היישום אינו מחובר לאינטרנט

חרדה חברתית בקרב מתבגרים

עבודה מס' 070962

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות של תופעת החרדה החברתית בקרב מתבגרים.

6,386 מילים ,40 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

הפרעת חרדה חברתית, הנקראת גם פוביה חברתית, מתרחשת בקרב בני נוער, כשמצבים חברתיים או ביצועים מסוימים, למשל, הכרת אנשים חדשים או דיבור עם אחרים, נמנעים בשל הפחד המשמעותי מפני שיפוט או מבוכה מול אחרים. כשבני נוער עם הפרעה זו נחשפים למצבים חברתיים, הם כה פוחדים מפני הערכה שלילית או שיפוט, עד שהחרדה פוגעת באופן משמעותי ביכולתם לחיות חיים נורמאליים. מצב זה עשוי לגרום להם להימנע ממצבים חברתיים יומיומיים, כגון בילוי עם חברים, השתתפות פעילה בשיעורים בכיתה, שימוש בשירותים ציבוריים או השתתפות בשיעורי התעמלות.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את תופעת החרדה החברתית בקרב מתבגרים בישראל. על מנת לבחון סוגיות אלה המחקר בנוי בצורת משפך על פי הפרקים הבאים: פרק ראשון סוקר מהו גיל ההתבגרות ומאפייניו השונים. פרק שני בסקירה עוסק במונחים של כישורים ומיומנות חברתית וכן בדימוי עצמי כאשר מטרת הסיקור של מונחים אלה הינה לאפשר בהמשך להבין מהי חשיבותם עבור מתבגרים וכיצד הם נפגעים באופן מהותי כאשר המתבגר סובל מחרדה חברתית. לפיכך, הפרק הבא של הסקירה עוסק בחרדה חברתית ופרק סוגר סוקר כיצד מתבטאת חרדה חברתית בקרב מתבגרים.
פרק הדיון אשר מציג את עיקרי הממצאים התיאורטיים השונים שעלו מתוך הסקירה עם עיקרי התובנות מתוך דברים אלה. חלק שלישי של המחקר עוסק בסקירת דרכי התמודדות עם חרדה בקרב מתבגרים.
הבחירה שלי לחקור נושא זה נובעת משכיחות החרדה החברתית ההולכת ומעצימה בקרב מתבגרים בארץ ובעולם. כיום מתבגרים רבים חווים חרדות שונות, כאשר חלקן מולדות וחלקן נרכשות מחוויות במהלך החיים, בעיקר חוויות ילדות. אחת החרדות מתבטאת כאמור בחרדה חברתית אשר פוגעת באופן מהותי בפרט ביצירת קשרים חברתיים ופתיחות לחברה. הדבר נכון בוודאי כאשר מדובר במתבגרים ועל כן מצאתי עניין רב בחקר סוגיה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 גיל ההתבגרות
2.2 מיומנות וכישורים חברתיים
2.3 דימוי עצמי
2.4 חרדה חברתית
2.5 חרדה חברתית בקרב מתבגרים
3. דיון
4. התמודדות עם חרדה חברתית בקרב מתבגרים
5. ביביליוגרפיה

קטע מהעבודה:

Loevinger (1976) מתאר את המעבר בין הילדות לבין ההתבגרות כשינוי בצורה שבה המתבגר בונה את הייחוסים להתנהגותו כלומר, בסיבות להתנהגותו לפי תפיסתו. בילדות יש נטייה לייחוסים חיצוניים לכישלונות. הילד נוטה בקלות יחסית להסביר תוצאות בלתי רצויות של התנהגותו על ידי נסיבות חיצוניות. השינויים המתרחשים ב"אני" של המתבגר אינם מאפשרים הסברים כאלה באותה קלות. המתבגר רואה עצמו, יחסית לילד, כמי שתוצאות התנהגותו תלויות בו לטוב ולרע. כלומר, הוא בשל יותר מבחינת קבלת האחריות על התנהגותו.

תגים:

פסיכולוגיה · חרדה · פחד · פוביה · הפרעה · חברה · מתבגרים · בני נוער · דימוי עצמי · התמודדות · משבר · נפש · התבגרות · פחד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "חרדה חברתית בקרב מתבגרים", סמינריון אודות "חרדה חברתית בקרב מתבגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.