היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין חרדה חברתית והפרעות דימוי גוף במאה ה-21

עבודה מס' 070354

מחיר: 494.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המחקר בחן את הקשר בין חרדה חברתית לבין הפרעות דימוי גוף. מטרת המחקר הייתה להוכיח כי קיים קשר בין שתי התופעות על מנת למצוא להן פתרון יישומי.

5,532 מילים ,12 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

המחקר בחן את הקשר בין חרדה חברתית לבין הפרעות דימוי גוף. מטרת המחקר הייתה להוכיח כי קיים קשר בין שתי התופעות על מנת למצוא להן פתרון יישומי. לשם כך נעשה שימוש בשאלון רב מימדי לדימוי הגוף אשר פותח על ידי בראון, ובאמצעות שאלון חרדה חברתית למתבגרים של ליבוביץ אשר בחן את מימד החרדה ומימד המנעות מפעולה בעקבות חרדה. השאלון חולק ל-99 צעירים-בוגרים אשר חולק באופן מקוון ברשתות החברתיות והנבדקים אשר ענו עליו התנדבו לעשות כך. ממצאי המחקר הראו באופן חד משמעי ומובהק כי קיים קשר בין חרדה חברתית לבין הפרעות דימוי גוף, אך לא הגיעו למסקנות חותכות בנושא המגדרי, לא נמצא קשר בין חרדה לבין דימוי גוף בקרב נשים, אך נמצא קשר בין המנעות מהתנהגות המעוררת חרדה לבין שביעות רצון מדימוי הגוף של האישה. אצל גברים לא נמצא קשר בין המשתנים השונים, כך שניתן להסיק כי אין קשר בין חרדה והמנעות לבין תפיסה ושביעות רצון מגופם.

למחקר זה חשיבות רבה מכיוון שהספרות דלה בנושא זה ולא נעשו מחקרים רבים על מנת לחקור את הקשר ואת הדרך לטיפול ושיפור דימוי הגוף הירוד בקרב אנשים חרדים חברתית. קיימת דחיפות וחשיבות לחקור נושא זה מכיוון שחרדה חברתית עלולה להחמיר פגיעה תפקודית אחרת ולהרתיע חולים מלבקש טיפול. המחקר הנוכחי יעסוק בקשר שבין חרדה חברתית לבין הפרעות דימוי גוף ויבחן את השאלה כיצד משפיע דימוי הגוף על אנשים החרדים חברתית? אשער כי אצל אנשים הסובלים מדימוי גוף ירוד יהיו רמות גבוהות של חרדה חברתית וכי נשים נוטות לסבול מהפרעה זו בתדירות גבוהה יותר מאשר גברים.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
שיטת המחקר
ממצאים
דיון
רשימת מקורות

קטע מהעבודה:

על מנת להבין מהי חרדה חברתית, חשוב קודם כל להבין מהי חרדה. הפרעות חרדה הן הפרעות פסיכיאטריות כרוניות בעלות שיעור היארעות גבוה, המתאפיינות בתחלואה רבה ומסבות מצוקה ניכרת ללוקים בהן (אמיתי, קרוננברג, כהן, פריש, ויצמן ואפטר, 2014). עד המאה ה-17 הפכה המילה חרדה לקטגוריה המכילה בתוכה רגשות של פחד המלווים באטימות או בחוסר נוחות. בעבר חרדה הוכרה במונחים כלליים כבעיה נפשית ולא הגדירה את האדם כנמצא במצוקה מבחינה רגשית, אך כיום היא מקושרת לתהליכים פיזיים. במאה ה-19, חרדה הוגדרה מחדש כמצב נפשי פתולוגי (Bound, 2004). לפי סקרים שונים, 12%-15% מהאוכלוסייה סובלים מהפרעות חרדה לסוגיהן מתישהו במהלך חייהם, אך לא כולם מאובחנים ומקבלים טיפול מתאים.

תגים:

חרדה · חרדה חברתית · דימוי גוף · מדיה · רזון · השמנה · הפרעה · בולימיה · אנורקסיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין חרדה חברתית והפרעות דימוי גוף במאה ה-21", סמינריון אודות "הקשר בין חרדה חברתית והפרעות דימוי גוף במאה ה-21" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.