היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח סיפור הברווזון המכוער מנקודת מבט סוציולוגית

עבודה מס' 065394

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת דמותו של הברווזון המכוער מנקודת מבטו שלו ומזו של החברה הסובבת אותו

3,226 מילים ,4 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

לספרות הילדים שתי מטרות: האחת היא לחנך את הילד בשלבי התפתחותו והשניה היא לבדרו ולהעשיר את עולמו. שתי מטרות אלו גם יחד חוברות על מנת ליצור ספרות ילדים עשירה ביותר, הכוללת אגדות, סיפורי עם, סיפורים בעלי מוסר השכל וסיפורים חינוכיים(1).
יש ב"ברווזון המכוער" רגשות וחוויות שאיתם יכולים ילדים ומבוגרים כאחד להזדהות. יש בו התעללות, היטפלות, הצקה, לעג עלבון ואפילו אלימות פיזית. התעללות - עבור המתעללים אינה אלא שעשוע חולף וקצר, אך היא עלולה להרוס את חייו של הקרבן, ולהוליד בו רגשות של חוסר ערך עצמי ושנאה עצמית. הברווזון המסכן מבקש לנוס מן העולם, לברוח ולהתחבא לא רק מפני המציקים לו אלא מפני כולם, אולי אפילו מפני עצמו. כולם זקוקים לעזרה ותמיכה מן האחרים, אך הברווזון נמצא לבד, הוא מנותק, אין לו חברים, והוא שרוי בעולם עוין שאינו מבין אותו ואינו מרעיף עליו חיבה.
על פניו אנו בתבנית הקלאסית של האגדה: עלילת הסיפור המסובכת מראה כיצד ניתן להשתנות ולתפוס מקום בחברה אולם בבסיס הניצחון מונח סיפור עומק שונה לגמרי: ניצחון השונה על המוסכמות החברה. ניצחון זה אינו מקרי או פלאי והוא מבוסס על נוסחה עתיקה יומין של אריסטו ב"הפואטיקה" שלפיה כל מה שקורה בסיפור עניינו ב"מה יעלה לו לאדם בעל איכות מסוימות לומר או לעשות לפי המסתבר או ההכרח" (משמע: לפי מידות (אופי) הדמויות והנסיבות האנושיות שבהן הם נתונים (לא במימד העל אנושי). כלומר לכל סיפור יש משמעות העומדת מאחוריו.

סיפורו של הברווזון המכוער, הוא סיפור על החריג, העלוב וה"אאוטסיידר" שחי לו בתוך חברה של יפים ויפות שאינם מכירים בו כאחד מהם. התחושה הזו של חריגות, הדימוי העצמי הירוד והאמונה שהוא באמת לא טוב מספיק, מאפשרים לילד החווה חוויות דומות תחושות הזדהות.
הניתוח יבחן את דמותו של הברווזון המכוער מנקודת מבטו שלו ומזו של החברה הסובבת אותו. בניסיון לשייך את מעמדו ומיקומו בחברה, העבודה תתרכז סביב נושא הפערים הריבודים כתרבותו של עולם הילדים האגדי תוך השלכתו על החיים הבוגרים.
הניתוח יהיה בפריזמה של היבט פסיכולוגי, היבט אנתרופולוגי, סוציולוגי וריבודי.
---------------------------------------------------------------------
1. שמעיה ציפי, "ביקורת פמיניסטית על תפקידי המינים במעשיות המסורתיות", עמודים 2-4

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. תיאור הסיפור
3. ריבוד חברתי
4. היבט סוציולוגי
5. ניתוח פסיכולוגי
6. היבט אנתרופולוגי
7. סיכום
8. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מטרתו של מודל הקונפליקט לחקור את החברה מאופיינת באי שוויון ובקונפליקטים הגוררים אחריהם שינוי. גישה זו מבליטה את הפילוג בחברה. את המאבקים ומראה כיצד הדפוסים החברתיים מיטיבים עם אנשים מסוימים (השולטים) ופוגעים באחרים (הנשלטים), החברה נתפסת כזירת התגוששויות בין
-אינטרסים של אנשים שונים בתוך הקבוצות ובין הקבוצות לבינן. מאבקים אלה הם
המביאים לשינוי חברתי
-מתוך המלל המציג את הנשלטים והשולטים בחברה ואת היחסים ביניהם, ניתן לתאר את אופי ההתייחסות של התרבות העכשווית לשונה ולחריג.

תגים:

ריבוד · חברתי · שונה · חריג · חברה · תרבות · קבוצה · אגדות · ילדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח סיפור הברווזון המכוער מנקודת מבט סוציולוגית", סמינריון אודות "ניתוח סיפור הברווזון המכוער מנקודת מבט סוציולוגית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.