היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפקטיביות המבחנים הפנימיים להפחתת חרדה ומתח לפני בחינה ולשיפור רמת ההדרכה

עבודה מס' 020980

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תאורטית ועריכת מחקר ע"י סקר בנושא.

5,072 מילים ,12 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

לפני מספר שנים הונהגה שיטת המבחנים הפנימיים בבתי הספר לנהיגה. הנחות היסוד בקביעת הוראת ניהול של רשות הרישוי לביצוע המבחנים הפנימיים היו:
1. הגברת הפיקוח של המנהל המקצועי של מורי הנהיגה בהתאם לכרטיסי התלמיד.
2. רכישת ניסיון והפחתת המתח של התלמיד לפני המבחן המעשי של רשות הרישוי.
3. שיפור יחס התלמיד כלפי מערכת ההוראה- מורה נהיגה, המנהל המקצועי- והמערכת הבוחנת- בוחני נהיגה של רשות הרישוי.
4. סימון התלמידים הלא מתאימים למבחן המעשי.
5. הקטנת העומס על בוחני רשות הרישוי.
6. שיפור שיעור הצלחת התלמידים במבחנים המעשיים.
עבודה זו תנסה לענות על השאלה מהי מידת האפקטיביות של המבחנים אלו. התשובה תנתן ברמה התיאורטית- ע"י סקירה מחקרים והעלאת השערות ובהמשך תיערך בדיקה אמפירית בנושא, לבדיקת תקפות ההנחות.

הרקע התיאורטי יכלול שני נושאים מרכזיים:
הראשון הוא הפחתת החרדה והמתח מפני בחינה. תלמיד עובר את הבחינה פנימית יודע לקראת מה הוא הולך, ולכן טבעי הוא כי בבחינה הסופית הוא יתרגש פחות, ויישם את כישוריו הקודמים בצורה טובה ביותר.
הנקודה השניה היא ההדרכה- תלמיד היודע כי הוא עומד לפני בחינה ישנן את החומר טוב יותר, יבקש שיעורים מאסיביים יותר וכל רמת ההדרכה והלמידה שלו יעלו.
אי לכך ובהתאם לזאת, יש ציפיה כי רמת ההצלחה במבחנים תעלה.

המחקר יבוצע בכמה צורות:
1. ראשית יחולק שאלון למורי נהיגה ותיקים על מנת לשאול אותם את דעתם על מבחנים אלו- כיצד הם רואים את הצלחת התלמידים, וכיצד הם מעריכים את נחיצותו של המבחן המקדים.
2. יחולק שאלון לתלמידים על מנת לבחון את הערכתם למבחן זה.
3. יחולק שאלון למנהלים מקצועיים של בתי הספר לנהיגה על מנת לבדוק את עמדתם כלפי המבחן המקדים.

ראשי פרקים
1. מבוא

רקע תיאורטי
2. חרדת בחינות- מהי וכיצד מתגברים עליה
3. חשיבות הדרכה והתנסות מקדימים

חלק מחקרי
4. השערות המחקר
5. מחקר אמפירי
א. המטרה
ב. השיטה
ג. אוכלוסיית המחקר
ד. התוצאות ודיון בהן
6. ביבליוגרפיה

נספחים- דוגמאות של השאלונים.

מקורות:

אלון נחמה, סלטון רות, "טיפול היפנוטי רב מימדי בחרדת בחינות", שיחות, 1, חוברת 1, אוגוסט 1986.
אנסטזי אן, מבחנים פסיכולולגיים, תל-אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 1993.
זיו, ש. ופורום מרכזי הדרכה, מורים מאמנים בתהליך ההכשרה הצעת תכנית, משרד החינוך, התרבות והספורט, האגף להכשרת עובדי הוראה, מכון מופ"ת, התשנ"ב.
יערי אורה, חרדת בחינות- מהות וטיפול, תל-אביב, 1982.
כפיר נירה, כמו מעגלים במים, עם עובד, תל-אביב, 1993.
לוי א., (1985) מבחני וזיקתם לחומר הלימודים המצומצם בהיקפו, ירושלים, בית הספר לחינוך.
סלטון רות ברוניצקי, חרדת בחינוך ואיך יוצאים מזה, 1986.
שפטיה, ל. (1989), שיטות הוראה אלטרנטיביות, משרד החינוך והתרבות ומכון סאלד, ירושלים.
ALTMAEIR E.M., "GROUP VICARIOUS DESENSITIZATION OF TEST ANXIETY",JOURNAL OF COUNSELING PSYCHOLOGY, 28, 1981, PP. 467-469.
BISHOP, L.K. (1971) INDIVIDULIZING EDUCATIONAL SYSTEMS. HARPER & ROW PUBLISHERS, NEW-YORK, PG 171-221, 225-247.
E.M. ROGERS (1969), EXAMINATION,THE POWERFULL AGENT, N.Y. 1969.
LAZARUS A.A., "THE PRACTICE OF MULIT-MODEAL THERAPY", NEW-YORK 1981.

תגים:

מבחנים · בחינות · חרדת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקטיביות המבחנים הפנימיים להפחתת חרדה ומתח לפני בחינה ולשיפור רמת ההדרכה", סמינריון אודות "אפקטיביות המבחנים הפנימיים להפחתת חרדה ומתח לפני בחינה ולשיפור רמת ההדרכה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.