היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין גובה השכר, מוטיבציה, וכוונות עזיבה בסניפי חברת קפולסקי (הצעת מחקר)

עבודה מס' 065348

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשרים בין בונוסים (שכר) למוטיבציה ובין מוטיבציה לנטיות עזיבה- הצעת מחקר.

4,136 מילים ,35 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

קפולסקי הוא מפעל מזון שהוקם בשנות החמישים ע"י משפחת קפולסקי, והתמחותו היא ביצור מעדנים.
ראשיתה של הרשת הוא בשנת 1934 כאשר עקיבא קפולסקי עלה לארץ מליטא ופתח בעיר תל אביב קונדיטוריה שהפכה מיד לשם דבר. לפני כ- 18 שנה הקדם בית הקפה הראשון של הרשת ברחוב דיזינגוף ובעקבותיו קמו בתי קפה נוספים בישראל. כיום כוללת הרשת סניפי מקריית שמונה שבצפון ועד אילת שבדרום הארץ.
הרשת פעולה בשיטת הזכיינות. הרשת מעמידה לרשות הסניפים מערך הדרכה בנושא שרות ושף המשמש כמדריך לטבחי הסניפים. לחברה יש גם מפעל להכנת המאכלים והוא ממוקם בנתניה. המפעל עוסק בפעילות להשגת מעמד של מותג מוביל בשוק הבינלאומי והישראלי בפיתוח, שיפור טכנולוגיות קיימות וקידום המעבר לטכנולוגיות חדשניות במפעל. התפיסה שעמדה מאחורי פרישת הרשת היתה כי יש לספק לצרכן הישראלי דברי מאפה חמים, טריים "ישר מן התנור", אשר נאפה בבית המאפה המקומי, לנגד עיניו, והכי חשוב- איכותיים. על מנת לעמוד בסטנדרטיים אלה קבעה החברה כי זכייניה, בעלי הסניפים, לא רק יקנו את דברי המאפה מן החברה אלא יצוידו בציוד אפיה משוכלל שהוא רכוש החברה (ההשקעה על חשבון החברה) ויקבלו ליווי מלא ממרכז החברה בנתניה בכל ההיבטים של הפעלת בית מאפה\קפה.\מסעדה.
הבעיה העסקית:
ברמת משאבי האנוש, קיימת שאיפה לשים דגש על עובדים בעלי כישורים ויכולות בתחומים: ניהול מערכתי, שיווק, , ידע גסטרונומי מתקדם וכד'.
עד לשנות המיתון המלצרים זכו לבונוסים על התמדתם בעבודה. הבונוסים היו למעשה שכר עידוד וניתנו עבור פרמטרים שונים. החל משנות המיתון, לאור הקיטון ברווחים, המלצרים זוכים לבונוסים מועטים, המורכבים בעיקר מהתשרים המוענקים להם ע"י הלקוחות.
לאור זאת עובדים רבים, שאינם מרוצים מהשכר הבסיסי שהוא שכר מינימום, מראים חוסר מוטיבציה לעבודה והתחלופה היא כ- 30% יותר מבעבר. שתי תופעות אלו: מוטיבציה ותחלופה פוגעים בטיב השירות. בעוד את הראשון קשה לכמת בכסף, הרי השני ניתן לכימות- כל מלצר חדש עובר שלושה ימי הדרכה, וזאת מעבר לעלות הגיוס של העובד (פרסום בעיתונות, מיון וכד'). להערכת הנהלת החברה העלות שצוינה לעיל היתה בשנת 2002 כ- 150,000 ₪.
שאלות המחקר:
שאלות המחקר הן:
1. האם קיים קשר בין בונוסים למוטיבציה?
2. האם קיים קשר בין מוטיבציה לנטיות עזיבה?

מטרת המחקר האקדמית היא לבחון את הקשרים בין בונוסים (שכר) למוטיבציה ובין מוטיבציה לנטיות עזיבה.

ראשי פרקים:
מבוא
1.1 תאור הארגון
1.2 הבעיה העסקית
1.3 שאלות המחקר
1.4 מטרת המחקר
סקירת הספרות
2.1 בונוסים (שכר)
2.2 עזיבה
2.3 מוטיבציה
2.4 הקשר בין מוטיבציה ועזיבה
2.5 הקשר בין שכר למוטיבציה
2.6 הקשר בין שכר לעזיבה
2.7 רציונל המחקר
2.8 השערות המחקר
2.9 המשתנים
2.10 מודל המחקר
שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 המדגם
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטת הניתוח
3.7 מגבלות המחקר
3.8 נגישות
3.9 לוח זמנים
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

העובד מייחס חשיבות רבה לשכרו, שכן בנוסף למשמעותו הכלכלית השכר מסמל השגיות, הכרה והתקדמות המשפיעים על ההערכה העצמית ומימוש עצמי של האדם (ארליך, 1995). הארגון, מצדו, מייחס חשיבות רבה לשכר העובד, בשל היות השכר מרכיב חשוב ומרכזי בעלויות הארגון וגם בשל הקשר בין רמת השכר ושביעות רצון העובד מרמת השכר, המשפיע ישירות על הנטיה לעזיבה והעזיבה בפועל של העובד את הארגון (Hofstadter 1995).

תגים:

כוח · אדם · משאבי · אנוש · עובד · מנהל · שכר · ארגון · תפוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין גובה השכר, מוטיבציה, וכוונות עזיבה בסניפי חברת קפולסקי (הצעת מחקר)", סמינריון אודות "הקשר בין גובה השכר, מוטיבציה, וכוונות עזיבה בסניפי חברת קפולסקי (הצעת מחקר)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.