היישום אינו מחובר לאינטרנט

מבט כולל על תופעת החרדה

עבודה מס' 068829

מחיר: 217.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הפונקציות שממלאת החרדה, מקורות החרדה, סוגי חרדות, החרדה בתרבויות אחרות והטיפול בחרדה.

6,634 מילים ,46 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

כוונתי בחיבורי זה היא לתת מידע כולל על החרדה, כאחת התופעות העיקריות הרובצת בקרב בני האנוש ולא רק לפי ההתייחסות של הגישה האקזיסטנציאליסטית. ברצוני להביא מידע ולבחון אותו מהיבטים שונים ומגישות פסיכולוגיות שונות. ראשית, אפתח בפרק שבו אדון בתפקידה של החרדה בעולם לפי כמה גישות פסיכולוגיות; אח"כ אבחן את מקורות החרדה עפ"י הגישה האקזיסטנציאליסטית, הפסיכואנליטית והביולוגית. מיד לאחר מכן, אקדיש דיון נרחב, שבו אציג כמה סוגי חרדות נבחרות ואבחן אותם לפי נקודות התייחסות של מגוון הגישות בפסיכולוגיה. לאחר מכן, אדון בקצרה על החרדה בתרבויות אחרות ואראה כיצד החרדה, כתופעה אנושית, מקבלת פנים שונות בתרבויות שונות, אח"כ אעבור לדיון בטיפול בחרדות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תפקידה של החרדה בעולם
3. מקורותיה של החרדה
4. סוגי חרדות
5. החרדה בתרבויות אחרות
6. הטיפול בחרדה
7. סיכום
9. רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

הרי סטאק סאליבן, מבולטי הגישה הפסיכואנליטית, הטביע את המונח: מקדם חרדה. לדבריו, התינוק פועל לפי מקדם החרדה. קיימים הבדלים בהתנהגויות ובתגובות הסביבה מבחינתו של התינוק. ישנן התנהגויות המפחיתות חרדה וכאלה המעוררות אותה. מתוך הבדלים אלה בהתנהגותם של האנשים שנמדדים לפי מקדם החרדה, כלומר לפי מידת הפחתת או העצמת החרדה בקרב התינוק, יוצר התינוק את הפרסוניפיקציות של עצמו (personification of the self), כלומר את מסגרת ההתייחסות הפנימית שלו שדרכה הוא מבין את העולם (ביטמן, בן-עטר ופוך, 1992).

תגים:

חרדה · הטיפול בחרדה · סוגי חרדות · פחדים · בעתים · ניטשה · סארטר · אקסיסטנציאליזם · קאמי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מבט כולל על תופעת החרדה", סמינריון אודות "מבט כולל על תופעת החרדה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.