבחינת השערות מחקר אלה וכן תיאור מדגם המחקר אשר לקח חלק בסקר שאלון מחקר זה. בחלק הבא מפורטים ממצאי המחקר אשר נשענים על השערות המחקר השונות. חלק זה מתאר את המבחנים הסטטיסטיים השונים בהם נעשה שימוש וכן את תוצאותיהם. לבסוף, המחקר מציג דיון בדבר ממצאי המחקר ותרומתו בחקר הנושא הנבחר.
לאור דברים אלה, שאלת המחקר של עבודה זו הינה: האם התרומות של שימוש בגז טבעי על פני נפט גולמי בהיבטים סביבתיים וכלכליים בטווח הארוך משפיעים על העדפותיו של האזרח בישראל?

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות-משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה. שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש.

תוכן עניינים
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 נפט גולמי
2.2 גז טבעי
2.3 יתרונות סביבתיים גז מול נפט
2.4 יתרונות כלכליים גז מול נפט
2.5 בחינת המאמר המרכזי (The Economic Benefits of Oil and Natural Gas Production: An Analysis of effects in the United States and Major-Energy Producing States )
3. שיטת המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 משתני המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 מדגם המחקר
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 שיטות סטטיסטיות
4. פרק הממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר
4.3 תיאור משתנה תלוי 'העדפת גז טבעי'
4.4 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 סיכום
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

פארטו (2013) מציג כי גז טבעי הינו דלק פוסילי המורכב מתערובת של גזים בהם המרכיב העיקרי הוא מתאן CH4, אשר נמצא בין שכבות סלע באזורים שונים בעולם. Khatib (2014) סבור כי בעשור האחרון, שיעור הפקת הגז הטבעי וצריכתו בעולם עלה בשנה בשיעור גבוה מ- 30%, כאשר 38% מצריכת הגז העולמית הינה באירופה (כ- BCM 1400 בשנה) ו- 25% ממנה הינה בארה"ב (כ- BCM 850). על פי Khatib (2014) ו- Salameh (2012)לשימוש בגז טבעי, שני יתרונות מרכזיים:
1. עלות - מחירי הדלקים הפוסיליים האחרים (מלבד פחם) גבוהים פי 2-3 ממחיר הגז הטבעי.
2. איכות הסביבה - הגז הטבעי הינו דלק נקי יותר בהשוואה לתזקיקי נפט כמו מזוט או סולר.

תגים:

ישראל · נפט · דלק · מקורות אנרגיה · סביבה · כלכלה · חשמל · אזרחים · עמדות · אנרגיה · תשתיות · משאבי טבע · משאבים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גז טבעי ונפט גולמי בישראל", סמינריון אודות "גז טבעי ונפט גולמי בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.