היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוטיבציה להשכלה

עבודה מס' 068550

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין רמת ההשכלה של ההורים והמוצא לבין רמת המוטיבציה להשכלה של ילדיהם.

2,244 מילים ,4 מקורות ,2010

תקציר העבודה:

המחקר שלנו בא לבחון האם קיים קשר בין רמת ההשכלה של ההורים ומוצא לבין מוטיבציה של ילדיהם ללימודים.
מטרת המחקר היא לבדוק האם קיים הבדל במוטיבציה להישגיות בהשכלה בין קבוצות מחקר שונות שהן ילדי הארץ ועולים ממוצא שונה, ילדים להורים בעלי רמות השכלה שונה. הסיבה שהובילה אותנו לחקור את הנושא היא הוכחות מחקריות לקיום השפעה של עליה על רמת ההשכלה וחינוך בארץ. חשיבות הנושא של המחקר עולה מכך שבארץ שכבות אוכלוסיה מגוונות הבאות מתרבויות שונות. בנוסף להבדל בין תרבותי בהשכלה אנו נוטים לחשוב שקיימת השפעה של אינטליגנציה הורית והשכלתם של הורים על מוטיבציה של ילדיהם ללימודים.
ממחקרים קודמים עולה כי קיים מתאם חיובי בין השכלת ההורים להשכלת הילדים. המתאם הבין- דורי נובע מתורשה (nature). השפעת התורשה מקורה בכך שלהורים בעלי כישורים גבוהים יש נטייה רבה יותר לרכוש השכלה וכישורים אלו עוברים בתורשה לילדים. בנוסף, השפעת הסביבה מקורה בכך שהורים בעלי השכלה גבוהה משקיעים יותר בחינוך ילדיהם.
השערת המחקר היא כי קיים קשר בין רמת ההשכלה של הורים ומוצא (עולה/צבר) לבין מוטיבציה להשכלה של ילדיהם. השערותינו יוצאות מנקודת הנחה שרמת ההשכלה גבוהה של הורים מבטאת את מוטיבציה של ילדים להישגים גבוהים בלימודים, כלומר לילדים אשר הוריהם בעלי השכלה גבוהה יש יותר מוטיבציה ללמוד.

תוכן עניינים:
מבוא
שיטה
תוצאות
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים (שאלון)

הערת מערכת: עבודה זו היא גרסא מצומצמת ושונה במעט של עבודה מס' 68536.

קטע מהעבודה:

המחקר נעשה בעזרת שאלון שחיבר צוות החוקרים.
השאלון בנוי מ-2 חלקים. בחלק הראשון נמדד משתנה אינדקס המודד את רמת המוטיבציה בעזרת 12 שאלות (2 מהן הפוכות), שהן הצהרות שלגביהן צריכים הנבדקים להביע הסכמה או התנגדות בסולם של 1 עד 5 (1= מסכים מאוד, 5=לא מסכים כלל).
בחלק השני של השאלון אנו מודדים את רמת ההשכלה של הורים בעזרת סולם אורדינאלי את (1=יסודית, 2=תיכונית, 3=תואר ראשון, 4= תואר שני, 5= תואר שלישי). השתמשנו גם בסולם שמי על מנת לבדוק את מקום הולדתו של הנחקר. השתמשנו גם בסולם שמי ובדקנו בעזרתו את מין הנבדק ואת מקום הולדתו.

תגים:

השכלה · מוטיבציה · הורים · ילדים · השפעה · עולים · צברים · ילדי הארץ · מחקר · חינוך · עולים · עלייה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוטיבציה להשכלה", סמינריון אודות "מוטיבציה להשכלה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.