היישום אינו מחובר לאינטרנט

סיפור קריאה לסיפור תמר (בראשית ל"ח) ול: Hills Like White Elephants\Ernest Hamingway

עבודה מס' 065219

מחיר: 119.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שני הסיפורים והשוואה בינהם (תרגיל)

2,836 מילים ,2000

תקציר העבודה:

סיפור תמר מסופר על-ידי מספר כל יודע, אך לא כל מוסר. תכופות תיצמד נקודת התצפית לזו של יהודה, ותפרט את פרטי תודעתו, אך נבחין שיש פער בין ידיעתו של יהודה לבין זו של הקורא ושל דמויות אחרות בסיפור. פערים אלו הם פונקציונאליים ונעמוד עליהם בהמשך.
ההיפותזה המוליכה את טיעוני היא, שלאורך הסיפור כולו מעשיו של יהודה מקבלים לגיטימציה תמטית ומוסרית בעוד מחשבותיה ומטרותיה של תמר נותרים באפילה. סיטואציית מסירה זו, מאפשרת את הלגיטימציה למעשיה של תמר בסוף הסיפור, על-ידי שינוי יהודה את גזר-דינו והצהרתו: "צדקה ממני" (פסוק כו").

הסיפור Hills Like White Elephants מסופר בגוף שלישי עבר, על-ידי מספר כל-יודע, אשר על פני השטח, מגביל עצמו לפרטי ההתרחשות החיצוניים בלבד. פער סיסטמתי זה בין רצון הקורא להיות מעורב בפנימיות הדמויות לבין ההימנעות המודעת של המספר מלעשות זאת בגלוי, מנתבת את הקורא לחזור ולקרוא את הסיפור תוך ייחוס חשיבות רבה לדיאלוג, לפרטי הנוף ולשמו של הסיפור.
הקורא מעלה היפותזה לגבי מהותו של הניתוח עליו דן הזוג, והוא מנסה לאשש היפותזה זו לאורכו של הטקסט. ההיפותזה אשר ממצה את הטקסט באופן המקסימלי ושהידע הסכמתי שלנו מוביל אליה היא, שהניתוח עליו מדובר הוא הפלה. נסקור את שם הסיפור, פרטי הנוף והדיאלוג בכדי לקבל הבנה מלאה יותר על הסיטואציה בה נמצאות הדמויות, ובכדי לאשש את ההיפותזה שהעלינו.

קטע מהעבודה:

הסיפור מתחיל בעדכון אינפורמטיבי לגבי נישואיו וילדיו של יהודה. לצד תיאור הנעשה, נמסרות מחשבותיו של אונן לפני מותו ואת סיבותיו של אלוהים למעשיו, מה שמוכיח לקורא בבירור, שהמספר הוא כל יודע. אלוהים הרג את שני בניו הבכורים של יהודה בגלל שחטאו. בעזרת אינפורמציה זו הנמסרת לקורא, נוצר פער ידיעה ראשון בין יהודה והקורא. יהודה אינו יודע מדוע מתו בניו, ועל כן הוא משער שמיתתם קשורה בתמר, בהיותה אישה קטלנית. הוא שולח את תמר לבית אביה, כפי שנהוג במקרה של אלמנה שלא ילדה בחיי בעלה, כאשר אין בכוונתו להשיאה לבנו הצעיר, מחשש שגורלו יהיה כשל אחיו.
פער ידיעה זה, נותן לגיטימציה למעשיו של יהודה, כאב הדואג לבן היחידי שנותר לו.

תגים:

תנכי · פער · ידיעה · המינגוויי · נשים · מקרא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סיפור קריאה לסיפור תמר (בראשית ל"ח) ול: Hills Like White Elephants\Ernest Hamingway", סמינריון אודות "סיפור קריאה לסיפור תמר (בראשית ל"ח) ול: Hills Like White Elephants\Ernest Hamingway" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.