היישום אינו מחובר לאינטרנט

עוני ואי שיוויון בהכנסות בישראל

עבודה מס' 071027

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהם הגורמים המשפיעים על עוני ואי השיוויון בהכנסות בישראל בין השנים 1987-2012?

5,742 מילים ,20 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

בספרות המקצועית מוכרות כמה גישות למדידת עוני, הנעות מהגישה היחסית, המגדירה את האדם כעני ביחס לרמת החיים בחברה שבה הוא חי, עד לגישה המוחלטת, המגדירה סל מוצרים הכרחי לקיום מזערי, וביניהן גישות ביניים המשלבות את השתיים. בחירת מדד העוני משפיעה הן על הממצאים בדבר היקף התופעה וממדיה והן על קביעת מדיניות להתמודדות עמה.

בנוסף לעוני, מחקר זה עוסק באי שוויון בהכנסות. המונח "אי שוויון בהכנסות" הוא מונח כללי, המגדיר אי שוויון בין בני אדם ברמה כלכלית. הכלי המשמש כיום למדידת השוויוניות בהתפלגות ההכנסות הוא מדד ג'יני.
מטרת המחקר הנוכחי הינו לבחון את הגורמים המשפיעים על עוני ואי שוויון בהכנסות בישראל. לפיכך, המחקר בנוי באופן הבא: תחילה מציג המחקר את העוני ואי השוויון בישראל כפי שמחושב ע"י גופים שונים. חלק זה סוקר את העוני ואי השוויון לאורך מספר שנים, ולבסוף מציג את השפעתם של מספר משתנים על העוני ואי השוויון בישראל.
בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש וכן פירוט המשתנים אשר יבחנו סטטיסטית על אופן השפעתם על אי שהשוויון והעוני בישראל. בחלק השלישי יוצגו עיקרי הממצאים שנמצאו מתוך המבחנים הסטטיסטיים ובחלק האחרון מוצג דיון הסוקר את מהלך המחקר, ממצאיו וכן עיקרי המסקנות שעלו מתוך ניתוח הדברים. לפיכך, שאלת המחקר אשר בחרתי לבחון במחקר זה הינה: מהם הגורמים המשפיעים על העוני ואי השוויון בהכנסות בישראל?
למחקר הנוכחי תרומות משני היבטים: תרומה ראשונה הינה התרומה התיאורטית הבאה לידי ביטוי בספרות מחקרית נוספת אשר סוקרת ובוחנת הן תיאורטית והן באופן אמפירי את השפעתם של אבטלה, אינפלציה, השכלה, שכר ועובדים זרים על העוני ואי השוויון בארץ בין השנים 1987-2012. בנוסף לכך, קיימת התרומה היישומית של מחקר מסוג זה המאפשר למעשה להבין מהו המשתנה בעל ההשפעה המירבית על העוני ואי השוויון בארץ, ולפיכך לנסות ולתקן עיוות זה באמצעות טיפול משמעותי וארוך טווח בצמצום הבדלי רמות השכר במשק.
אני מוצאת בחקר נושא זה חשיבות רבה בשל העובדה כי נושא העוני בארץ עדיין תופס מקום משמעותי בחברה הישראלית, משפחות רבות כיום אינן מתקיימות באופן סוציו-אקונומי תקין כאשר הפערים בחברה רק הולכים ומתרחבים ועשירים הופכים לעשירים יותר ואילו עניים הופכים לעניים יותר ונראה כי ההסטוריה של העוני שלפני כ-20 שנה עדיין נותנת את אותותיה גם כיום.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 עוני- הגדרות ושיטות מדידה
2.2 רמת העוני בישראל
2.3 אי שוויון בהכנסות
2.4 הקשר בין עוני ואי שיוויון בהכנסות ובין רמת השכלה
2.5 הקשר בין עוני ואי שוויון בהכנסות ובין מספר עובדים זרים במשק
2.6 הקשר בין עוני ואי שוויון בהכנסות ובין רמת אינפלציה
2.7 הקשר בין עוני ואי שיוויון בהכנסות ובין רמת אבטלה במשק
2.8 הקשר בין עוני ואי שיוויון בהכנסות ובין רמת שכר במשק
3. פרק המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 הנחות המחקר
3.3 משתני המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 כלי המחקר
3.6 טווח נתוני המחקר
4. ממצאים
4.1 רגרסיה ראשונית הכוללת את כלל המשתנים
4.2 רגרסיה מספר 2 ללא משתנה "אחוז שינוי שכר ממוצע
4.3 רגרסיה מספר 3 ללא משתנה "אחוז שינוי רמת אבטלה
5. דיון
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

שיעורי העוני בישראל הם בין הגבוהים בעולם המפותח - וגבוהים במידה ניכרת מהנתונים המקבילים בארץ לפני כמה עשורים. אמנם בעיות אלו נפוצות במיוחד בקרב חרדים וערבים, אבל מתברר כי הן כה שכיחות גם בקרב יהודים שאינם חרדים עד שגם בבחינה של קבוצה זו בלבד שיעורי העוני ואי השוויון בישראל הם מהגבוהים ביותר במערב. יתרה מכך, גם כאשר מסירים מהמדגם את האוכלוסייה המשתייכת ל- 25 האחוזונים העשירים ביותר ואת 25 האחוזונים העניים ביותר, הפערים בין שני הקצוות של מעמד הביניים הם הגבוהים ביותר בעולם המפותח (בן דוד ובלייך, 2013).

תגים:

מדינת ישראל · אי שוויון · הכנסות · עבודה · כלכלה · עוני · עושר · שכר · עובדים זרים · החברה הישראלית · סוציו אקונומי · אבטלה · אינפלציה · סטטיסטיקה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עוני ואי שיוויון בהכנסות בישראל", סמינריון אודות "עוני ואי שיוויון בהכנסות בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.