היישום אינו מחובר לאינטרנט

כניסת עובדים שכירים לקיבוצים

עבודה מס' 067010

מחיר: 181.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הגורמים שהביאו לכניסת עובדים שכירים לקיבוצים.

5,237 מילים ,11 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

התנועה הקיבוצית מאופיינת בערכים ובמאפיינים מבניים שמהווים מכנה משותף לכל הקיבוצים ומבדילים אותם מצורות חיים אחרות. אם כך, מה גרם לכניסת עובדים שכירים בעלי תפיסת עולם וצורת חיים שונה מזו של הקיבוץ להיכנס לתוכו? מה היה יחסם של העובדים הותיקים, חברי הקיבוץ לגבי כניסתם של העובדים השכירים? מה היה טיב הקשרים בין עובדי הקיבוץ לעובדים השכירים?
הפרק הראשון הינו פרק תיאורטי, בפרק זה ישנן הגדרות, מאפיינים והקניית מושגים הקשורים לקיבוץ ולחברה הקיבוצית מבחינה תרבותית, חברתית ותעסוקתית. הפרק השני ידון ויסקור לעומק את תהליכי השינוי שעברה התעשייה הקיבוצית לאורך השנים על רקע המשבר הכלכלי שפקד את הקיבוץ בשנות ה-80. השינויים משקפים את אופן התפתחותה של התעשייה, ההישגים, המשברים והקשיים להם נחשפה האוכלוסייה הקיבוצית והקיבוץ כמוסד לאור שינויים אלה, הפרק ידון בעיקר בגורמים שבגללם הוכנסו שכירים לתעשייה הקיבוצית והביאו לשינוי משמעותי . הפרק השלישי הוא פרק מתודולוגי המבוסס על ניתוח נתונים מתוך שלושה ראיונות שערכנו בקרב שלושה אנשי מקצוע וותיקים משלושה קיבוצים שונים: ''דן'', ''ברעם'' ''ושמיר'' ומתוך דבריהם, הסקנו מסקנות, והגענו להבנה מתוך המציאות שאותה שיקפו כל אחד בסיפורו ובכך תרמו ידע רב לתשובה לשאלת המחקר ולשאלות המשנה.
כלי המחקר לאיסוף הנתונים הינו ראיונות עומק חצי מובנים עם שאלות פתוחות בנושאים שעולים משאלת המחקר. במחקר השתתפו שלושה חברי קיבוץ וותיקים משלושה קיבוצים שונים בגליל: קיבוץ ''שמיר'', ''דן'' ו''ברעם''.

תוכן עניינים:
מבוא
תקציר - כניסת עובדים שכירים לקיבוצים
פרק א'-הקיבוץ- רקע תיאורטי
א.1 החברה הקיבוצית
א.2 התעשייה הקיבוצית
פרק ב'- תהליכי שינוי בקיבוצים
שינויים בתנועה הקיבוצית בעקבות המשבר הכלכלי
השפעת תהליכי השינוי על הקיבוץ "החדש"
פרק ג'- מתודולוגיה
ג'.1. הרקע לכניסתם של השכירים
ג.2 שיטת המחקר
סיכום - כניסת העובדים השכירים לתעשייה הקיבוצית. הכיצד?
ביבליוגרפיה

הערת מערכת: תימלולי הראיונות אינם כלולים בקובץ העבודה.

קטע מהעבודה:

כבר למעלה משני עשורים עוברת התנועה הקיבוצית תהליכי שינוי שנובעים מהמשבר הכלכלי שהחל באמצע שנות השמונים. המשבר הכלכלי פגע ברמת החיים בקיבוצים והעלה שאלות בדבר קיום התנועה הקיבוצית במציאות הכלכלית והחברתית המשתנה של ישראל. (שלסקי, 1997, 6-7).
המשבר הכלכלי גרם להתמוטטות של אמונות ומיתוסים ובעיקר של מיתוס העמידות הכלכלית הקיבוצית. עד לפרוץ המשבר הכלכלי, התחושה של הצלחה כלכלית העניקה ביטחון לקיבוץ, אמון בעתיד ובעקרונות עליהם התבססה התנועה הקיבוצית. בנוסף, הביא המשבר לתחושת כישלון גדול וירידה בדימוי העצמי של חברי הקיבוץ, הירידה נבעה הן משבירת המיתוסים והאמונות הבסיסיות והן מהתחושה שהשיטה שנהגה בקיבוץ עד כה אינה עובדת יותר. (וובר, 1992, 108-109).

תגים:

שינוי · קיבוצים · שכירים · תעשייה · קיבוצית · שיתופי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "כניסת עובדים שכירים לקיבוצים", סמינריון אודות "כניסת עובדים שכירים לקיבוצים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.