היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מין השופט לבין פסיקתו

עבודה מס' 064963

מחיר: 603.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הקשר בין מין השופט לבין ההחלטה בפסיקה - בדיקת 10 פסקי דין בנושאי אונס נשים לבחינת ההשערות.

8,431 מילים ,36 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עניינה של העבודה הינו בנושא אחד מתוך האלימות בחברה הישראלית- האונס ויחס השופט/ת אליו. האונס הוא נושא טעון, בעיקר משום שאינו תמיד חד משמעי, לעיתים הוא נתפס על ידי אנשים שונים בצורה שונה. הבעיה הולכת וגוברת בסיטואציות שונות, ולעיתים נשאלת השאלה- האם האישה אשמה? כאן עולה הפרדוקס בין הקורבן והאחריות למעשה.

עבודה זו עוסקת בקשר שבין מגדר השופט לבין פסיקתו במשפטי אונס שבוצעו כלפי נשים. בחירתי לעסוק בקשר שבין מינו של השופט לבין פסיקתו בעבירות אונס שבוצעו נגד נשים הינה לאחר תקופה שבה ההרכב האחרון שפעל בבית המשפט המחוזי בתל אביב וכלל שלוש שופטות פורק. בתקשורת נסבו הסיבות לפירוק בעיקר סביב שמועות על "האופי הנשי של ההרכב והשפעתו על החלטות ההרכב". כל אחת מאותן שלוש שופטות,ידועה כמומחית ובעלת שם דבר בתחומה. כל אחת בכיסאה שלה, כיחידה, ידועה כשופטת עניינית, בעלת כושר חד ומזג שיפוטי חיובי וחיוני, אך כשופטות בהרכב מלא -חלילה וחס (אמיתי, 2005).

תיאוריות שונות עוסקות בנושאי שיפוט, שיקולי ענישה והבדלים בין שופטים לשופטות בשפיטה בכלל ובעבירות מין בפרט. מספרות זו מתברר כי היררכית היחסים בין גברים לנשים עומדת בעינה.
מסקירת הספרות עולה כי עד כה לא נעשה מחקר שהתמקד בקשר שבין מין השופט ופסיקתו בעבירות אונס נגד נשים.
פרקי העבודה נחלקים לשיקולי ענישה, ביניהם מהו שיפוט, שיקולי שיפוט, מודלים של ענישה ומטרתם, הבדלים בין שופטים לגברים, שיקולי הענישה הפלילית בעבירת האונס וכן הבדלים שנמצאו בין שופטים לשופטות בעבירות מין. בנוסף תצוין שיטת המחקר על פיה בוצעה העבודה שיטת המחקר: סקירת פסקי דין בנושא אונס בשנים האחרונות, ניתוח טקסטואלי של פסקי דין מחוזיים של בתי משפט על ידי שאלונים מיוחדים לניתוח תיקים בנושאי אונס. לאחר פרק הממצאים ובו הצגת ממצאי המחקר המורים על אפליה קלה של השופטים לטובת הנאשם. ולבסוף, הדיון המציג את הפרשנויות בהקשר רחב, ומעלה תובנות מעמיקות יותר ביחס לתופעה.

קטע מהעבודה:

פרוש (1990) סובר כי לשופט כמו לכל אדם אחר יש השקפות מסוימות, מגובשות פחות או יותר בשאלות מוסריות שונות. מכלול ההשקפות הן "המוסר האישי של השופט" המוסר האישי שלו כולל לא רק את ההשקפות שיש לו בשאלות מוסריות הנוגעות לדרך שבה הוא, אישית, צריך להתנהג, אלא גם את ההשקפות שיש לו בשאלות מוסריות הנוגעות לדרך שבה לדעתו-בני אדם אחרים צריכים להתנהג. אין ספק שהמוסר האישי של השופט מטביע את חותמו על החלטות רבות שהוא מחליט בחייו. כאשר השופט יושב על כס המשפט עליו לנתק עצמו מהשפעתן של ההשקפות המוסריות המנחות אותו כאדם פרטי. ייתכן שהמוסר האישי של השופט משפיע לעיתים ולו באורח בלתי מודע, על החלטות שונות שהוא מחליט כשופט. אך גם גורמים לא רלוונטיים הקשורים, למשל, במעמדו החברתי של הנאשם עשויים להשפיע, באורח בלתי מודע, על ההחלטות שהשופט מחליט בעינינו, איש לא יראה בהשפעה זו השפעה לגיטימית שניתן להצדיקה.

תגים:

אונס · מגדר · מין · ענישה · שופט · שפיטה · ג'נדריאליים · מגדר · תקיפה · מינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מין השופט לבין פסיקתו", סמינריון אודות "הקשר בין מין השופט לבין פסיקתו" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.