היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מין הנבחן, אינטיליגנציה והצלחה בבחינות לבין חרדת הבחינות

עבודה מס' 062126

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר הבודק את השפעת חרדת בחינות על הישגים בלימודים ואינטיליגנציה כגורם משפיע על חרדה זו.

6,120 מילים ,42 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

במחקר הנוכחי נבדקה השפעתה של חרדת הבחינות על ההישגים בלימודים, אינטליגנציה כגורם משפיע על חרדת בחינות וכן מין הנבדקים.

במחקר השתתפו 52 סטודנטים מאוניברסיטת בר-אילן בשנה השלישית ללימודי התואר.
הסטודנטים נדגמו ממחלקות שונות.

בהעברה חד פעמית נדרשו הסטודנטים להשיב על שאלון חרדת בחינות כללי (TAS) שחובר על-ידי סאראסון. רמת האינטליגנציה נמדדה על פי דיווח של הנבדקים על תוצאות המבחן הפסיכומטרי.
כמשתנה הישג נבדק ממוצע הציונים בתום השנה השנייה ללימודי התואר.

ההשערות שנבדקו:
השערה מספר 1: אוששה ההשערה כי קיים קשר שלילי בין רמת אינטליגנציה לבין חרדת בחינות.
השערה מספר 2: אוששה ההשערה כי קיים קשר בין ממוצע הציונים בסוף השנה השניה לתואר ראשון לבין חרדת בחינות.
השערה מספר 3: לא אוששה ההשערה לפיה ישנו הבדל בין מין הנבדק לבין רמת חרדת הבחינות.

החלק התיאורטי בעבודה שופך אור על נושא החרדה בכלל על סוגי החרדה בפרט ומתאר את מאפייניה וסיבותיה של חרדת הבחינות.

תוכן עניינים:
הקדמה
מבוא ורקע תיאורטי
השיטה
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח

מקורות:

איגוד הפסיכיאטריה בישראל משרד הבריאות (1997). ICD- 10 הסיווג והאבחון הפסיכיאטרי לפי הארגון הבריאותי העולמי. תל-אביב: דיונון אוניברסיטת ת"א.
ויטקין-לנויל, ג' (1989). נשים ומצבי לחץ. תל-אביב: הוצאת מודן.
יערי, א' (1994). חרדת בחינות מהות וטיפול. תל-אביב: דיונון אוניברסיטת תל-אביב.
יואלי, ר' (1987). הקשר בין חרדת-בחינות תושיה נלמדת ואינטלגנציה לבין הצלחה בבחינות. עבודת גמר לתואר "מוסמך למדעי הרוח", המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב.
סופר, מ' (1999). תפקידו של השחק בזיקה שבין המגדר לבריאות. עבודת גמר לתואר "מוסמך בעבודה סוציאלית", בית הספר לעבודה סוציאלית, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
קרסון, ר', בוצ'ר, ג', ומינקה, ס' (1998). פסיכופתולוגיה והחיים המודרנים. מהדורה עשירית. תל-אביב: הוצאת האוניברסיטה הפתוחה. (כרך 1).
Almeida, D.M., & Kessler, R.C. (1988). Everyday Stressors and gender differences in daily distress.
Arnkoff, D.B., & Smith, R.J. (1988). Cognitive testing anxiety: An analysis of tow assessment procedures in an actual test. Cognitive Therapy and Research, 12, (5), 425-439.
Benson, J. (1987). Causal Components of statistical Test anxiety in adults: An exploratory study, The eighth annual society for tests Anxiety research, Berger, Norway.
Breznitz, S.A. (1971). A study of worrying, British Journal of Social and Clinical Psycology, 10, 271-279.
Cattell, N.B. & Schier, I.H. (1963). Handbook for the IPAT anxiety scale questionnarie, Champaign IL: Institue for Personality and ability testing.
Denney, D.R. (1980). Self control approaches to the treatment of test anxiety, In I.G. Sarson (Ed.) Test anxiety: Theroy. Research and applications. New-York: Hillsdale.
Fincham, F.D., Hokoda, A. & Sander, R. (1989). Learned helplessness, test anxiety and academic achivement: A longitudinal analisis. Child development, 60, 138-145.
Fujita, F., Diener, E., & Sandvik, E. (1991). Gender differences in negative affect and well-being: The case of emotional intensity. Journal of Personality and Social Psychology, 61(3), 427-434.
Freud, S. (1911). Mourning and Malancholia, in: Collected pepers. London Hogarth Press and Institute of Psychoanalasis, 1950, 4, 152-172.
Gijsbers Van Wijk, C.M.T, & Kolk, A.M. (1997). Sex differences in physical symptoms: The contribution of symptom perception theory. Social Science and Medicine, 45(2), 231-246.
Haber, R.N., & Alpert R. (1960). Anxiety in academic achievement situations, Journal of Abnormal and Social Psychology, 61, 207-215.
Hembree, R. (1988). Correlates, Causes, Effects and Treatment of T.A.. Review of Educational Research, 58.
Hill, K.T. (1972). Anxiety in the evaluative context. In W.W. Hartup (Ed.), The young dhild. Vol 2, Washington, DC: National Association for Education of Young Children.
Holroyd, K.A., & Apple, M.A. (1980). Test anxiety and psychological responding. In I.G. Sarason (Ed.) Test anxiety: Theory, research and applications. New-York: Hillsdale, N.J. Erlbaum, 129-151.
Hunsley, J. (1985). Test anxiety academic performance and cognitive appraisals. Journal of Educational Psychology, 77, 678-682.
Krohne, H.W. & Laux, L. (1982). Achivement stress, and anxiety. New York: McGrew- Hill.
Lazarus, R.S. (1966). Paychlogical stress and the coping process. New-York: McGrew- Hill.
Lazarus, R.S., & Launier , R. (1978). Stress-related transactions between person and environment. In C.A. Pervin & M Lewis (Eds.) Perspectives in international Psychology. New-York: Plenum.
Meichenbaum , D., & Butler, L. (1980). Toward a Conceptual Model for the Treatment of Test Anxiety: Implications for Research and Treatment in T.G. Sarason (Ed.) Test anxiety Theory research and applications, New-York: Hikksdale.
Ogden, J. (1995). Psychosocial theory and the creation of the risky self. Social Science and Medicine, 40(3), 409-415.
Padgett, D.K. (1997). Women's mentel health: Some directions for research. American Journal of Orthopsychiatry, 67(4), 522-534.
Paulman, F.C., & Kennelly, K.J. (1984). Test Anxiety and ineffective test talking: Different names same construct? Journal of Educational psychology, 76, 279-288.
Philips, B.N. (1978). School stress and anxiety. New-York: Human Sciences Press.
Rich, A.R., & Woolever , B.K. (1988). Expextancy and self focused attention: Experimental support for the self-regulation model of test anxiety. Journal of Social and Clinical Psychology, 7, 246-259.
Rosenbaum, M. (1983). Learned resourcefulness as a behavioral repertoires the self-regulation of internal events: Issue and speculations. In M. Rosenbaum, C.M. Franks and Y. Jaffe (Eds.): Perspectives on behavior thrapy in the Eighties. New-York: Springer.
Sarason, I.G. (1957). Test anxiety, general anxiety and intellectual performance, Journal of Counsulting Psychology, 21, 485-490.
Sarason, I.G. (Ed.) (1980). Test anxiety: Theory research and applications. New-York: Hillsdale.
Sarason, I.G. (1984). Stress, anxiety and cognitive interference: Reactions To Test. Journal of Personality and Social Psychlogy, 46, 4, 929-938.
Sarason, S.B., & K.S, Lighthall, & Waite R.R., & Ruebush, B.K. (1960). Anxiety in elementary school children. New York: Willey.
Spielberger, C.D., & Smith, L.M. (1966). Anxiety (drive), stress and serial-position effects in serial-verbal learning. Journal of Experimental Psychology, 72, 589-595.
Spielberger, C.D. (1972). Anxiety: Current trends in theroy and research. (Vols. 1&2). New York: Academic Press.
Spielberger, C.D., Anton, W.D., & Bedell, J. (1976). The nature and treatment of test anxiety. In M Zuckerman & C.D. Spielberger (Eds.), Emotions and anxirty. New concepts, methods and applications. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Teichman, Y. (1974). Predisposition for anxiety and affiliation. Journal of Personality and Social Psychology, 29, 405-410.
Teichman, Y. (1978). Affiliative in different of threat situations. In C.D Spielberger, & I.G. Sarason (Eds.), Stress and Anxiety. New-York: Helsted Press.
Tryon, G.S. (1980). The measurment and treatment of test anxiety. Review of Education research, 50, 343-372.
Wine, J.D. (1982). Evaluation anxiety. A cognitive attentional construct. In H.W. Krohne., & L. Laux (Eds.). Achievement stress and anxiety. Washington, D.C.: Hemisphere.

תגים:

אינטיליגנציה · מבחן · מגדר · איום · חרדת · מצב · תכונה · מוטיבציה · סגנון · ייחוס

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מין הנבחן, אינטיליגנציה והצלחה בבחינות לבין חרדת הבחינות", סמינריון אודות "הקשר בין מין הנבחן, אינטיליגנציה והצלחה בבחינות לבין חרדת הבחינות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.