היישום אינו מחובר לאינטרנט

זכויות רפואיות של עובדים זרים בישראל

עבודה מס' 071022

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם למהגרים לא חוקיים יש את הזכות לבריאות? האם מגיע למהגרים הלא חוקיים לקבל טיפול רפואי או ביטוח רפואי או גישה לשירותים הרפואיים?

4,461 מילים ,24 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

כניסתם המסיבית של מהגרי עבודה לישראל ממדינות רחוקות, או כפי שהם מכונים בדרך כלל "עובדים זרים", החלה בשנת 1993, לאחר שמדיניות הסגר של מדינת ישראל הביאה לידי הפחתה ניכרת בהיתרי העבודה לעובדי גבול מהשטחים. מאז עלה שיעורם בשוק העבודה בישראל לכ-10% מכוח העבודה.
השלכותיה של תופעת העובדים הזרים, שהמדינות המפותחות מתמודדות עמה זמן רב, החלו להתברר במלואן לפני כעשר שנים בלבד. בעשור הזה למדה ישראל שלצד יתרונות כלכליים, התופעה מביאה עמה גם דילמות וקשיים רבים, ובראש ובראשונה היווצרות מעמד חברתי חדש של לא-אזרחים. ישראל ניסתה להתמודד עם קשיים אלה בדרכים מגוונות ואף סותרות: צמצום מספר העובדים הזרים לצד שיפור מסוים בתנאי העסקתם (צעדים שזכו להצלחה חלקית בלבד), וכן אימוץ מדיניות אזרחות נוקשה לצד החלטות המשפרות את מעמדם החוקי של קבוצות ספציפיות מקרב העובדים הזרים. צעדים אלה הקלו על הקשיים באופן זמני בלבד, והבעיות שהן ביקשו לפתור שבו ועלו במלוא חומרתן. אחת הבעיות הינה זכויותיהם הרפואיות של העובדים הזרים.
מדינית ישראל בנוגע לבריאות של העובדים הזרים עושה אבחנה בין עובדים זרים עם רישיון לבין עובדים זרים ללא רישיון. חוקי מדינת ישראל מגדירים את החובה למעסיקים, לספק ביטוח רפואי לעובדים שלהם אשר יש להם רישיון עבודה כחלק מהחוק של העובדים הזרים - סעיף 1 ד' התשנ"א. עובדים זרים אשר יש להם רישיון עבודה מאושרים לקבל שירותים רפואיים אשר הינם חלק מהביטוח הרפואי שלהם. עובדים זרים אשר אינם בעלי רישיון עבודה, לא יכולים לקבל את כול הזכויות הרפואיות והשירותים הרפואיים כמו העובדים הזרים אשר יש להם רישיון עבודה.
המחקר הנוכחי יעסוק בסוגיית ההיבטים הרפואיים של העובדים הזרים במערכת הבריאות בישראל. מתוך כך, שאלות המחקר המובילות את עבודה זו הינה: האם מהגרים לא חוקיים יש את הזכות לבריאות? האם מגיע למהגרים הלא חוקיים לקבל טיפול רפואי או ביטוח רפואי או גישה לשירותים הרפואיים?
על מנת לתת מענה הולם לסוגיות אלה, תחילה אסקור את תופעת העובדים הזרים ברמה הכללית. לאחר מכן, אסקור את הנושא של הביטוח הרפואי, ובהמשך יופרטו הנושאים של העברה של שירותי הבריאות מחברות ביטוח הפרטיות לקופות החולים, תוכנית ביטוח מפני תאונות עבודה בישראל, השוואת טיפול רפואי בעובדים זרים עם רישיון ובעובדים זרים ללא רישיון עבודה, כיצד מטפלים בזרים בתחומי הרווחה והבריאות, שירותי לשכות הרווחה של הרשויות המקומיות.
לבסוף, יובאו המסקנות וההמלצות במבט לעתיד על הפעולות שעל מדינת ישראל לנקוט על מנת להבטיח את זכויותיהם הרפואיות ואת מצבם הבריאותי של כול מהגרי העבודה בישראל

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 העובדים הזרים בישראל
2.2 מערכת הבריאות הציבורית בישראל
2.3 נגישות הבריאות לציבור
2.4 זכויות בריאותיות של עובדים זרים
2.4.1 רקע
2.4.2 שירותי בריאות לעובדים זרים בישראל
2.4.3 העברה של שירותי הבריאות לעובדים זרים מחברות הביטוח לקופות החולים
2.4.4 תכנית ביטוח לעובדים זרים מפני תאונות עבודה בישראל
3. דיון
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעת ההגירה לצורך עבודה התפתחה בעולם במהלך המאה ה-20 ומשמעותה היא זרימת כוח אדם ממדינות המוצא אל מדינות בעלות כלכלה יציבה ומפותחת יותר, המכונות בספרות בשם "מדינות קולטות", או "מדינות מארחות" (אזולאי-זלטקין, 2005). הגירת עבודה מתרחשת עקב מערכת סבוכה של גורמים כלכליים, חברתיים, טכנולוגיים ואחרים המתרחשדים בארצות המוצא(Semyonov, Raijman & Yom-Tov, 2002) . אלה לעיתים מובילים במקרי קיצון לאלימות מזוינת ואף מגפות ומביאים בני אדם לעזוב את ארצם ולעבור למדינות אחרות (Raijman and Semyonov, 2004).

תגים:

ישראל · מהגרים · עובדים זרים · כלכלה · בריאות · מחלות · טיפול רפואי · ביטוח רפואי · קופת חולים · רישיון עבודה · זכויות רפואיות · שוויון · מהגרי עבודה · טיפול · ביטוח רפואי · סיעוד · תאונות עבודה · ביטחון סוציאלי · מערכת הבריאות

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "זכויות רפואיות של עובדים זרים בישראל", סמינריון אודות "זכויות רפואיות של עובדים זרים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.