היישום אינו מחובר לאינטרנט

סטיגמה נחווית, סטיגמה נתפסת ותיוג עצמי בקרב משתמשי הפורום "חרדה חברתית"

עבודה מס' 067521

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר המתבסס על שיחות עומק.

5,842 מילים ,10 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מחקרים רבים מצביעים על קיומה של סטיגמה חברתית ותגובות חברתיות מתייגות כלפי בעלי הפרעות נפשיות חמורות בעלות מאפיינים פיזיים התנהגותיים חריגים ובולטים, אך לא נמצאו הפניות למחקרים דומים בקרב הסובלים מהפרעות הנחשבות חמורות פחות ואינן כוללות מאפיינים חיצוניים חריגים אלו. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק את קיומן של סטיגמות ותיוג עצמי בקרב הסובלים מהפרעות אלו ולבדוק את דרכי התמודדותם עם תגובות אלה וכיצד הקהילה הוירטואלית מסייעת להם בכך. מחקר זה דן אם כן בנושא הסטיגמה על אנשים בעלי חרדה חברתית. שאלת המחקר דנה במידה בה סבורים אנשים הסובלים מחרדה חברתית שהם מתויגים, במידה בה הם חווים תיוג זה בפועל, וכתוצאה מכך במידה בה הם מפגינים תיוג עצמי ובדרכי התמודדותם. העבודה התמקדה ב- 4 מושגים עיקריים: סטיגמה נחווית- הסנקציות שמטילה החברה על האדם בעל הסטיגמה. סטיגמה נתפסת - אמונתו של הפרט שהסובבים אותו מתייגים אותו. תיוג עצמי- נוצר כתוצאה ממסרים שליליים שמתקבלים בחברה ועלול להיגרם כתוצאה מהסטיגמה הנחווית, הנתפסת או שניהם יחד (Green 1995) וקהילה וירטואלית- קבוצת האנשים היוצרת מארג קשרים אשר נפגשים באופן וירטואלי באתרי אינטרנט,צ'אטים ופורומים. המחקר התמקד בנחקרים הסובלים מחרדה חברתית שהם משתתפים קבועים של פורום "תפוז". משתתפי המחקר היו 15 במספר, בגילאים 19-27 כאשר מתוכם 7 גברים ו-8 נשים. שיטת המחקר הייתה איכותנית, וכלי המחקר היה שיחות עומק. שיטת הניתוח בה נעשה שימוש במחקר זה הינה שיטת ההשוואה המתמדת. הממצאים הראו כי אנשים הסובלים מחרדה חברתית אכן סבלו מסטיגמה נחווית, וכך גם מסטיגמה נתפסת ומתיוג עצמי. רוב הסובלים מחרדה חברתית נטו להתמודד עמה בעזרת טקטיקת הסתרה, מכך הוסק כי הסטיגמה היא בעיקר תוצאה של מאפייני ההפרעה וביטוייה ולא של עצם הידיעה על ההפרעה עצמה, שכן לרוב הסביבה כלל לא הייתה מודעת לקיומה. מחקרים קודמים חקרו סטיגמה חברתית ותיוג בקרב הסובלים מהפרעות נפשיות חמורות בעלות מאפיינים פיזיים והתנהגותיים חריגים. תרומת המחקר הנוכחי היא בחקירת הסטיגמה החברתית והתיוג העצמי בקרב הסובלים מחרדה חברתית, הפרעה הנחשבת חמורה פחות אשר לא כוללת מאפיינים פיזיים התנהגותיים חריגים, ובהבנה כי הסטיגמות כלפי אנשים אלה ובפרט כלפי אנשים הסובלים מחרדה חברתית, אינן נובעות בהכרח מהידיעה על ההפרעה עצמה, אלא ממאפייניה.

תוכן העניינים:
תקציר
מבוא
סקירת ספרות
שאלת מחקר
שיטת המחקר
ניתוח
סטיגמה נחווית
סטיגמה נתפסת
תיוג עצמי
קהילה וירטואלית
דיון
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים מצביעים על קיומה של סטיגמה חברתית ותגובות חברתיות מתייגות כלפי בעלי הפרעות נפשיות. מחקרים בהם נבדקו דעות של אנשים בריאים לגבי בעלי הפרעות נפשיות מראים כי הרגשות המרכזיים שחוו הנשאלים היו רגשות פחד ודחיה. החולים נתפסו כמסוכנים וככאלה שיש להתרחק מהם ולהרחיק מהחברה. (Green et al. 2003) במחקר אחר אנשים בעלי הפרעות נפשיות תוארו כלא צפויים, כמופנמים, וכבעלי ערך עצמי נמוך. התפיסה העיקרית הייתה שאנשים עם הפרעות נפשיות הם "מוזרים" או "משוגעים", ובאופן בסיסי שונים מהאנשים ה"נורמלים". באותו מחקר נמצא גם כי קיימת אמונה לפיה אנשים עם הפרעות נפשיות הם מסוכנים ונשארים כך כל חייהם. (Hector et al. 2003).

תגים:

סטיגמה · תיוג עצמי · חרדה חברתית · שיטות מחקר · איכותניות · ראיון · חרדה חברתית · חרדות · פחדים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סטיגמה נחווית, סטיגמה נתפסת ותיוג עצמי בקרב משתמשי הפורום "חרדה חברתית"", סמינריון אודות "סטיגמה נחווית, סטיגמה נתפסת ותיוג עצמי בקרב משתמשי הפורום "חרדה חברתית"" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.