היישום אינו מחובר לאינטרנט

אפקטיביות ולגיטימיות - ממשלת בריטניה בראשות תאצ'ר

עבודה מס' 070458

מחיר: 439.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: אפקטיביות ולגיטימיות של ממשלת בריטניה בתקופת כהונתה של מרגרט תאצ'ר - קדנציה ראשונה מול קדנציה שנייה.

5,285 מילים ,19 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

בעבודה זו בחרתי לעסוק בשני מאפיינים של הדמוקרטיה והם האפקטיביות והלגיטימית כפי שבאו לידי ביטוי בבריטניה בזמן כהונתה של מרגרט תאצ'ר, ושילוב שני הקריטריונים האלה הליברלית. בחרתי דווקא את המדינה הזו כי היא הורישה למדינת ישראל הרבה מהמסורת הדמוקרטית הן בממשל והן במערכת המשפט עוד מימי המנדט. דבר נוסף שגרם לי לרצות לחקור את התקופה הנדונה היא רציפות שלטונית בראשותה של אישה וכן העובדה כי לאחרונה כנסת ישראל אישרה את פיזור הכנת השמונה עשרה וכי בחירות חדשות עתידות להתקיים ב 22 לינואר שנה הבאה.

השערת המחקר תהיה: ככל שמדיניותה של הממשלה בראשות מרגרט ת'אצ'ר הייתה בעלת מאפיינים חדשניים בנושאי פנים בתקופה הנדונה, כך עלו מדדי הלגיטימיות והאפקטיביות. הנושא של מדיניות פנים הוא מאד מאד רחב ועבודה זו תעסוק בנושאים בודדים מתוך אותה מדיניות אשר היוו גורם מהותי על מדדי האפקטיביות והלגיטימיות (כלכלה - לפחות בנושאים הקשורים לבזבוזי הציבור, תמורות בשוק האנרגיה- מעבר משוק הפחם לשוק הנפט, אבטלה מרובה, ירידת ערך הפאונד מול ערך הדולר. היבטים חברתיים כגון: איגודים מקצועיים חזקים וה-Winter of discontent .) האני מאמין של ראש ממשלת בריטניה, מרגרט תאצ'ר ויישום של התיאוריה הליברלית. הפרקים הראשונים של העבודה יהיו מעין סקירה ספרותית על התיאוריות או ההגדרות שבעזרתן אנתח את הקדנצייה הראשונה והשנייה תוך סיקור של רקע היסטורי של הממלכה המאוחדת מבחינה פוליטית והגורמים לעליית תאצ'ר הן כמנהיגת מפלגת השמרנים וכתוצאה מניצחונם של אלה האחרונים בבחירות עלייתה לראשות הממשלה והנהגת בריטניה לדרך חדשה. המשך העבודה בניתוח נושאים מרכזים שסוקרו קודם לכן בפרקי העבודה, בעיקר נושאי מדיניות פנים - חברה וכלכלה במצע המפלגתי משנת 1979, זהו חומר ראשוני, המצע המפלגתי עם תיקונים בכתב היד של הגב' מארגרט תאצ'ר שהוצא מהארכיב הלאומי הבריטי. וסקרים של שביעות רצון של מכון המחקר איפסוס- מורי מאותה תקופה.
כדי לענות על שאלת המחקר על מאפייני הלגיטימיות והאפקטיביות, נבחן את מבחן התוצאה על פי ההגדרות של שני המשתנים. האם מה שהובטח ובגינו נבחרה מפלגת השמרנים בראשותה שלמרגרט תאצ'ר, אכן יצא אל הפועל.

כאמור, עבודה זו תעסוק בשני מדדים עיקריים המאפיינים משטרים המוגדרים כדמוקרטיים. מבין שניים עשר המאפיינים שסוקרו בשיעורים של ד"ר צבאג, תתמקד עבודה זו בשניים: האפקטיביות והלגיטימיות השלטונית שבאות לידי ביטוי בגישה הניאו ליברלית. על מנת לאמוד, לאושש או להפריך את השערת המחקר תחילה יש להגדיר אקדמית את שני המשתנים לעיל.

תוכן העניינים:
מבוא
רקע שלטוני
רקע היסטורי
הגורמים לעליית תאצ'ר לשלטון קדנציה ראשונה:1979-1983
גורמים לעליית תאצ'ר לשלטון קדנצייה שנייה 1983-1987
מימד האישיות
לגיטימיות ואפקטיביות של ממשל תאצ'ר קדנצייה ראשונה
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד ממשלת תאצ'ר, האמינו בשתי המפלגות הגדולות בכלכלה קיינסיאנית שתוצאותיה היו אינפלציה דו ספרתית שעמדה בשנת 1974 על רמה של 24% וחששו כי היא עומת לצאת מכלל שליטה. האינפלציה קיצצה ברווח של החסכונות, חסכונות של אזרחים שלקח להם תקופת חיים לחסוך, והיה יכול להוביל לאי יציבות פוליטית ולקונפליקט סוציאלי, אפילו בדמוקרטיה ותיקה כמו בריטניה (Evans, 2004, pp.9-12).

תגים:

דמוקרטיה · אפקטיביות · לגיטימיות · ממשל ופוליטיקה · מנהיגות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אפקטיביות ולגיטימיות - ממשלת בריטניה בראשות תאצ'ר", סמינריון אודות "אפקטיביות ולגיטימיות - ממשלת בריטניה בראשות תאצ'ר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.