היישום אינו מחובר לאינטרנט

צריכת גז חימום בלולים בישראל

עבודה מס' 071206

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת השפעה חיובית לחודשי החורף על כמות צריכת הגז לחימום בקרב הלולים לגידול עופות במדינת ישראל?

5,284 מילים ,5 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון האם טמפרטורה משתנה בין חודשי השנה,שינוי בשער הדולר וכן שינוי בשער חבית נפט משפיעים על כמות צריכת הגז לשם חימום לולים במספר ישובים נבחרים במרחב הגליל.
לפיכך, שאלת המחקר שלי בעבודה הנוכחית הינה: האם קיימת השפעה חיובית לחודשי החורף על כמות צריכת הגז לחימום בקרב הלולים לגידול עופות במדינת ישראל? השערת המחקר הינה כי בחודשי החורף קיימת צריכה רבה יותר של גז לחימום הלולים בקרב הלולים שנבחנים במחקר זה.
המחקר הינו מחקר אמפירי אשר בוחן את השפעת המשתנים הבלתי תלויים על המשתנה התלוי באמצעות ניתוח רגרסיה של 60 תצפיות שנעשו על משתנים בלתי תלויים של מחיר חבית נפט, טמפ' ממוצעת חודשית, שער הדולר, ומשתנה מחקר דמי של חודשי החורף המוגדרים כחודשים נובמבר, דצמבר, ינואר ופברואר. המחקר בוחן ומציג את יכולת הניבוי ומובהקות ההשפעה של משתנים בלתי תלויים אלה על המשתנה התלוי- כמות צריכת גז חימום. כלי המחקר אשר שימש אותי למבחני חיזוי אלה הינו כלי סטטיסטי של תכנת EXEL. באמצעות תכנה זאת חישבתי את הרגרסיה של כל משתנה בנפרד, וכן את השפעת כלל המשתנים הבלתי תלויים יחדיו על המשתנה התלוי.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. סקירת ספרות
3.1 רקע
3.2 גז לחימום לולים
3.3 טכנולוגיות שונות לחימום הלולים
3.4 מבחן מקרה של שימוש במערכת גז וגלי אינפרא אדום באנגליה
4. המחקר
4.1 מטרת המחקר
4.2 שאלת המחקר
4.3 השערת המחקר
4.4 משתני המחקר
4.5 שיטת המחקר
4.6 כלי המחקר
4.7 טווח נתוני המחקר
4.7.1 טבלת משתנים שנת 2009
4.7.2 טבלת משתנים שנת 2010
4.7.3 טבלת משתנים שנת 2011
4.7.4 טבלת משתנים שנת 2012
4.7.5 טבלת משתנים שנת 2013
4.7.6 טבלת ממוצעי משתנים
5. ממצאים
5.1 הקשר בין צריכת גז ממוצעת בחודש ובין טמפרטורה ממוצעת
5.2 הקשר בין צריכת גז ממוצעת בחודש ובין שער דולר בתחילת החודש
5.3 הקשר בין צריכת גז ממוצעת בחודש ובין מחיר חבית נפט בתחילת החודש
5.4 הקשר בין צריכת גז ממוצעת בחודש (משתנה תלוי) ובין משתנה דמי חורף
5.5 הקשר בין כלל המשתנים הבלתי תלויים ובין אחוז שינוי בתוצר לנפש בישראל
5.6 המודל האקונומטרי
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מגבלות המחקר הנוכחי
6.3 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

גפ"מ (גז פחמימני מעובה, מכונה גם "גז בישול") מופק מנפט גולמי בתהליך הייצור, ומשמש לבישול, חימום ומאור במגזר הביתי, החקלאי והתעשייתי, וכתשומת ייצור בתעשיית הפטרוכימיה. מרבית הצריכה בישראל מגיעה מבתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד, וחלקה מיובא מחו"ל. הגפ"מ הוא אחד ממקורות האנרגיה המרכזיים במשק. משק הגפ"מ בישראל מורכב ממערכת ענפה בפריסה ארצית רחבה, וכולל מערך ייצור, אחסון, מילוי, שינוע וחלוקה לצרכנים, המופעל באמצעות ספקי גז מורשים. הגפ"מ משווק כמעט לכל בית אב בישראל לצורכי בישול והסקה, ומגיע לצרכני הקצה באמצעות מיכלים מטלטלים (בלוני גז) או באמצעות מערכת מרכזית. בנוסף, הגפ"מ חיוני למגזר החקלאי, בעיקר לענפי החממות והלולים. פגיעה באספקת הגפ"מ למגזר זה עלולה לגרום לנזק כבד לגידולים ולאפרוחים (מסטבאום, 2010).

תגים:

ישראל · חורף · צריכה · לול · עופות · גידול · חקלאות · חקלאי · טמפרטורה · חימום · ענף העופות · צריכת גז · מזג אוויר · לולים · אנרגיה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "צריכת גז חימום בלולים בישראל", סמינריון אודות "צריכת גז חימום בלולים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.