היישום אינו מחובר לאינטרנט

השלכות בריאותיות של זיהום אוויר והקשר בין משתנים דמוגרפיים ועמדות כלפי הבעיה

עבודה מס' 071020

מחיר: 219.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם האזרחים בישראל מעדיפים שיפור איכות הסביבה והפחתת זיהום האויר במפרץ חיפה על פני שמירה על מקומות עבודה מזהמים, הכנסה ושמירה על מצב סוציו אקונומי קיים?

6,424 מילים ,7 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

זיהום היווה ועדיין מהווה את הבעיה הסביבתית החמורה ביותר אשר עומדת בפני המין האנושי. ישראל אינה שונה בהקשר זה משאר המדינות בעולם. למרות ההתקדמות הרבה אשר נעשתה בניטור וצמצום הפליטות במהלך 31 השנים האחרונות, עדיין הנזק הכלכלי אשר נגרם בעטיה של פעילות תעשייתית ותשתית תחבורתית הולכת וגדלה מדי הוא משמעותי ביותר.
המחקר הנוכחי עוסק בזיהום אויר במפרץ חיפה, בהשלכותיו הבריאותיות, סביבתיות וכלכליות וכן בוחנת את תפיסת האזרח בנוגע לזיהום אויר זה אותו הוא חווה באופן יומיומי.
לשם כך, המחקר בנוי באופן הבא: תחילה מוצגת הספרות המחקרית בנושא זיהום אויר בארץ תוך התמקדות באזור מפרץ חיפה. בחלק זה מתוארים התסמינים הסביבתיים של זיהום האויר במפרץ חיפה תוך הצגת ההשפעות הסביבתיות, הבריאותיות והכלכליות של זיהום אויר זה.
בחלק הבא של הסקירה, מוצג המאמר המרכזי של המחקר המציג את ההשלכות הכלכליות וסביבתיות של זיהום אויר במומביי, הודו.
בחלק השלישי של המחקר מוצג פרק השיטה אשר מציג את שאלת המחקר והשערותיו, השיטה בה נעשה שימוש לבחינת השערות מחקר אלה וכן תיאור מדגם המחקר אשר לקח חלק בסקר שאלון מחקר זה. בחלק הבא מפורטים ממצאי המחקר אשר נשענים על השערות המחקר השונות. חלק זה מתאר את המבחנים הסטטיסטיים השונים בהם נעשה שימוש וכן את תוצאותיהם. לבסוף, המחקר מציג דיון בדבר ממצאי המחקר ותרומתו בחקר נושא זיהום האויר במפרץ חיפה.
לאור דברים אלה, שאלת המחקר של עבודה זו הינה: האם האזרחים בישראל מעדיפים שיפור איכות הסביבה והפחתת זיהום האויר במפרץ חיפה על פני שמירה על מקומות עבודה מזהמים, הכנסה ושמירה על מצב סוציו אקונומי קיים?

הכלי המרכזי המשמש במערך מחקר תיאורי לתיאור התפלגות של משתנים מסוים וגילוי קשרים בין תופעות-משתנים הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה. שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 זיהום אויר בישראל
2.2 זיהום אויר במפרץ חיפה
2.3 השלכות של זיהום אויר
2.3.1 השלכות בריאותיות
2.3.2 השלכות כלכליות
2.4 בחינת המאמר המרכזי - ההשפעות הבריאותיות על הנטל הכלכלי כתוצאה מזיהום האוויר במומביי, הודו: השלכות על מדיניות בריאות הציבור/(Patankar, A.M Trivedi, P.L (2011
3. שיטת המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 משתני המחקר
3.4 שיטת המחקר
3.5 מדגם המחקר
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 שיטות סטטיסטיות

4. פרק הממצאים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר
4.3 תיאור משתנה תלוי 'צמצום זיהום אויר'
4.4 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה
6.1 מקורות ראשיים
6.2 אתרים
7. נספחים- שאלון המחקר בנושא זיהום אויר במפרץ חיפה

קטע מהעבודה:

זיהום אוויר בישראל גורם לאלפי מקרי מוות בטרם-עת בישראל בכל שנה, ולתחלואה גדולה בהרבה. מקורות הזיהום הם מקורות טבעיים (כמו סופות אבק), תחבורה, תחנות כוח, מפעלים ומחצבות. זיהום אוויר חמור קיים באיזור מפרץ חיפה, תל אביב וגוש דן, באיזור אשדוד ובאיזור רמת חובב ובאר שבע. לפי מחקר של ארגון הבריאות העולמי שהשווה שיעורי זיהום אוויר של חלקיקי PM10, ב-1600 ערים ב 91 מדינות, בישראל יש את רמת זיהום האוויר הגרועה ביותר בקרב המדינות המערביות וברמה ה-12 מבין כלל מדינות העולם (קרקיס ואחרים, 2011).

תגים:

ישראל · זיהום אוויר · איכות הסביבה · בריאות · פליטת גזים · פעילות תעשיתית · מפרץ חיפה · כלכלה · מחיר · קיימות · עמדות · סקר · שאלון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השלכות בריאותיות של זיהום אוויר והקשר בין משתנים דמוגרפיים ועמדות כלפי הבעיה", סמינריון אודות "השלכות בריאותיות של זיהום אוויר והקשר בין משתנים דמוגרפיים ועמדות כלפי הבעיה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.