היישום אינו מחובר לאינטרנט

אקלים ארגוני, מחויבות ארגונית, למידה ארגונית נתפסת

עבודה מס' 067290

מחיר: 725.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הקשר בין אקלים ארגוני, מחויבות ארגונית, למידה ארגונית נתפסת לבין תפיסת העובדים את איכות המוצרים החדשים בחברת מיטרוניקס.

13,802 מילים ,60 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

מיטרוניקס הינה חברה ציבורית בבעלות 80% של קיבוץ יזרעאל ו- 20% של הציבור. החברה נוסדה בשנת 1983 לאחר שרכשה פטנט מממציא דרום אפריקאי, שפיתח את מנקה הבריכה האלקטרוני הראשון - הרובוט. מאז פיתחה החברה, שיפרה והרחיבה את מגוון הרובוטים, מהפשוטים והזולים יותר ועד למתוחכמים מסוגם בעולם, הן לבריכות פרטיות והן לציבוריות. כיום מחזיקה החברה בכ - 45% מנתח השוק העולמי.
מיטרוניקס מפתחת, מייצרת ומשווקת רובוטים לניקוי בריכות שחייה בישראל ומוכרת בכל רחבי העולם ובעיקר באירופה וארה"ב. מותג המוצר נקרא "דולפין" והוא נחשב בשוק לשם נירדף לאיכות, אמינות וקידמה טכנולוגית.
שוק הרובוטים לניקוי בריכות שחייה, המרוכז ברובו בחצי הצפוני של כדור הארץ, מכתיב פעילות מחזוריות גדולה לאורך השנה. שיא פעילות הייצור חל בחודשי החורף, נובמבר עד מאי, אז מונה החברה כמאה ושבעים עובדים. בחודשי הקיץ לעומת זאת, יורד מספר העובדים למאה ועשרה. זהו גרעין עובדי החברה. כמחצית העובדים הינם חברי קיבוץ ומחציתם שכירים. חלוקה זו חוצה את כל שכבות הניהול בחברה באופן דומה. חברי הקיבוץ הינם בד"כ בעלי הוותק הגבוה יותר, חלקם עובדים כעשרים שנה בחברה, ואילו וותק השכירים נע סביב ארבע - חמש שנים ופחות.

הבעיה העסקית:
כאמור, ההכרח להישאר תחרותי מחייב חדשנות מתמדת. מיטרוניקס השיקה בחמש השנים האחרונות מספר לא מבוטל של מוצרים חדשים. שאר המתחרים נשארו הרחק מאחור בפרמטר זה. אולם, יחד עם זאת, בהרבה מקרים התגלו במוצרים החדשים פגמים שגרמו נזקים כספיים ונזקי תדמית לא קטנים, הן ללקוחות והן לחברה.
הבעיה העסקית שנוצרה במהלך חמש השנים האחרונות הינה תדמית של חברה שאינה מסוגלת להשיק מוצרים חדשים נטולי תקלות. לקוחות רבים מעדיפים לחכות שנה שנתיים עד אשר ייווכחו שהמוצר בשל מבחינת תפקודו ואמינותו. תופעה זו מקשה מאד על השקת מוצרים חדשים בקצב ובהיקפים הנדרשים מחד, ועולה כסף רב לחברה וללקוחותיה מאידך. כך למשל הגיעה עלות השקת מוצר פרמיום שהושק בשנת 2005 ל 450,000 דולר בגין החלפת חלקים פסולים, כשלי תפקוד, נסיעות צוותי שירות מהמפעל וזמן ניהולי. בשנת 2006 הגיעה עלות התמיכה בכשלי מוצר אחר שהושק לכדי 185,000 דולר וזאת רק בתחילת העונה. חמור הרבה יותר וכן קשה למדידה הנזק התדמיתי שנגרם עקב בעיות איכות במוצרים החדשים. נזק זה מתבטא בהאטה משמעותית של קצב החדרת מוצרים חדשים עד כדי כ- 60% מהפוטנציאל.
מדד נוסף המצביע על חומרת הבעיה הינו סקר שביעות רצון לקוחות אותו מבצעת החברה אחת לשנה. בסקר זה הובעה מורת רוחם של הלקוחות בסעיף "איכות המוצרים" בכך שממוצע הציון שניתן על ידם ירד מ 3.2 ל- 2.7 (בסולם 1-4) בין השנים 2004 ל- 2005. ללא ספק, על מיטרוניקס ללמוד ולהפיק לקחים בנושא זה.
שאלת המחקר:
מהם הגורמים במיטרוניקס היכולים לסייע לשיפור איכות המוצרים החדשים המושקים לשוק?

תוכן העניינים:
מבוא
תיאור החברה
הבעיה העסקית
שאלת המחקר
מטרת המחקר
מטרות יישומיות
1. סקירת ספרות
2. רציונאל המחקר
3. מודל המחקר
4. השערות המחקר
5. מתודולוגיה
5.1 הגדרות המשתנים
אקלים ארגוני נתפס
5.2 מערך המחקר
5.3 דגימה
5.4 כלי המחקר
5.5 הליך המחקר
6. הצעה לעיבוד הנתונים
7. מגבלות המחקר
ביבליוגרפיה
נספחים

קטע מהעבודה:

שימור יתרון תחרותי הוא המפתח להישרדות של חברות. הסביבה העסקית המודרנית מאופיינת בכוח וחשיבות הולכים וגוברים של הלקוחות, העובדים ושל החברה בכלל. למעשה, ישנה רק דרך אחת לשפר את הביצועים הפיננסיים של החברה והיא על ידי זיהוי ומילוי אחר צורכי השוק (Neely & Adams, 2001). בהקצנה, ארגונים צריכים לספק צרכים אלה על ידי שיפור התדמית של מוצריהם, השירותים שלהם ואופן התנהלותם. ארגונים בעלי יכולת למידה נעלה מסוגלים לשלב ולתאם בין משאביהם ויכולתם המסורתיים בצורה חדשה ושונה, ועל ידי כך להעלות את הערך המוצע ללקוחותיהם ולשאר בעלי העניין בחברה באופן טוב יותר מהמתחרים Teece, D.J., Pisano, G., Shuen, A., 1997)).

תגים:

התנהגות ארגונית · אקלים ארגוני · יתרון תחרותי · מיומנות · ניהול

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אקלים ארגוני, מחויבות ארגונית, למידה ארגונית נתפסת ", סמינריון אודות "אקלים ארגוני, מחויבות ארגונית, למידה ארגונית נתפסת " או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.