היישום אינו מחובר לאינטרנט

זיהום האוויר: עלויות ונזק סביבתי - פליטת מזהמים מרכבים המונעים בבנזין

עבודה מס' 064301

מחיר: 361.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח שתי שיטות להפחתת זיהום האוויר

3,501 מילים ,12 מקורות ,2005

תקציר העבודה:

"אויר הרים צלול כיין" זה לא התיאור המתאים לאיכות האוויר במדינתנו הקטנה. על פי הסטטיסטיקות, על כל 20 הרוגים, אדם אחד בממוצע מת כתוצאה מזיהום אוויר. שתי הסיבות העיקריות לזיהום אויר הם תעשייה ותחבורה. 60% מזיהום האוויר נגרם ע"י תחבורה. כאשר 45% מהזיהום נגרם ממכוניות פרטיות המונעות ע"י בנזין. כיוון שמדובר באחוז זיהום משמעותי החלטנו להתמקד בעבודתנו בכלי רכב פרטיים מסוג בנזין.
ככל שהזמן עובר בעיית הזיהום הולכת ומחמירה כתוצאה מגידול כמות כלי הרכב משנה לשנה וכמו כן בגלל הצטברות לכלוך במכוניות ישנות הגורם לפליטת יתר של חומרים מזהמים.
בשנים האחרונות חלה התעוררות עולמית בנוגע לבעיית זיהום האוויר מתחבורה וגובש קונצנזוס לגביי טיפול בשורש הבעיה ע"י פיתוח אלטרנטיבות. "אפקט הפרפר" מתדפק גם על דלתותינו והממשלה מתייחסת ברצינות לבעיית זיהום האוויר ע"י עידוד צריכת דלקים אלטרנטיביים וקניית מכוניות חלופיות.
בעבודה זו ניתחנו שתי שיטות להפחתת זיהום האוויר הנובע מפליטת גזים מזהמים לחלל האוויר מרכבי בנזין, המהווים חלק מהותי מכלל זיהום האוויר הנגרם מתחבורה.
החלופה הראשונה אותה ניתחנו הינה מעבר לדלק אלטרנטיבי- בגפ"מ (גז פחממני מעובה), דבר הניתן לביצוע על ידי התקנת מיכל בתא המטען של הרכב (או לחלופין, קניית רכב חדש עם מיכל מותקן). החלופה השנייה הינה מעבר לרכב אלטרנטיבי- רכב היברידי המשלב מנוע חשמלי לצד מנוע בנזין.
זיהום האוויר יוצר נזק כלכלי אדיר למשק המוערך בכ- 2.4 מיליארד ש"ח בשנה. בעבודה זו מצאנו שניתן לצמצם את זיהום האוויר, ותוך כך את הנזק הכלכלי למשק בצורה ניכרת. בחלופה הראשונה השגת המטרה כרוכה בעלות תקציבית נמוכה יותר מאשר העלות התקציבית של החלופה השנייה ובצמצום גדול יותר בנזק הסביבתי בגין הזיהום. כמו כן - עלות האחזקה, הפסדי ההכנסות לממשלה וההתנגדויות המעטות יחסית - מעמידים את החלופה הראשונה בעדיפות וכיעילה יותר מהחלופה השנייה. יישום החלופה הראשונה ניתן לביצוע בצורה מיידית ובצורה רחבה בטווח הקצר, בעוד שיישום החלופה השנייה יכול ומועד לקחת זמן רב מאוד.
תוצאות הניתוח שערכנו מראות כי יעילותה, עלותה ויישומה של החלופה הראשונה עדיפה על פני החלופה השנייה- ולפיכך תומכים אנו בחלופה זו.

קטע מהעבודה:

חלופה ראשונה: דלקים אלטרנטיביים-
גפ"מ הינו גז פחמני מעובה והוא תוצר לוואי בתהליך זיקוק הנפט.
בחלופה זו נציע תדלוק על ידי גפ"מ L.P.G - Liquefied Petroleum Gas
בכדי לתדלק גפ"מ נדרשת הרכבת מיכל תדלוק חילופי/נוסף. בתהליך ההסבה לא מחליפים או פוגעים במכלולי המנוע המקוריים: ערכת ההסבה נוספת על המכלולים הקיימים ומותאמת לכל דגם רכב באופן אופטימאלי. עלות ההסבה הינה על בעל הרכב ופרק הזמן הנדרש על מנת להירשם במשרד הרישוי ולהתקין את המכל הוא כ-72 שעות. ההתקנה נעשית במוסכי הסבה על ידי טכנאים מוסמכים תחת אישור מכון התקנים

מקורות:

ד. לביא, נ. בקר, ו. בן שלמה, א. איתן, פרטו הנדסה בע"מ "הערכה כלכלית של כדאיות גריטת כלי רכב בישראל" המשרד לאיכות הסביבה, ספטמבר 2003.
אבי מושל ,נעה שפיצר , "גיבוש יעדי הפחתה לאומיים לצמצום זיהום אוויר מתחבורה,"המשרד לאיכות הסביבה,אגף איכות אוויר.
שולי נזר,אבי מושל,"זיהום אוויר מתחבורה",המשרד לאיכות הסביבה.
פלור אבנר, "צמצום זיהום האוויר מכלי רכב באמצעות השימוש בגז" משרד התחבורה- אגף הרכב, 21 בינואר 2004.
"מהפכת הגז- הסבת רכבים לגפ"מ" , אבנר ברונשטיין, מתוך: www.sharks.co.il
"הזולה ביותר לאחזקה- מכונית גז" , בני ברק 17/03/05 מתוך אתר ידיעות אחרונות.
הכנסת, מרכז מחקר ומידע - מסמך רקע בנושא: כלי רכב ידידותיים לסביבה.
"מי בכלל רוצה להיות ירוק?" ,יואב קווה, מתוך: www.kvishim.co.i
"קשה לנשום בעיר? סעו ירוק", תהל פרוש,הארץ 8/7/2005 מתוך: http://news.walla.co.il
"טויוטה פריוס-מישהו הפסיק את הזרם?", אלי שאול, מתוך: http://www.ynet.co.il
"אור אדום למכונית הירוקה", עמוס באר, מתוך: http://glz.msn.co.il
"נותנים גז", עופר פטרסבורג, ידיעות אחרונות, 11/12/2005

תגים:

בנזין · זיהום · ישראל · כלכלה · כלכלת · איכות · סביבה · עלות · תועלת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זיהום האוויר: עלויות ונזק סביבתי - פליטת מזהמים מרכבים המונעים בבנזין", סמינריון אודות "זיהום האוויר: עלויות ונזק סביבתי - פליטת מזהמים מרכבים המונעים בבנזין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.