היישום אינו מחובר לאינטרנט

גורמי כניסה ויציאה מעולם הפשע בקרב נשים

עבודה מס' 070895

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה מנבא כניסה ויציאה מעולם הפשע על פי קווי מתאר ע"י התמקדות בתקופות: ילדות, כניסה לפשע ויציאה מעולם הפשע.

7,890 מילים ,39 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון את מאפייני העבריינות בקרב נשים תוך התמקדות בגורמי כניסה אל עולם הפשע וגורמי יציאה ממנו. מכאן, נולדה שאלת המחקר אשר הובילה את מחקר זה והיא: מה מנבא כניסה ויציאה מעולם הפשע על פי קווי מתאר ע"י התמקדות בתקופות: ילדות, כניסה לפשע ויציאה מעולם הפשע?
בחינת סוגיה מחקרית זו נעשתה במחקר זה באמצעות השיטה האיכותנית כאשר המחקר כלל למעשה ארבע ראיונות שונים עם נשים אשר היו עבריינייות ויצאו ממצב זה בשלב מסויים בחייהן. בחינת תשובותיהן של המרואיינות חשפה לידי מספר תמונות מחקריות אשר בסופו של דבר הצביעו על כך כי הסיבות של נשים לכניסה לעולם הפשע הינן רבות וכוללות קשיים כלכליים, התעללות מינית וטראומת ילדות, שוליות חברתית, אלימות מצד קרובים ובני משפחה וכן מחלות נפשיות.
עוד נמצא במחקר כי כל אחת מהנחקרות חוותה נקודת יציאה אחרת בחייה מהמעגל הפסול בו שהתה, אם בצריכת סמים או אם במתן שירותי מין. לכל אחת מהנחקרות היה טריגר אחר שהוביל אותן לחזור לדרך הישר ולהתנהגות נורמטיבית. חלקן תיארו זאת בעת הפרדתן מילדיהן, מה שהיווה עבורן את האות להתחיל ולהשתקם. חלקן בלחץ הורים ובני משפחה, לחץ של הקרובים ואף אשפוז במוסדות גמילה בכפייה משפחתית. דברים אלה אמנם שונים מהממצאים שעלו בתיאוריות השונות בדבר יכולת שיקום עברייניות שכן בספרות מדובר אפוא בעברייניות שכבר הורשו בפלילים ואילו בקרב הנחקרות מסופר על תהליך תיקון שנעשה בכפייה משפחתית לרוב טרם ענישה פלילית או במקביל לה.
לסיכום, נשים רבות נקלעות בחייהן להתדרדרות לפשיעה ועבריינות כאשר הגורמים לכך הם רבים ולעיתים כלל אינם תלויים בהן אלא נכפים עליהן ממציאות שחורה בה הן חיו. מה שכן בידיהן היא היציאה מעולם הפשע כאשר לשם כך נדרשת לרוב מעורבות משפחה וקרובים ומודעות עצמית לפעול לצאת ממעגל העבריינות, כאשר כל אחת עושה זאת מטעמיה האישיים בין אם ילדים, זוגיות, מודעות אישית ועוד.

במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק מובנים למחצה המאפשרים להכיר את נקודת המבט האישית של המשתתפת בנוגע לאמונותיה, תפיסותיה את תפקידן ואת הנושא הנחקר. הראיונות נערכו על פי תדריך ריאיון, אך נעו על פני רצף של שאלות הכרות מקדימות ועד תשאול ישיר. בסוג זה של ראיון, המראיין מכבד את תשובותיו של המשתתף ואינו מתערב בדרך הבניית התשובות ובכוונת הנשאל. השיחה התנהלה כשיחה חברית, בה המשתתף סיפר את סיפורו תוך כיוון עדין של החוקר על מנת לעזור למשתתף להגיב כאינפורמטיבי ולספר את סיפורו על הנושא הנחקר (צבר בן יהושע, 2001; שקדי, 2007).

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. סקירת ספרות
נשים בעבריינות
היקפי עבריינות נשים
סוגי עבירות והתנהגויות בהן נשים מעורבות
מאפייני נשים בעולם הפשע גיל, כניסה לפשע, נסיבות חיים, זוגיות, ילדים
גורמים לעבריינות נשים
רצידיביזם בקרב נשים עברייניות
כניסה לעולם העבריינות
יציאה מעולם העבריינות
3. שיטת המחקר
כלי המחקר
הליך המחקר
משתתפות המחקר
4. ממצאים ודיון
תקופת ילדות
תקופת הידרדרות לזנות או לסמים
חווית תקופת העבריינות
נקודת יציאה
מגבלות המחקר
השלכות יישומיות
5. ביבליוגרפיה
6. נספחים

קטע מהעבודה:

נשים עברייניות, עניות ומחוסרות השכלה, מתוארות לרוב כקורבן הנדחף לעולם הפשע, הזנות, הסמים ועבירות נוספות עקב התעללות וטראומות ילדות (Erickson & Watson, 1990 ; Shechory, Perry & Addad, 2011). בעבודה זו יתבצע מחקר בגישה ביקורתית-מודרנית המנתחת את יחסי הכוחות ברמת המיקרו ואת מאבקן של נשים עברייניות. המחקר יתמקד בשלוש תקופות בחיי נשים: ילדות, כניסה לפשע ונקודת ותהליך יציאה מהפשע. ראיונות עם ארבע נשים שחוו את שני העולמות ושברו שתיקה וסיפרו את סיפור חייהן עשויים להאיר בצורה ברורה את תקופות החיים שהוזכרו. מתוך כך, שאלת המחקר אשר מובילה את עבודה זו עוסקת במנבאי יציאה מעולם הפשע על פי קווי מתאר כפי שהם באים לידי ביטוי בתיאור שלוש תקופות חיים; ילדות, כניסה לפשע ונקודת יציאה.

תגים:

עבריינות · פלילי · עולם הפשע · קשיים כלכלים · סמים · זנות · אלימות · נשים · קורבן · מעגל הפשיעה · עבירות · הידרדרות · גורמים · אסירה · הידרדרות · ראיון · ראיונות · אלימות · פשע · אלימות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גורמי כניסה ויציאה מעולם הפשע בקרב נשים", סמינריון אודות "גורמי כניסה ויציאה מעולם הפשע בקרב נשים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.