היישום אינו מחובר לאינטרנט

חוויית אלימות בילדות בקרב ילדים להורים מברית המועצות

עבודה מס' 071005

מחיר: 281.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר בין קורבנות לאלימות רגשית ו/או פיזית בילדות לבין מוצא של הוריהם ורמת דתיותם?

5,943 מילים ,30 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מחקר זה בוחן את תופעת האלימות בין בני זוג במשפחה ואת השפעתה על הילד במשפחה בהיבטים שונים, כאשר מיקוד הבחינה הינה על אוכלוסיית עולי חבר העמים. אוכלוסייה זו אשר עלתה לארץ בשנות ה-90 עת התפרקותה של ברית המועצות, חוותה קשיי קליטה שונים מבחינה תרבותית, חברתית, תעסוקתית ועוד. קשיים אלה יוצרים מתחים פנים משפחתיים רבים אשר לא פעם גלשו לידי תופעת אלימות בין בני הזוג על רקע קשיים אלה.
אלימות בין בני זוג הינה אסורה ופסולה בכל מדינה מתוקנת. מעבר למשמעויות השונות עבור המערכת הזוגית, ישנן גם משמעויות עבור ילדי המשפחה. ילדים אשר חווים אלימות בין בני זוג מושפעים מכך רבות במהלך חייהם, הן בגיל צעיר והן בגיל בגרות מאוחר יותר. ההשפעות באות לידי ביטוי בבעיות התנהגות בלתי נורמטיביות, בבעיות נפשיות ולעיתים גם בבעיות בריאותיות אשר כולן נובעות מחשיפה ארוכה ותדירה לאירועי אלימות במשפחה.
רקע הדברים הנ"ל מוביל לצורך להעמיק ולבחון באופן תיאורטי ואמפירי כאחד האם קיים קשר בין קורבנות לאלימות רגשית ו/או פיזית בילדות לבין מוצא של הוריהם ורמת דתיותם? לשם מתן מענה איכותי על סוגיה זו, המחקר בנוי באופן הבא: הפרק הראשון של העבודה הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר תחילה מהי אלימות וכיצד היא באה לידי ביטוי במערכת הזוגית. בנוסף, הסקירה הספרותית מתארת את תופעת האלימות בין בני זוג במשפחה והשלכותיה השונות. מתוך נושא זה עוסקת הסקירה בהשלכות של חשיפת ילדים לאירועי אילמות במשפחה מהיבטים שונים. לבסוף, פרק הסקירה מתמקד באוכלוסיית יוצאי חבר העמים, ומתאר את היקף תופעת האלימות בין בני זוג בקרב חברה זו בישראל.
פרק שני בעבודה הינו פרק השיטה. פרק זה מתאר את משתני המחקר השונים, את הליך ביצוע המחקר, מדגם המחקר, כלי המחקר ושיטת ניתוח הנתונים. פרק שלישי הינו פרק הממצאים. בפרק זה מוצגים הניתוחים האמפיריים השונים שבוצעו לשם בחינת השערות המחקר ומתן מענה הולם על סוגיית המחקר הנבחנת בעבודה זו. בחלק זה אף מוצגת סטטיסטיקה תיאורית של מדגם המחקר.
פרק רביעי הינו פרק הדיון ומסקנות. פרק זה מהווה סיכום של ממצאי המחקר תוך אינטגרציה בין הממצאים התיאורטיים שעלו בפרק הסקירה ובין הממצאים האמפיריים שעלו בפרק הממצאים. לבסוף מוצג בפרק זה מסקנת המחקר, מגבלותיו והצעות למחקרי המשך נוספים העוסקים בסוגיית המחקר הנבחנת.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אלימות בין בני זוג במשפחה
2.2 חשיפת ילדים לאלימות במשפחה
2.3 אלימות בין בני זוג במשפחה בקרב יוצאי חבר העמים
3. שיטה
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנה תלוי
3.1.2 משתנים בלתי תלויים
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 אתיקה בדגימה
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 מאפייני משתתפי המחקר
4.2 הצגת המשתנה התלוי
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

בשלושת העשורים האחרונים חלה התעניינות חסרת תקדים בהיקפים ובהשלכות של חשיפת הילדים לאלימות במשפחה, וכתוצאה מכך עומק הידע האמפירי על שכיחותה והשפעתה של אלימות במשפחה על קורבנותיה הצעירים ביותר (Hague& Mullender, 2006). בעוד המוקד של עניין זה והבנה בנושא הושגה במידה רבה על ידי הפקת דעות של נשים, עובדים סוציאליים ואנשי מקצוע אחרים, חקירה שנעשתה לאחרונה ביקשה לחקור ישירות ילדים ובני נוער אשר חוו ניסיון חשיפה לאלימות במשפחה (Buckley, Whelan & Holt, 2006). השפעה על שינוי בכיווני חקירה של סוגיית האלימות הנ"ל כבר החלה לשנות את התפיסה והבנה של מעמדם של ילדים בהקשר זה.

תגים:

ישראל · אלימות · פשיעה · משפחה · תוקפנות · פלילי · ברית המועצות · בני זוג · התעללות · קטינים · עלייה · רוסים · רוסיה · חבר העמים · הגירה · מהגרים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חוויית אלימות בילדות בקרב ילדים להורים מברית המועצות", סמינריון אודות "חוויית אלימות בילדות בקרב ילדים להורים מברית המועצות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.