היישום אינו מחובר לאינטרנט

הלכת 919 ויישומה בשנים האחרונות בבתי המשפט

עבודה מס' 070637

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מהי הלכת 919 וכיצד היא מיושמת בשנים האחרונות בבתי המשפט.

8,636 מילים ,20 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

שאלת המחקר בעבודה זו היינה: מהי הלכת 919 וכיצד היא מיושמת בשנים האחרונות בבתי המשפט.
לצורך מ ענה על שאלת מחקר זו בפרק הראשון נציג את פסק הדין ונדבר עליו בהרחבה במיוחד לאור עקרון השוויון החלוקה בנטל ושיטת הקיזוז השאובים מדיני החוזים. נציג ונדבר על עמדות השופטים השונים בו והקונפליקטים ביניהם.
בפרק השני נדבר יישום הלכת 919 בפסיקה הדיונית והאם באה לידי ביטוי דוח וועדת שיפמן. כלומר בפרק זה נדבר על הקשיים הפרשניים המקשים על הבנת הלכת פסק הדין, את העמימות המשפטית לגבי יישומו בפסיקה ואת חוסר קבלת מסקנות וועדת שיפמן בעיני המחוקק והפסיקה.
בפרק שלישי נפנה למשפט משווה ונראה מה הדין הראוי מבחינת מזונות ילדים והלוקה בנטל של שני ההורים וכיצד הפסיקה מיישבת עקרון זה.
לאחר מכן בפרק הרביעי נדבר על השלכות של הלכת 919 ועל פתיחת תיקים של מזונות ודרישה לחלוקה בנטל ושינוי סכום המזונות בעקבות הלכה זו.
לאחר מכן נסכם את העבודה נציג את המסקנות ונענה על שאלת המחקר של עבודה זו לעניין יישום הלכת 919 בפסיקה הישראלי והאם אכן יש שינוי לעניין מזונות ילדים מעל גיל 6 השוהים במשמורת משותפת.

תוכן עניינים:
1. הלכת 919/15 לאור עקרון השוויון בנטל ושיטת הקיזוז.
2. קשיים ביישום הלכת 919 בפסיקה הדיונית
3. משפט השוואתי - אנגליה.
4. פתיחת תיקים בעקבות ההלכה ויישום הלכת 919.
5. סיכום מסקנות ודעה אישית.
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מורכבות הלכת 919 הובילה למאבק של גברים שביקשו לפתוח את הפסיקה בעניינם ולחייב מזונות לפי שיטת החישוב שנקבעה בהלכת 919 (ידובר בפרק הרביעי לעבודה זו). מאז ובעקבות פסיקת ההלכה בעניין 919 ניתן לראות בתי משפט אשר אכן מיישמים את שיטת החישוב שנקבעה בהלכה זו ומנגד ניתן לראות הלכות שנפסקות שאינם מיישמות את שנקבע בהלכה.
הדפוס הנפוץ ביותר בהקשר זה הימנעות משקלול ההוצאות הישירות שהאב מוציא על הילדים. כפי שראינו, השופט פוגלמן קבע שני עקרונות, שאומצו פה אחד:
הראשון הוא שההורים יישאו בעלויות הילדים לפי יחס הכנסותיהם.
השני הוא שקלול ההוצאות הישירות שלהם על הילדים באופן שתשלום המזונות יהיה ההפרש בין חבות ההורה לבין מה שהוא או היא מוציאים בפועל על הילדים.
ההלכה שנקבעה למעשה בבג"ץ 919 תואמת למעשה את שיטת החישוב שנדונה בוועדת ששיפמן לעניין גובה המזונות כאשר המשמורת של האב והאם היינה משותפת(24).

תגים:

גירושין · גירושים · זוגיות · בני זוג · משפחה · ילדים · משמורת · השתכרות · שכר · שוויון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הלכת 919 ויישומה בשנים האחרונות בבתי המשפט", סמינריון אודות "הלכת 919 ויישומה בשנים האחרונות בבתי המשפט" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.