היישום אינו מחובר לאינטרנט

השינויים שחלו בחיי המשפחה בחברת המידע ב- 40 השנה האחרונות

עבודה מס' 065648

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התהפוכות שחלו בנושא המשפחה ב- 40 השנים האחרונות - כיצד תרמה מהפיכת המידע לשינויים אלו.

7,877 מילים ,32 מקורות ,2000

תקציר העבודה:

העבודה הנוכחית עוסקת בשינויים שחלו במבנה המשפחה ב- 40 השנים האחרונות, הן מבחינת הרכבה והן מבחינת הפונקציות שהיא ממלאת. הנחת המחקר היא כי חלק גדול מהשינויים נבע מהחידושים הטכנולוגיים ובמיוחד משיפורים בתהליכי המידע.
תהליכי המידע בעשורים האחרונים קרו בעיקר בעקבות הופעת המחשב, שהביא עמו צורות עבודה חדשות כגון: יכולת למידה מרחוק, יכולת עבודה מהבית, הרחבת אפשרויות ההיכרות והשפעה על תרבות הפנאי. מעבר לכך חלו שינויים נוספים, שאינם קשורים במישרין בנושא המידע כגון הפריות מלאכותיות, שוני בהתייחסות כלפי משפחות חד הוריות או העדפות מיניות וכן כפילות קריירה.
על פי סקירת הספרות-מהתיאוריות והמחקרים עולה כי השינויים היו דרסטיים כמעט בכל הנקודות שהוזכרו. עליית הפנאי ויכולת העבודה מהבית הגבירו לאין ערוך את השתתפות האישה בכוח העבודה וכיום רוב הנשים המסוגלות לעבוד יוצאות לעבודה. לדבר יש השלכות גם על הבעל והילדים האמורים להסתגל למצב החדש, דבר היוצר קונפליקטים שיתוארו להלן.

תוכן העניינים:
-תקציר
-מבוא
הצגת הנושא
מטרת המחקר
-רקע תיאורטי- השינויים הטכנולוגיים
-שיטת המחקר
-דגמים של משפחות
זוגות ללא ילדים
חד הורות והפריה מלאכותית
הומוסכסואליות
הרחבת אפשרויות היכרות
-שינוי בפונקציות בתוך המשפחה
יציאת האישה לעבודה
עזרת הבעל בבית לאור כפילות קריירה
עבודה מהבית
לימוד בעזרת מחשב (לימוד מרחוק)
-סיכום
דיון
מסקנות
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

השפעת החיים המודרניים על דפוס המשפחה הוא נושא שנוי במחלוקת בין החוקרים במדעי החברה. יש הטוענים שהנישואין והמשפחה החלו להתפורר בהשפעת התפתחויות רבות עוצמה כגון נטישת הדת, ניידות חברתית, אינדיבידואליזם, מתירנות ויציאת נשים לעבודה.
המשפחה והחיים בכלל עברו במשך השנים האחרונות תהפוכות רבות, בעיקר בשל עידן המידע. כיום המידע זמין לכולם ובמהירות, וכך משתנים דפוסי העבודה, דפוסי הלימוד ודפוסי הפנאי. רשתות חברתיות שפרחו בעבר הפכו לפחות רלוונטיות וכיום ניתן לנהל מפגשים וירטואליים, כולל מפגשים רומנטיים.
המשפחה בעבר היוותה את מרכז חייו של האדם (גוטליב, 1998). יחידה זו עברה שינויים רבים הנובעים מהעדפות חברתיות או אישיות. צורות חיים שלא הכרנו בעבר קיימות כיום לדוגמא: משפחות הומוסכסואליות, הפריות מלאכותיות, נישואין אזרחיים וכד'.

תגים:

משפחתיות · שינוי · דפוס · משפחתי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השינויים שחלו בחיי המשפחה בחברת המידע ב- 40 השנה האחרונות", סמינריון אודות "השינויים שחלו בחיי המשפחה בחברת המידע ב- 40 השנה האחרונות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.