היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין האם לילדה כגורם בהפחתת חרדת הנטישה בגיל מבוגר

עבודה מס' 065075

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה חוזק ההשפעה של התקשורת בגיל הרך על פחדים בגיל ההתבגרות.

7,159 מילים ,17 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

מטרת חיבור זה הוא לבדוק מה חוזק ההשפעה של התקשורת בגיל הרך על פחדים בגיל ההתבגרות.
ידוע הוא כי ילדים מגיבים לגירויים סביבם, והגירויים המסיביים ביותר הם מהוריהם. לעיתים ילדים אינם חשופים לגירויים אלו בהיעדר הורה אחד או שהם נחשפים לגירויים שליליים כגון הכאות או השפלות וחוסר התייחסות. התגובות יכולות להיות שונות, תלוי בתפיסה והמשגה של הילדים.
בעיות בעצוב דמותו של הנער נוצרות לא רק בשל גילו הצעיר ובשל חוסר ידיעתו את מהות החיים, אלא גם בשל המסגרת המשפחתית בה הוא חי והמשמשת לו דוגמא חיה להתנהגות חברתית ומוסרית. בעיות במסגרת זו יכולות להיות רבות, ואחת הבעיות היותר נפוצות היא בעיית הקשר עם ההורים, ובעיקר היפרדות עקב סכסוך בהם ההורים רבים בניהם, הדבר שללא ספק משפיע על המתבגר.
הבעיות העלולות להיווצר אצל מתבגרים כאלו הם בכל תחומי החיים: בעיות חברתיות והסתגלויות, בעיות רגשיות (רגשות אשם או רגשות נחיתות) ופועל יוצא מכל אלו הן גם בעיות לימודיות. מעט מאוד ידוע על בעיות המתלוות אל תחום הבגרות עצמה, אם כי אין ספק כי הדבר מותיר את רישומו במידה כלשהי לשנים ארוכות.

סגנון המחקר הוא סקר, המחקר יערך ע"י חלוקת שני שאלונים באמצעות הדואר.
בפועל חילקתי כ- 50 שאלונים, והוחזרו לי 32 שאלונים.

ראשי פרקים
1 הקדמה
2 הקדמה- הקשר בין האם לילדיה
2.1 חוסר תקשורת
2.2 תקשורת שלילית
3 רקע תיאורטי
3.1 השפעות על גיל ההתבגרות
3.2 מהו פחד
3.3 גורמי הפחד ואפיוניהם
3.4 חרדה מפני נטישת התינוק
4 מחקר אמפירי
4.1 השערות המחקר
4.2 שיטת המחקר
4.3 הליך המחקר
4.4 כלי המחקר
4.5 תוצאות ודיון בהן
5 סיכום העבודה
6 ביבליוגרפיה
נספח - השאלון שהועבר

קטע מהעבודה:

מושכל ראשון בהסברת הנושא לילד ובתקיפה נכונה של הבעיות הוא המשגת המונחים והמצב הקיים על מנת שהמתבגר ידע לקראת מה הוא הולך, מהם התנאים המשפחתיים החדשים בהם הוא יהיה נתון וכיו"ב.
אחד מהשגי ההמשגה הוא הסרת הערפל וחוסר הבהירות שבו נתון הילד ובעקבות זאת הסקת תחושת המתח והאיום. מתבגרים רבים נתונים לפחדים ומקצתם נמצאים במצב של בהלה. המשגה טובה של הסיבתיות לגירוים מתבטאת בכך שהמתבגר אינו רואה את עצמו אחראי, אינו מקשר בין התנהגויותיו להתנהגות ההורים כלפיו, או בין משאלותיו הכמוסות להעלמות אחד ההורים. הוא צריך להבין כי יחס הוריו אינו תלוי בו, והוא פועל יוצא של אי התאמה בניהם, של עימותים ושל בחירתם להיפרד זה מזו.

תגים:

אמא · נוער · גיל · ההתבגרות · מתבגר · קשר · פחדים · הורות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין האם לילדה כגורם בהפחתת חרדת הנטישה בגיל מבוגר", סמינריון אודות "הקשר בין האם לילדה כגורם בהפחתת חרדת הנטישה בגיל מבוגר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.