היישום אינו מחובר לאינטרנט

עובדים זרים בישראל

עבודה מס' 070946

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם עובדים ישראלים מעוניינים לעבוד בענף הבניין בישראל בהשוואה לעובדים זרים?

5,962 מילים ,13 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

המחקר עוסק בבחינת את ההשפעות הכלכליות שנבעו מכניסתם ההמונית של העובדים הזרים לענף הבנייה, כיצד הוא משתלב בשוק התעסוקה הישראלי בכלל ובענף הבנייה בפרט, מה היתרונות לכך ומהם החסרונות.
התגלמות התופעה של ייבוא עובדים זרים לישראל הופכת בשנים האחרונות לשאלה שהולכת סביבה הרבה מחקרים שעסקו ב "מהו עובד זר", ואם כדאי למדינה לתחזק אותם במשק הישראלי, ואם כן מהם היתרונות והחסרונות בפעולה זו, וכיצד ניתן למקסם את שהותם בארץ בצורה הכי יעילה.
בחרתי בנושא מחקר זה באה אחרי התעניינות גוברת אצלי הן בכפר שלי ומחוצה לו, היווצרות סביבה חדשה של עובדים זרים שנראית גלויה לעין, מספרם הולך וגדל כל עוד יש ביקוש לכל מיני עבודות פיזיות ש"ישראלי" לא מוכן לעסוק בהם, דהיינו עבודת הבניין שהיא נחשבת להכי קשה בקרב העבודות הפיזיות מאז ומתמיד, יתרה לכך מחקר זה נותן לי דרכים מהימיניים על איזה שכבה חברתית העובדים הזרים משפיעים לרעה, כיצד המדינה מתפעלת את חוק עובדים זרים ובאיזה צורות, לכן תופעה זו חשובה בעיני לתחקור עמוק, ולפצוח נוקשה לפואנטה האם עובד זר חיוני למשק הישראלי? בעבודתי אני אציג תוצאות מחקרים שבחנו את התופעה הזאת מכל צדדיה, כלכלי וחברתי, דרך התמקדות בענף הבנייה שאיליו העובדים הזרים נחשבים חיוניים למדי לקיומו.

המחקר הינו מחקר אמפירי. המחקר התבצע במכללה ולקוחות שפגשתי בעבודתי. שאלוני המחקר הופצו על ידי החוקר באופן עצמאי. המדגם כולל 50 משתתפים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1. מהו עובד זר
2.2. התפתחות התופעה
2.3. עובדים זרים בישראל - רקע והתפתחויות עיקריות
2.4. התפתחות היסטוריית
2.5. השפעות כניסתם של עובדים זרים לענף הבנייה
2.6. סוגיות מרכזיות בנוגע לעובדים זרים בישראל
2.6.1. קביעת מכסות
2.6.2. שכלולים טכנולוגיים בבניה למגורים
2.6.3. העדפת עובדים זרים על עובדים מקומיים בענף הבניה
2.7. יתרונות וחסרונות העסקת עובדים זרים
3. שיטת המחקר
3.1. שאלת המחקר
3.2. השערות המחקר
3.3. מערך המחקר
3.4. מדגם המחקר
3.5. שיטת המחקר
3.6. משתני המחקר
3.6.1. משתנים תלויים
3.6.2. משתנה בלתי תלוי
3.7 כלי המחקר
3.8 הליך המחקר
3.9 שיטות סטטיסטיות
4.ממצאי המחקר עם הצגת המשתנים
4.1 הענות להשתתפות במחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.3 תיאור משתני המחקר החדשים
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 רגרסיית המחקר
5. דיון ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

משנות התשעים הגיעו למדינת ישראל מאות אלפי עובדים זרים (או "מהגרי עבודה"), בעיקר לענפי הבניין, החקלאות והסיעוד. לתופעה זו השלכות בולטות הן על שוק העבודה בישראל והן על המרקם החברתי במדינה. אחת הדילמות המורכבות שתופעת העובדים הזרים מעלה נוגעת לשאלת מעמדם בכלל, ולשאלת זכותם לאזרחות בפרט. דילמה זו עלתה על סדר היום הציבורי בקיץ 2010, בוויכוח הנוקב על גורלם של מאות ילדי עובדים זרים. מאמר זה יסקור את מקורותיה של תופעת העובדים הזרים באופן כללי, יבחן את הרקע לה ואת התפתחותה בישראל, ידון במעמדם החוקי של העובדים הזרים בישראל ובעולם ולבסוף ידון בהרחבה בסוגיית ילדי העובדים הזרים בישראל. (שפירא,2010).

תגים:

תעסוקה · עובדים זרים · הגירה · בנייה · קבלן · שוק · עבודה · פיזיות · משק · פרנסה · שכר · שוק העבודה · ענף הבנייה · קבלנים · ישראלים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא " עובדים זרים בישראל", סמינריון אודות " עובדים זרים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.