היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מוטיבציה ומחוייבות עובדי בנק הפועלים לארגון

עבודה מס' 071094

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין מוטיבציית העובד לבין מחויבות העובד לארגון?

7,793 מילים ,20 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון קשרים אפשריים בין מוטיבציה, גיל, והשכלה לבין מחוייבות עובד לארגון בו מועסק. המחקר התבצע באמצעות השיטה האמפירית אשר באה לתת מענה לשאלת המחקר והשערותיה באמצעות ניתוח שאלונים שחולקו לעובדי הארגון השונים ומכילים שאלות הבוחנות את מחויבותם של העובדים לארגון ורמת המוטיבצייה התעסוקתית שחשים עובדים אלה בעבודתם. חלוקת השאלונים התבצעה במהלך חודשים יולי-אוגוסט בקרב עובדי סניפי הבנק של רשת בנק הפועלים אזור חיפה. העובדים נדרשו להשיב על השאלונים ולהחזירם מלאים. תחילה התבקש אישור מהנהלת מספר סניפי בנק של לשם ביצוע הסקר אצלם בסניפים. לאחר מתן האישור לכך, החלוקה של השאלונים התבצעה ידנית בין עובדי הבנק אשר הסכימו לקחת חלק במחקר זה. כל עובד לקח עימו את השאלון ומילא אותו בתאו כאשר הוא נדרש לדיסקרטיות ומענה אישי על השאלון.
מחקרנו התמקד בעובדי בנק פועלים, במספר סניפים באזור חיפה. בנק הפועלים, המוסד הפיננסי הגדול במדינה, נוסד בשנת 1921 על ידי המוסדות המרכזיים של היישוב באותה עת - ההסתדרות הציונית וההסתדרות הכללית של העובדים העבריים בא"י. ב- 80 שנות קיומו, פיתח הבנק רשת סניפים ופעילות בנקאית מסחרית ענפה בכל תחומי הבנקאות. הבנק מונה כ- 10,000 עובדים. כיום בנק הפועלים הוא הקבוצה הבנקאית הגדולה בישראל, מבחינת היקף האשראי, היקף פיקדונות הציבור, היקף הנכסים והרווח הנקי. הבנק מהווה למעלה מ- 33% ממערכת הבנקאות בארץ. התרבות הארגונית בבנק הפועלים מושתת על ארגון גלובלי ותרבות עבודה. על כל העובדים מוטלת אחריות לתרום למנהל התקין של הבנק ולסייע בשמירה על מוניטין של יושר ומקצועיות. התרבות בארגון זה מושתת על מספר ערכים בהם ערכים חברתיים, נורמות התנהגות ברורות ודפוסי יחסי עבודה נאותים.
מקובל להתחיל בלימוד ההיסטוריה המודרנית של תורת הארגון משלהי המאה ה- 19 ותחילת המאה ה- 20. בתקופה זו, לאחר המהפכה התעשייתית, חקר הארגונים הופך למאורגן יותר, שיטתי יותר ולמעשה, הופך לתחום ייחודי במדעי החברה. החל מסוף המאה ה- 19 מאופיינת החברה בתמורות מהירות, מבני הארגונים גדלו, חלו תמורות בחשיבה לגבי סגנונות הניהול והשלכותיהם על הפעלת בני אדם בארגון. עד היום נצפים שינויים בדפוסי ניהול והתנהגות העובדים בקרב הארגונים השונים. בהתאם לכך ראינו עניין רב בבירור דפוסים אלה: הרגלי העבודה של עובדי הבנק וכן כיצד המוטיבציה של עובדים אלה באה בקשר עם תחושת מחויבותם לארגון בו הם עובדים.
מחויבות ארגונית הינו נושא המעסיק ארגונים מסוגים שונים הן מכיוון ההנהלה והן מכיוון הפרט המועסק בארגון. נושא זה מעסיק גופים רבים העוסקים בהשמה, בתחרות על משאבי אנוש, בהפעלת מתנדבים ואף בארגונים מקצועיים. המחקר בתחום מחויבות ארגונית עוסק בסוגיות הנוגעות ליחסי העובדים עם הארגון שלהם, כיצד קשרים אלה מכוננים, וכיצד הם משפיעים על התנהגות העובד, רווחתו, ותרומתו לאפקטיביות הארגון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 שאלת המחקר
1.2 מטרות המחקר
1.2.1 מטרות תיאורטיות של המחקר
1.2.2 מטרות ישומיות של המחקר
1.3 סקירת ספרות
1.3.1 מוטיבציה
1.3.2 מוטיבציה בארגון
1.3.3 תיאוריות שונות למוטיבציה
1.3.4 מחויבות העובד לארגון
1.3.5 הקשר בין מוטיבציה ומחויבות העובד לארגון
1.3.6 משתני המחקר
1.3.7 השערות המחקר

2. שיטה
2.1 מדגם המחקר
2.2 כלי המדידה
2.3 הליך המחקר
2.4 עיבוד הנתונים
2.5 תוצאות המחקר
2.5.1 סטטיסטיקה תיאורית של המשתנים הדמוגראפיים
2.5.2 השערות המחקר
2.5.3 טבלה מסכמת השערות מחקר
2.5.4 מבחן t לבחינת הבדלי ממוצעים
2.5.5 מבחני רגרסיה
3. דיון ומסקנות
4. תרומת המחקר וחשיבותו
5. מגבלות המחקר
6. המלצות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספח א- שאלון לעובדים

קטע מהעבודה:

(1993) Steers & Porter, טוענים כי מוטיבציה (הנעה) היא כוח או דחף, אשר נוצר כאשר מתעוררים צרכים גופניים, נפשיים או חברתיים התובעים את סיפוקם. כוח זה עשוי להוביל (אך אינו מוביל בהכרח) להתנהגות תכליתית, אשר מטרתה לספק את הצרכים שהתעוררו. לעיתים קרובות מתבטא הצורך המתעורר בחוסר מנוחה גופני או נפשי אשר מניע את הפרט לפעול על מנת להשיג את מטרתו. הנעה מוצלחת מנקודת ראותו של הפרט מביאה להתנהגות תכליתית אשר מספקת את הצרכים שנתעוררו ובכך מחזירה את האיזון ששרר.

תגים:

ישראל · כלכלה · בנקים · מוטביציה · מחויבות · ארגון · זכויות · העסקה · מורל · מאמץ · תמריץ · עובדים · שביעות רצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מוטיבציה ומחוייבות עובדי בנק הפועלים לארגון", סמינריון אודות "הקשר בין מוטיבציה ומחוייבות עובדי בנק הפועלים לארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.