היישום אינו מחובר לאינטרנט

התיירות ככלי להפחתת העוני בעולם

עבודה מס' 066062

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפוטנציאל של התיירות ככלי לצמצום העוני בעולם: האם מדובר באמת באסטרטגיה שמפיקה תוצרים?

4,991 מילים ,24 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

דו"ח זה עוסק בגישה לפיתוח וניהול תיירות אשר נרתמת למטרות צמצום העוני בעולם ומכונה 'Pro Poor Tourism' (PPT). אותה גישה זוהתה על ידי ה- UNWTO (ארגון התיירות העולמי בשיתוף האו"ם) כאחת מהסוגיות האקטואליות בפניהן ניצבת תעשיית התיירות בחמש השנים האחרונות. מדובר בתחום שהולך ומתפתח כתוצאה מהפוטנציאל ומהגידול המהיר של התיירות במדינות המתפתחות, אשר מקביל למיקוד הגלובאלי בצמצום העוני בעולם. הנושא קשור להיבטים שונים בתעשייה, כאשר הדו"ח הנ"ל סוקר אותו מתוך ארבע נקודות מבט שונות: תיירות במדינות מתפתחות, ניאו-ליברליזם, תיירות בת קיימא ותיירות חברתית (Social Tourism). בנוסף, מוקדש הפרק האחרון של הדו"ח לזווית ביקורתית של הכותב הנתמכת גם היא על ידי ספרות אקדמית ומציבה את הנושא תחת אור הזרקורים של בעד ונגד (Pros & Cons). למרות הביקורות הקשות על אותה גישה וההשפעות השליליות במדינות המתפתחות המוצגות בדו"ח, הכותב מביע חוות דעת חיובית בנושא ומפרט במסקנות את הדרכים להפקת מירב התועלת מהגישה. המסקנות העיקריות מתרכזות בשילוב הגישה עם האסטרטגיה של תיירות בת קיימא, בהבנת האינטראקציה בין תעשיית התיירות לעניים, בצמצום 'אפקט הדליפה', בהגברת מעורבותם של העניים בפעילות הכלכלית ובאינטגרציה של הגישה בתוך התיירות המסורתית למרות האתגרים.

תוכן עניינים:
תקציר
מבוא
פרק 1 - התפתחות הקשר בין תיירות לעוני
פרק 2 - PPT - הגדרות ומאפיינים
PPT - עקרונות ואסטרטגיות
PPT וסוגים אחרים של תיירות
פרק 3 - PPT וניאו-ליברליזם
על ליברליזם וניאו-ליברליזם
הקשר בין PPT לניאו-ליברליזם
פרק 4 - PPT והאימפליקציות לפיתוח בר קיימא
על תיירות בת קיימא בקצרה
האם PPT תומכת במטרות פיתוח בר קיימא ?
פרק 5 - תיירות חברתית (SOCIAL TOURISM) ותרומתה לצמצום העוני
פרק 6 - זווית אישית
מסקנות
סיכום
רשימה ביבליוגרפית
נספחים
נספח 1 - אפקט המכפיל הכלכלי (Holloway, 2002)
נספח 2 - העקרונות הבסיסיים של PPT (Chok et al, 2007)
נספח 3 - שילוב התיירות ברצף האסטרטגיות לצמצום העוני (Schilcher, 2007)

קטע מהעבודה:

מגזרי השירותים בכלל ותעשיית התיירות בפרט הינם דינאמיים ומשתנים במהירות. הם משקפים רקע למגמות עולמיות, הן מצד הביקוש והן מצד ההיצע. התוצאה היא שתעשיית התיירות בימינו ניצבת בפני סוגיות אקטואליות המשליכות על כל תחומי התעשייה ומשקפות דילמות ואתגרים רבים. לדעת Page et al (2001) בעוד שמרבית הפעילות התיירותית בעולם מתרחשת ב 'עולם המפותח', ישנן מדינות מתפתחות רבות שנמנות בין יעדי התיירות המובילים בעולם. לדעת Page et al (2001) במרבית הארצות המתפתחות התיירות הינה האמצעי המציאותי היחיד לפיתוח כלכלי וחברתי. על פי Chok et al (2007) התחזיות להמשך הגידול בתיירות בארצות מתפתחות, בהן קיים עוני כל כך שכיח וגלוי, הובילו לעניין בולט בתיירות ככלי ל "שיכוך" העוני. בריתות בירוקרטיות ועסקיות בעלות עוצמה עוצבו על מנת להרחיב תוכנית זו.

תגים:

כלכלי · תיירות · קיימא · תיירות · חברתית · העוני · בעולם · מחסור · עשירים · ועניים · פערים · סוציו-אקונומיים · העולם · השלישי · ארצות · מתפתחות · השפעות · כלכליות · חברתיות · וסביבתיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התיירות ככלי להפחתת העוני בעולם", סמינריון אודות "התיירות ככלי להפחתת העוני בעולם" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.