היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוטיבציה, אוטונומיה ושחיקת עובדים והשפעתם על כיף והנאת העובדים בארגון

עבודה מס' 070918

מחיר: 339.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם הכיף וההנאה של עובדים במקום עבודתם משפיע על מוטיבציה, אוטונומיה ושחיקה בקרב העובדים בארגון?

7,877 מילים ,31 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

כיום עולה וצוברת תאוצה התפיסה לפיה להנאה וכיף במקום העבודה תרומה רבה לעובד ולארגון במובנים שונים ביניהם בתפוקות העובד, במחויבותו לארגון, בשביעות רצונו מהארגון ומהעבודה עצמה וכן במוטיבציית העובד להגיע כל בוקר לעבודה לעמוד ביעדיו האישיים והארגוניים כאחד.
תפיסת ההנאה בארגונים וכיף בקרב עובדים תפוסת תאוצה בעיקר בארגונים מודרניים, לרוב בתעשיית ההיי-טק. ארגונים בהייטק פועלים בעקביות לשפר את תנאי העסקה של העובדים על ידי יצירת חווית עבודה ייחודית אשר תורמת להנאתם להיות בעבודה ולעבוד ולמעשה לאפשר להם להמשיך ולשהות במקום העבודה גם כאשר הם חשים תשושים או עייפים מן העשייה היומיומית. תפיסה זו רק בשנים האחרונות החלה להתגבש גם בארגונים מסורתיים יותר ומתחומי עיסוק מגוונים כולל מגזרים ציבוריים ומגזר שלישי.
לפיכך, ליצירת כיף בעבודה יש כיום תפקיד מכריע בארגון. הארגון צריך לפעול בנחישות והתמדה על מנת ליצור ולקיים פעילויות שונות והטמעת תפיסות שונות שמטרתן יצירת אווירת עבודה כיפית ומהנה עבור העובדים. מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון כיצד מוטיבציה, אוטונומיה ושחיקה בעבודה משפיעים על כיף בעבודה. על מנת לבחון סוגיות אלה, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר את המשתנה התלוי- כיף בעבודה, ואת המשתנים התלויים- מוטיבציה, אוטונומיה ושחיקה, כאשר בכל סוף פרק מוצג הקשר בין המשתנה התלוי ובין המשתנה הבלתי תלוי שסוקר.
הפרק השני של מחקר זה הינו פרק השיטה אשר מציג את משתני המחקר, את כלי המחקר בו נעשה שימוש, את מדגם המחקר וכן את הליך ביצוע המחקר. בנוסף מפרט חלק זה מהם השיטות הסטטיסטיות השונות בהן נעשה שימוש במחקר זה לבחינת השערות המחקר ושאלת המחקר. הפרק השלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה מאפיינים דמוגרפיים שונים של משתתפי המחקר מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתני המחקר הבלתי תלויים והתלוי ומציג ניתוח אמפירי של השערות המחקר תוך הסבר מפורט של כלל התוצאות שיתקבלו.
פרק רביעי ואחרון הינו פרק הדיון אשר משלב את הממצאים התיאורטיים שעלו מתוך הסקירה עם הממצאים האמפיריים שעלו מתוך ניתוח השאלון ומעלה סוגיות וקווי מחשבה נוספים בדבר ממצאי המחקר השונים. כמו כן חלק זה מתאר את מגבלותיו של מחקר זה והצעות למחקרי המשך נוספים אשר יכולים לשפוך אור נוסף על ממצאי המחקר.
כלל שלבי המחקר שתוארו לעיל באים לתת מענה הולם על שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו הינה: האם הכיף של עובדים במקום עבודתם משפיע על מוטיבציה, אוטונומיה ושחיקה בקרב עובדים בארגון? השערות המחקר אשר עולות מתוך שאלה זו הן: ימצא קשר חיובי בין אוטונומיית עובדים ובין כיף בעבודה, כאשר ככל שלעובד רמת אוטונומיה גבוהה יותר כך תחושת הכיף שלו בעבודה גבוהה יותר ; ימצא קשר שלילי בין שחיקת עובדים ובין כיף בעבודה, כאשר ככל שלעובד תחושת שחיקה נמוכה יותר בעבודה כך תחושת הכיף שלו בעבודה גבוהה יותר ; וכי ימצא קשר חיובי בין מוטיבציית עובדים ובין כיף והנאה בעבודה, כאשר ככל שלעובד תחושת מוטיבציה גבוהה יותר כך רמת הכיף וההנאה של העובד תהיה גבוהה יותר.
בחרנו לחקור נושא זה בשל רלוונטיות העיסוק כיום בחוויית העובד והנאתו בזמן העבודה לאור תפיסה הולכת וגוברת כי עובד אשר חווה כיף במקום עבודתו ישפר את מחויבותו לארגון ואת ביצועיו. על כן מצאנו עניין לחקור כיצד מוטיבציה, אוטונומיה ושחיקה יכולים להשפיע על תפיסת הכיף של העובד.

בחרנו לבצע את המחקר בדרך של מחקר כמותי המנסה להסביר את התנהגויות האדם מנקודת מבטו של הנחקר. ההנחה הינה שהדרך הטובה ביותר היא באמצעות מדגם רחב ומדידה מספרית.
סקר הינו הכלי המרכזי המשמש חוקרים. השאלון, אשר מהווה אחד מדרכי ביצוע סקרים, הוא הכלי אשר בו יעשה שימוש במחקר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הנאה וכיף במקום העבודה
2.2 אוטונומיית עובדים
2.3 שחיקת עובדים
2.4 מוטיבציית עובדים
3. רציונל המחקר
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 משתני המחקר
4.2 מערך המחקר
4.3 מדגם המחקר
4.4 אתיקה בדגימה
4.5 כלי המחקר 4.5.1 תיאור ופירוט השאלון
4.6 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
4.7 תכנית העיבודים והניתוחים הסטטיסטיים
5. ממצאים
5.1 משתתפי המדגם
5.2 הצגת משתני המחקר
5.3 בחינת השערות המחקר
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מגבלות המחקר
6.3 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

הנאה וכיף במקום העבודה מהווים כר מחקרי רחב בהתנהגות ארגונית ונבחנים כיום רבות בספרות המחקרית מתוך תפיסה כי כיף והנאה מהווים גורמים מסבירים מהותיים לביצועים ותפוקות עובדים ואף מצמצמים היעדרויות או עזיבות של עובדים את מקום עבודתם (Tews, Michel, & Allen, 2014). ‏
טאוס, מיכאל ונוי (Tews, Michel & Noe, 2017‏) מספקים תפיסה רחבה למונחים אלה על ידי הגדרת כיף במקום העבודה כמו "כל פעילות חברתית, בין אישית, או פעילות בעבודה בעלת אופי עליז או הומוריסטי המספק לאדם שעשוע או הנאה. McDowell (2004) טוען כי כיף כרוך בפעילויות שאינן קשורות ספציפית לתפקיד מהנה, משעשע או משועשע. יתר על כן, קופר-תומס ווינקויסט (Cooper-Thomas & Winquist, 2015‏) הגדירו להגדיר כיף כסביבת עבודה אשר בכוונה מעודדת, יוזמת, ותומכת במגוון פעילויות מהנות ומענגות.

תגים:

מקום עבודה · ארגון · עובד · זכויות · מוטיבציה · אוטונומיה · שחיקה · הנאה · תפוקה · עייפות · העסקה · מאמץ · עומס · מורל · תמריץ · הנעה · עובדים · שביעות רצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוטיבציה, אוטונומיה ושחיקת עובדים והשפעתם על כיף והנאת העובדים בארגון", סמינריון אודות "מוטיבציה, אוטונומיה ושחיקת עובדים והשפעתם על כיף והנאת העובדים בארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.