היישום אינו מחובר לאינטרנט

העובד הזר בישראל

עבודה מס' 069397

מחיר: 120.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון תמציתי בשאלה עד כמה מגנה רשת הביטחון הסוציאלי על זכויותיהם הכלכליות-חברתיות של העובדים הזרים בישראל?

1,941 מילים ,13 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

הגירת עבודה היא תופעה חדשה יחסית בישראל, אשר החלה בראשית שנות התשעים, כאשר ממשלת רבין התירה הבאה מואצת של מהגרי עבודה כחלופה לעובדים הפלסטינים מהשטחים הכבושים. במקביל נכנסו לארץ באופן ספונטני מספרים דגלים והולכים של מהגרים השוהים ועובדים בישראל ללא אשרה.
בעבודה זו אדון בזכויות הסוציאליות של העובד הזר, ואבדיל בין עובד זר בעל אשרת עבודה לבין עובד זר ללא אשרת עבודה. אדון בחוק המגן על זכויות העובד הזר, ואבדוק האם החוק אכן באמת מגן על זכויות העובד הזר. במהלך העבודה אנסה לענות על שאלת מחקר: עד כמה מגנה רשת הביטחון הסוציאלי על זכויותיהם הכלכליות-חברתיות של העובדים הזרים בישראל? אשתמש בשיטת מחקר עיונית תיאורטית, והמקורות הם חוקים, מאמרים אקדמיים, וספרי עיון בנושא.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מיהו עובד זר ?
3. אוכלוסיית העובדים הזרים בישראל סקירת ספרות
3.1 נתונים סטטיסטיים
3.2 מקורות תופעת העובדים הזרים
3.3 רקע והתפתחויות עיקריות של תופעת העובדים זרים בישראל
4. חוק עובדים זרים
5. זכויותיו הכלכליות-חברתיות של העובד הזר
6. דיון ומסקנות
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עובד זר או מהגר עבודה הוא אדם העובר למדינה אחרת, שאינו אזרח או תושב בה, על מנת למצוא פרנסה. לעתים מדובר בהגירה שבסופה התאזרחות במדינה האחרת, ולעתים זו הגירה למספר שנים מוגבל, לשם שיפור מצבו הכלכלי של העובד ושל משפחתו בארץ המוצא.
עובד זר מוגדר בחוק עובדים זרים "כעובד שאינו אזרח ישראל, או תושב בה". הגדרה זו מורכבת משני יסודות: היותו של האדם "זר" והיותו "עובד" - כלומר אדם המבצע עבודה כלשהיא בישראל(3).

תגים:

עובדים זרים · פליטים · הגירה · מהגרים · הגירת עבודה · מדיניות הגירה · זכויות עובדים

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "העובד הזר בישראל", סמינריון אודות "העובד הזר בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.