היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון התקשרות אימהי לשינה משותפת של האם וילדה

עבודה מס' 066952

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר שבין סגנון ההתקשרות של האם (בטוח, נמנע, או אמביוולנטי) לבין קיום של שינה משותפת (cosleep) של האם וילדה.

5,796 מילים ,42 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

במחקרנו בדקנו את הקשר בין סגנון התקשרות אימהי לבין שינה משותפת של האם עם ילדה. היות ובמחקרים קודמים נמצא קשר בין סגנון התקשרות בוגר אמביוולנטי לבין חרדה כללית, מצוקת פרידה וקושי בהתמודדות במצבי לחץ, והיות ונמצא קשר בין מצוקת פרידה הורית לבין שינה משותפת של ההורה עם ילדו, שיערנו כי בקרב אמהות בעלות סגנון התקשרות אמביוולנטי תהיה שינה משותפת רבה יותר מאשר בקרב אמהות בעלות סגנונות התקשרות אחרים. לצורך בחינת ההשערה העברנו ל-101 אמהות לילדים בגילאי 2-4 שאלון הבודק את סגנון התקשרותן ושאלון הבודק את איכות השינה של ילדן. בהתאם להשערה, נמצא כי אמהות שאופיינו כבעלות סגנון התקשרות אמביוולנטי, נטו לישון עם ילדן יותר מאמהות שאופיינו כבעלות סגנון התקשרות נמנע או בטוח. ממצאים אלו מרמזים על השפעה נרחבת של סגנון ההתקשרות של הפרט בבגרותו, בין השאר על דפוסי השינה של ילדו. עם זאת, יש מקום לבחינת המשתנים המתווכים את הקשר הזה, על מנת להבין טוב יותר כיצד הוא מתהווה.

קטע מהעבודה:

התקשרות היא קשר רגשי מתמשך בין התינוק למטפלו (Bowlby, 1969/1982). בגיל שנה, התינוקות רוצים שהמטפל העיקרי ולא אדם אחר ירים אותם, הם מחפשים אותו כאשר הם מוטרדים והם שמחים לתור סביבות חדשות כאשר הוא נמצא בקרבתם (Ainsworth, Blehar, Waters & Wall, 1978). בולבי טען כי הנטייה להתקשרות היא נטייה ביולוגית מולדת, והיא נוצרה על מנת להבטיח את הגנתו של התינוק ואת יכולתו לשרוד בעולם. למעשה, התינוקות "מתוכנתים" מעצם לידתם להתנהג בדרכים המעודדות יצירת קירבה עם מטפליהם. ליחסי ההתקשרות יש תכונות הניכרות במצוקתו של התינוק בהיפרדו מהמטפל, בשמחתו על האיחוד המחודש ובאופן כללי יותר, בביטחון שהילד שואב מעצם הימצאותו במחיצת המטפל (Bowlby, 1969/1982).

תגים:

פסיכולוגיה · התקשרות · שינה · התפתחות · ילד · אימהי אמא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון התקשרות אימהי לשינה משותפת של האם וילדה", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון התקשרות אימהי לשינה משותפת של האם וילדה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.