היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת רמת השכלה על העדפת ספרים דיגיטלים למול ספרים מודפסים בקרב גברים ונשים

עבודה מס' 071030

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיימת השפעה של רמת השכלה על העדפת ספרים דיגיטלים למול ספרים מודפסים והאם יש הבדל בקרב גברים ונשים בהקשר זה?

5,909 מילים ,13 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

יש הטוענים כי אין תחליף לספר מודפס. לתחושה ביד, לדידפוף, לריח הנייר המודפס. ואכן, קריאה בספר מודפס היא חוויה. אין ספק כי רומן, ספרות פנאי וספרות יפה הכי כיף לקרוא בספר כרוך ומודפס עם ריח של דפוס. אפשר לקחת אותו למיטה, לחופשה או לשפת הים ופשוט לבלות איתו. ומאידך, אם מדובר בספר הדרכה או לימוד (ובעיקר לתחומים הקשורים או משיקים בנושאי המחשב) אין ספק כי ספר אלקטרוני הוא הפורמט היעיל והנוח ביותר.
ספרים אלקטרוניים נמצאים בסביבה כבר שנים רבות: ההיסטוריה שלהם עשויה להיות נעוצה ביוזמות כגון פרויקט גוטנברג בשנת 1970 או בפורמטים כגון PDF שוחררו לשוק באמצע 1990. חומרת קורא ebook בגודל כף יד היה זמין החל מסוף 1990. במשך רוב הזמן הזה, ניתן לטעון שלספרים אלקטרוניים היתה השפעה מועטת חוץ כמה תחומי עניין בודדים. בשנים האחרונות, לעומת זאת, חלה תפנית משמעותית בתחום הספרים האלקטרוניים עם הגדלת מספרם באתרי הרשת השונים. לדוגמא, בחודש אוגוסט 2012 דווח בהרחבה כי אמזון בבריטניה מכרה יותר ספרים אלקטרוניים מאשר ספרים בכריכה רכה, למרות שיש כמובן לעתים קרובות אלמנט של פרסומת היוצרת התלהבות יתרה ברבים מהסיפורים האלה, שהם עושים תדמית שינוי לא ריאלית בפופולריות של ספרים אלקטרוניים (Clay, 2012).
המחקר הנוכחי יעסוק בהבדלי העדפות שימוש בספרים מודפסים או דיגיטאליים בקרב גברים ונשים על פי רמת השכלתם. בחלקו הראשון של המחקר תוצג סקירה מחקרית הסוקרת את התפתחות הספרים הדיגיטאליים במאה הקודמת ואת תפיסת מקומם של אלה אל מול הספרים המודפסים. כמו כן, יבחנו ההבדלים בשימוש בספרים דיגיטאליים ומודפסים בקרב גברים ונשים ובין רמות השכלה שונות.
בחלקו השני של המחקר מוצג מודל המחקר בו נעשה שימוש, שאלת המחקר וכן השערותיה השונות. כהמשך לכך, בחלק השלישי מוצגת שיטת המחקר בה נעשה שימוש, כלי המחקר בו נעזרנו לחקור את הנושאבקרב מדגם המחקר וכן מהלך המחקר. בחלק הרביעי מוצג פרק הממצאים אשר מציגים את עיקרי הממצאים שעלו מתוך חקר תשובות הנשאלים בצורה גראפית מלווה במלל מסביר. לבסוף בחלק האחרון מוצג הדיון העוסק במתן מענה לשאלת החקר במחקרינו תוך התבססות על הסקירה האקדמית שסקרנו בשילוב עם ממצאי הניתוחים הסטטיסטיים השונים.

מטרת המחקר הינה לבדוק האם קיימת השפעה של רמת השכלה על העדפת ספרים דיגיטלים למול ספרים מודפסים בקרב גברים ונשים. הנחת המחקר הינה כי ככל שרמת ההשכלה גבוהה יותר בקרב גברים ונשים, השימוש ספרים דיגיטלים יגבר. לפיכך, שאלת המחקר במחקר הנוכחי הינה: האם קיימת השפעה של רמת השכלה על העדפת ספרים דיגיטלים למול ספרים מודפסים והאם יש הבדל בקרב גברים ונשים בהקשר זה?
הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות-משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה. שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש ובנוי על סולם ליקרט של 5 שלבים.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
2.1 רקע למחקר
2.2 התפתחות הספרות הדיגיטאלית
2.3 הבדלי העדפות שימוש בספרים מודפסים או אלקטרוניים בין גברים ונשים
2.4 הבדלי העדפות שימוש בספרים מודפסים או אלקטרוניים על פי רמות השכלה

3. מודל המחקר
3.1 סכמת המחקר
3.2 שאלת המחקר
3.3 נשערות המחקר

4. שיטת העבודה
4.1 מדגם המחקר
4.2 כלי המחקר
4.3 הגדרת משתנים
4.4 מהלך המחקר
4.5 שיטות סטטיסטיות

5. ממצאים
5.1 סטטיסטיקה תיאורית של קוראי הספרים
5.2 סטטיסטיקה תיאוריץ של משתנה המחקר
5.3 ההשערות ותצאותיהן

6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מגבלות המקר
6.3 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים- שאלון

קטע מהעבודה:

מהו ספר אלקטרוני? בעוד השאלה אולי נשמעת יותר ויותר טריוויאלית, זה לא. ההגדרה הברורה היא שספר אלקטרוני הוא ספר שניתן לקרוא באופן דיגיטלי על גבי מסך מחשב, מכשיר כף יד קורא ספרים אלקטרוניים, או אפילו טלפון סלולרי. במילות אחרות, ספרים אלקטרוניים נצרכות על מסך ולא על נייר. עם זאת, בסיס הגדרה זו פשוט ולכאורה ההגדרה ברורה אך קיימות כמה הבחנות שעשויות להפוך את הספר אלקטרוני ליותר מסתם "גרסת PDF של הספר המודפס" (Nelson, 2008).

תגים:

השכלה · ספרים · דיגיטלים · מודפס · גברים · נשים · מגדר · ספרות · קריאה · השוואה · ספר דיגיטאלי · מין · מגדר · ספרות · סביבת השירות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת רמת השכלה על העדפת ספרים דיגיטלים למול ספרים מודפסים בקרב גברים ונשים", סמינריון אודות "השפעת רמת השכלה על העדפת ספרים דיגיטלים למול ספרים מודפסים בקרב גברים ונשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.