היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין סגנון המנהיגות הנתפס לבין רמת המחויבות הארגונית - הצעת מחקר

עבודה מס' 065135

מחיר: 421.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין סגנון המנהיגות הנתפס לבין רמת המחויבות הארגונית אצל סוגי עובדים שונים בחברת החשמל.

11,922 מילים ,60 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

תיאור הבעיה בארגון
כתוצאה מהפיקוח ההדוק של הרשות לשירותים ציבוריים חשמל במשרד התשתיות על תעריף החשמל, נוצר מצב בו יחידות החברה וביניהן מחוז הצפון נמדדות עפ"י רווח והפסד.
מחוז הצפון מנסה להתייעל ע"י שימוש בטכנולוגיות חדשות שאמורות להביא לחסכון בהוצאות והגדלת התפוקה.
נכון להיום, מחוז הצפון אינו מצליח לעמוד ביעדים שהוגדרו לו וניכרת מגמה של ירידה מתמדת בהכנסותיו תוך גידול בהוצאות.בעתיד כאשר חברת החשמל תופרט ומחוז הצפון יעמוד בזכות עצמו,הפסדיו יביאו לפיטוריי עובדים רבים ויהוו איום ממשי על המשך קיומו במתכונתו הנוכחית.
אחת הבעיות שבעקבותיהן המחוז אינו עומד ביעדיו היא חוסר הצלחה של מחלקות המחוז השונות ובכללן מחלקת תכנון רשת לעמוד ביעדים השנתיים שהציבה להן הנהלת המחוז.
הבעיה העסקית
במחלקת תכנון רשת במחוז הצפון יש ירידה בכמויות התכנון שהמחלקה משלימה.
המחלקה נמדדת עפ"י מדד של מספר קילומטרים מתוכננים לחודש ומספר ק"מ מתוכננים שנתי.
משנת 2002 ישנה ירידה במספר הקילומטרים המתוכננים, ובשנים 2002,2003 המחלקה לא עמדה ביעד השנתי.המצב נמשך אף ב 2004 שגם בה כנראה לא יושג היעד.
הדבר גורם נזק כלכלי למחוז מכיוון שתקציב המחוז מתוכנן עפ"י יעד קילומטרים שנתי,אולם בפועל מתקבלת ע"י אותם המשאבים (כוח אדם,תקציב) תפוקה נמוכה יותר ממה שתוכנן.הדבר מביא לירידה בהכנסות המחוז.
על רקע אי הצלחת המחלקה לעמוד ביעדיה וביצועיו הכלכליים של המחוז יש לבחון את הקשר בין סגנון המנהיגות הנתפס של מנהל מחלקת תכנון רשת, סוג העובדים במחלקה לבין רמת המחויבות הארגונית של עובדי מחלקת תכנון רשת.

תוכן העניינים:
* תיאור הארגון
תיאור הבעיה בארגון
הבעיה העסקית
שאלות מחקר
מטרות אקדמיות
מטרות יישומיות
*סקירת ספרות
סגנון הניהול הנתפס של המנהל
מחויבות ארגונית
הקשר בין סגנון מנהיגות למחויבות ארגונית
סטאטוס העסקה:
הקשר בין סטאטוס העסקה לבין מחוייבות ארגונית
הקשר בין סטאטוס העסקה לסגנון מנהיגות
* רציונאל המחקר
* מודל המחקר
השערות המחקר:
* מתודולוגיה
משתני המחקר
סגנון המנהיגות הנתפס
רמת מחויבות ארגונית
סטאטוס העסקה
מערך המחקר
דגימה
אוכלוסיה
מדגם
שיטת הדגימה
שיקולים בבחירת המדגם ושיטת הדגימה
כלי המחקר
הליך המחקר
הצעה לעיבוד נתונים
סטטיסטיקה תיאורית
סטטיסטיקה הסקתית
מגבלות המחקר
* ביבליוגרפיה
נספח - שאלון לעובדים

הערת מערכת: עבודה זו היא הצעת המחקר של עבודה מס' 64990

קטע מהעבודה:

סגנון ניהול מוגדר כמערך חוזר של התנהגויות, המתרחשות בתגובה למצבים ספציפיים. כאשר למנהל יש סגנון ניהול משלו, אפשר לחזות מראש כיצד יפעל ויתנהג במצב מסוים. מאחר ולכל מנהל סגנון משלו, הרי שמנהלים שונים שעוסקים בתכנון, הנעה ובקרה יגיבו באופן שונה במצבים זהים. (קרן , 1998).
סגנון ניהול בוחן את יחסי הגומלין בין המנהל לעובדיו ואת מידת ההתחשבות של מנהל בעובדיו. סגנון ניהול מתייחס לסך כל הפעולות שנוקט בהם המנהל וע"י כך מבסס את תפקידו וכוחו.
מנהיג משפיע נתפס בארגון כחכם, בעל חזון או כריזמה. אדם שהשפעתו נובעת מאישיותו ולא מתוקף סמכות פורמאלית. השפעתו של המנהיג שואבת את מקורותיה בתחילה מבסיס הכוח של המנהל במבנה הארגוני, אך בטווח הארוך היא תלויה ביכולתו לשכנע מכוח אישיותו. מנהיגות בעסקים דורשת יצירתיות וחדשנות וכן כוח פנימי לפתח ולנהל. (פופר, 1994).

תגים:

אפקטיבית · ארגונית · זמניים · מנהיגות · מעצבת · מתגמלת · נורמטיבית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין סגנון המנהיגות הנתפס לבין רמת המחויבות הארגונית - הצעת מחקר", סמינריון אודות "הקשר בין סגנון המנהיגות הנתפס לבין רמת המחויבות הארגונית - הצעת מחקר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.