היישום אינו מחובר לאינטרנט

בריטניה והמרד ההודי(1857-1858)

עבודה מס' 020601

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מעורבותה של בריטניה בהודו, תוך התמקדות במרד הגדול, סיבותיו, תאורו, תוצאותיו והשוואתו למקרים אחרים בעולם.

2,059 מילים ,9 מקורות

תקציר העבודה:

אנגליה היתה מעצמה אימפריאליסטית במאה הקודמת ואף במאה הנוכחית שלטה על מספר לא מבוטל של ארצות, הן שליטה מלאה והן שליטה מכח מנדאטים שניתנו לה ע"י אומות העולם. כמובן שהיו אלו מדינות מתפתחות אשר רמת התרבות הפוליטית בהן היתה נמוכה ולכן היה קל יותר לשלוט עליהן.
אחת המדינות עליהן שלטה היא הודו. הרפובליקה ההודית כיום היא אחת המדינות הגדולות והעשירות ביותר באוצרות טבע והמאוכלסות ביותר בעולם. היא מדינה ריבונית כיום וחברה בחבר העמים הבריטי. בראשית המאה שלנו התחיל המאבק של הארץ לעצמאות. הדמות הבולטת ביותר במלחמת העצמאות היא זו של מהטאמה גנדי.
עם חלוקתה של הודו הבריטית ב-1947 הוקצו לדומיניון הודו 77% מכלל השטח ו-81% מהאוכלוסיה. ב-1950 הכריזה המדינה החדשה על עצמה כדומיניון.
מטרת עבודתי זו היא לסקור את מעורבותה של בריטניה בהודו בכל שנות השלטון בה תוך התמקדות במרד הגדול שהיה בתקופת השלטון הויקטוריאני: סיבותיו, תיאורו, תוצאותיו והשוואה למקרים אחרים דומים לו בעולם.

ראשי הפרקים:
1. מבוא ומטרת העבודה
2. ראשית ההתערבות הבריטית בהודו
3. תקופת המרד
1. המרד וסיבותיו
2. השלכותיו
4. סיכום והשוואות
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המרד וסיבותיו-
את הסיבות למרד ניתן להעריך בשני מישורים: ההצהרתי והפסיכולוגי. אציג את המישור ההצהרתי ואת השני אביא בסיכום.
המישור ההצהרתי: ב-1813 בוטל המונופולין של חברת הודו המזרחית על המסחר בין בריטניה להודו ועשרים שנה לאחר מכן בבטול המונופולין של החברה על המסחר עם סין.
באותה עת היתה מתיחות מטה מאוד והרגשת האיבה היתה קטנה ביותר בין הבריטים לבין ההודים. ההודים היו מלאי תודה לבריטים היות וזכרון את האיימים של השלטון הקודם.

מקורות:

זיו מיכאל, דברי הימים, הזמן החדש, חיפה, 1972.
זמלנד המרקין, צעדים לקראת שלטון בית בהודו, לונדון, 1936.
טרוולין ג.מ., דברי ימי אנגליה, ת"א, 1971.
פישר א.ל , דברי ימי אירופה, ת"א, תשי"ב.
אי קטן מטריד מעצמות גדולות, סקירה חודשית, 2,1972.
סמואל הנטיגטון, "התפתחות פוליטית וניוון פוליטי", בתוך מדינה וחברה, כרך ב', תשמ"ג.
BROWN J.M., MODERN INDIA, N.Y., 1988.
DUNBAR G., A HISTORY OF INDIA, LONDON, 1943.
DUNBAR G., AN ADVANCED HISTORY OF INDIA, LONDON, 1953.

תגים:

התקוממות · המאוחדת · אימפריאליזם · מרי · הממלכה · אנגליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בריטניה והמרד ההודי(1857-1858)", סמינריון אודות "בריטניה והמרד ההודי(1857-1858)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.