היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין מין וותק המורה לבין אסטרטגיה בהוראה

עבודה מס' 010494

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת אסטרטגית ההוראה כפונק' לוותק ומין, רקע תיאורטי ומעשי וניתוח הבדיקה.

5,845 מילים ,22 מקורות ,1996

תקציר העבודה:

מטרת העבודה היא לבדוק את אסטרטגיות ההוראה של מורים. תכלית העבודה היא להשוות אסטרטגיות אלו מול המשתנים של וותק בעבודה ומין המורה.
בספרות הדידקטית המונח "אסטרטגיה" איננו מושג מוגדר. משתמשים בו כדי לציין דברים שונים: דרך הוראה, שיטת הוראה, סגנון הוראה, צעדים טקטיים של המורה בשעת הוראה של חומר מסוים או בשעת השימוש באחת מדרכי ההוראה, גישת המורה לתלמידיו, הפילוסופיה החינוכית של המורה, הגישה להוראה, תשלובת של שיטות ודרכים שבהם המורה משתמש בשעה זו או אחרת ועוד.
טיבה של ההוראה שהתלמיד זוכה לה נקבעת עקב ארבעה גורמים: טכניקות ההוראה ושיטות ההוראה שהמורים משתמשים בהן, אסטרטגיית ההוראה הנהוגה בבית הספר והתיאוריה שעל פיה נבנית אותה אסטרטגיה.
אסטרטגיית הלמידה הינה דבר חשוב ביותר בתהליך הלמידה ובתהליך הכנת מערך השיעור. שימוש באסטרטגיה נכונה יכול להגביר את יכולת הקליטה של התלמיד וכך להעלות את אפקטיביות השיעור. לעומתה שימוש באסטרטגיה לא נכונה ולא מתאימה יכולה "להרדים" את התלמיד כך שלא יקלוט מאומה.
אי לכך האסטרטגיה של בית הספר חייבת להיות דיפרנציאלית ככל האפשר, וזאת נוכח העובדות שלהלן:
1.המגוון העצום של סוגי חומר שניתן להורות.
2.הטיפוסים הרבים מספור של תלמידים ושל מורים.
3.הצרכים הסימולטניים והמשתנים של כל אחד ואחד מהם.
4.תחומי החינוך השונים שבית הספר המודרני חייב להתמודד איתם.
5.הקשת הססגונית של היעדים הנגזרים מהם ועוד.
ככל שהמוסד החינוכי ידאג לצרכיהם של מספר גדול יותר מתלמידיו, כן ירבה להיעזר בטכניקות הוראה ובשיטות השונות זו מזו, כי בני אדם שונים לומדים דברים שונים בדרכים שונות. המגוון הסימולטני של טכניקות ושל שיטות לא יהיה ערבוביה. הוא יהיה ערובה לדידקטיקה דיפרנציאלית.
צולר (1990) טוען כי המשגת בעית הסובב בקונטקסט חברתי פוליטי המודרני, נעוצה בתגובת מערכות החינוך הלאומיות וקהילת החינוך הבינלאומית לאתגר הסביבתי, בשינויים, כולל אסטרטגיות ההוראה, הנובעים מן השינוי בדגשים ובמטרות החינוך בהקשר הסביבתי.

ראשי פרקים:
1. מטרות וחשיבות העבודה
2. אסטרטגיות הוראה
3. רקע תיאורטי
א. כללי
ב. ותק
ג. הבדלים בין המינים
4. סיכום העבודה
5. ביבליוגרפיה

מקורות:

בן פרץ מרים, "סיגול תכניות לימודים במדע", עיונים בחינוך, פברואר 1983, עמודים 159-165.
דרורי אפרת, ההשפעה של הוראת אסטרטגיות קומוניקציה על יכולת ההבעה בעל פה של לומדי אנגלית כשפה זרה, אוניברסיטת תל-אביב, בית הספר לחינוך, 1991.
הולט א."חיים ששווים פחות" הוצאת עם עובד,סידרת זהות, 1990.
ז'ק איתי, הורוביץ תמר, בית הספר הוא גם עולמו של המורה, אוניברסיטת תל-אביב, 1995.
זק איתי, גורמים לא קוגניטיביים אצל מורים במסגרות שונות של חינוך על יסודי, תל-אביב, רמות, 1976.
זילברשטיין משה ואביבה קרינסקי, "מחקר מורים מומחים בשירות הכשרת המורים, סיכוי לתפנית, האומנם?", דפים, 15, תשנ"ב, 1992,
כהן אדיר (1990), סיפור הנפש- ביבליותרפיה הלכה למעשה, הוצאת אח, קריית ביאליק.
כהן אברהם, "ארבע רמות בדידקטיקה: מצע תיאורטי לגיוון ההוראה", בתוך, לם צבי (עורך), בית הספר וחינוך, ירושלים, הוצאת מאגנס, 1985,
לוי יוסף, "המורה כמקצוען", בתוך גרנות מ, (עורך) אתגר תשנ"ד- אסופת מאמרים בענייני חינוך והוראה, תל-אביב, משרד החינוך והתרבות, 1994 עמודים 27-40.
מסלובטי נאווה, זכריה דור שב, "הבדלים בערכים כעקרונות מנחים בחיים בין תלמידי בתי ספר מקיפים, דתיים וכללים", בשדה חמד, 1991,
פלדמן א. פלדמן, הכנת תוכנית לימודים, תיאוריה ומעשה, הקיבוץ המאוחד, 1990.
צולר אורי, "אנחנו, הסובב והחינוך הסביבתי: לקראת שנת 2000 ולאחריה", סביבות, 1990.
שלף רינה, "אישה נשים ונשיות", קובץ תרגומים.תל-אביב, 1975.
שפריר אורית, דפוסי התנהגות של מורים בעת השימוש במחשב ככלי עזר בהוראת המדעים, האוניברסיטה תל אביב, בית הספר לחינוך, 1993.
שמאק את שמאק (1985), תהליכים קבוצתיים בכיתה, הוצאת אח, חיפה,
BEN CHAIM DAVID, "VISUALIZING RECTANGULAR SOLIDS MADE OF AMALL CUBES", EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS, 16, 1985, PP.389-409.
BERLINER D.C., "IN PURSUIT OF THE EXPERT PEDAGOUE"' EDUCATIONAL RESEARCH, 7,1986.
TALBERT J.R., MCLAUGHLIN M.N, "TEACHER PROFFESSIONALISM IN LOCAL SCHOOL CONTEXTS, AMERICAN JOURNAL OF EDUCATION, 1994, PP. 133-146.
COULTER, J.C. (1966) "THE EFFECTIVENESS OF INDUCTIVE LABARATORY, INDACTIVE DEMORSTRATION, AND DETUCTIVE LABORATORY", JOURNAL OF RESEARCH, IN IENCE TEACHING, 4, PG 6-185.
SLAVIN, R.E (1983/1987) COOPERATIVE LEARNING REPORT NO. 267, THE JOHNS HOPKINS UNIV. PG. 1-30.
JOHNSON, D. JOHNSON,M R. (1975) LEARNING TOGETHER AND ALONE, ENGLEWOOD CLIFFS. NEW JERSEY, PRENTICE HALL. PG. 39-57, 95-119.
BISHOP, L.K. (1971) INDIVIDULIZING EDUCATIONAL SYSTEMS. HARPER ROW PUBLISHERS, NEW-YORK, PG 171-221, 225-247.

תגים:

מורים · מינים · דידקטיקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין מין וותק המורה לבין אסטרטגיה בהוראה", סמינריון אודות "הקשר בין מין וותק המורה לבין אסטרטגיה בהוראה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.